جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41360 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • فرماندار لاهیجان: خرید کالای ایرانی، زمینه ساز تحقق اقتصادمقاومتی است
    28 اسفند 1395 - 16:54
    شناسه : 43909
    1

    فرماندار شهرستان لاهیجان گفت: خرید کالای ایرانی و ترجیح عموم مردم به مصرف تولیدات داخلی، زمینه ساز تحقق راهبرد کلان اقتصاد مقاومتی است. به گزارش «بامردم»، سید محمد احمدی افزود: تنها راه پیشرفت کشور، اجرای اقتصاد مقاومتی است و مدل اصلی این اقتصاد نیز درون زایی، اتکای به خود و مصرف کالاهای داخلی است. وی […]

    پ
    پ

    احمدی فرماندار لاهیجان 3 - فرماندار لاهیجان: خرید کالای ایرانی، زمینه ساز تحقق اقتصادمقاومتی است - فرماندار لاهیجان

    فرماندار شهرستان لاهیجان گفت: خرید کالای ایرانی و ترجیح عموم مردم به مصرف تولیدات داخلی، زمینه ساز تحقق راهبرد کلان اقتصاد مقاومتی است.

    به گزارش «بامردم»، سید محمد احمدی افزود: تنها راه پیشرفت کشور، اجرای اقتصاد مقاومتی است و مدل اصلی این اقتصاد نیز درون زایی، اتکای به خود و مصرف کالاهای داخلی است.
    وی اظهار داشت: در این اقتصاد باید آنچه که در داخل تولید شده، مصرف شود تا بتوان قدرت رقابت برای تولیدکننده داخلی ایجاد کرد و آنها نیز باید بتوانند ذائقه مردم را جلب و اعتماد به کالاهای داخلی را در مصرف کنندگان افزایش دهند.
    احمدی اعتمادسازی در تولید کالاهای داخلی را بسیار مهم و اساسی دانست و ادامه داد: با مصرف کالاهای داخلی توسط شهروندان ایرانی، در کشور رونق اقتصادی ایجاد می شود و با رونق اقتصادی نیز اشتغال افزایش می یابد.
    وی تاکید کرد: تولیدکنندگان کالاهای ایرانی باید بکوشند با مرغوبیت کالای خود، حس اعتماد در سرمایه های اجتماعی بوجود بیاورند و تولید کالاهای داخلی را به حد قابل دفاعی برسانند.
    فرماندار لاهیجان گفت: با انجام اقدامات فرهنگی، می توان قابلیت کالاهای ایرانی را به مصرف کنندگان معرفی کرد و گرایش مردم نسبت به مصرف محصولات داخلی را افزایش داد.
    وی خاطرنشان کرد: باید باور مصرف کالای ایرانی در جامعه نهادینه شود و زمانی این امر بوجود می آید که مردم به کیفیت کالاهای ایرانی اعتماد داشته باشند و این امر، عزم جدی تولیدکنندگان را می طلبد.
    احمدی با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید مبنای کار خود را حمایت از کالاهای ایرانی قرار داده، از عموم مردم خواست به خرید کالاهای ایرانی اهتمام داشته و حمایت از این محصولات را در اولویت قرار دهند.
    به گزارش ایرنا، تجربه کشورهای موفق در رونق اقتصاد و اشتغال نشان می‌دهد خرید کالاهای باکیفیت تولید داخلی می‌تواند با افزایش تقاضا، ظرفیت تولید را بالا برده و در نتیجه فضای بسیار مناسبی برای توسعه‌ و بهبود روز افزون صنایع داخلی و خروج از رکود و افزایش اشتغالزایی را فراهم کند.
    رهبر معظم انقلاب تاکنون بارها درباره اهمیت خرید کالای ایرانی تاکید کرده‌اند: مصرف (کالای) داخلی، تولید داخلی را افزایش می‌دهد؛ تولید داخلی که افزایش پیدا کرد … بیکاری برطرف می‌شود؛ تولید که رونق بگیرد، یعنی تورم کم بشود، گرانی کم بشود، اشتغال افزایش پیدا کند؛ اینها همه به هم متصل است؛ یک سر این قضیه دست ما مردم است، که مصرف خودمان را چگونه انتخاب کنیم.
    دولت یازدهم نیز تاکنون اقدامات زیادی برای تحقق اقتصاد مقاومتی با هدف حمایت از تولید داخل و رونق اقتصادی انجام داده‌است که از جمله آنها می‌توان به بسته خروج از رکود اشاره کرد.
    رئیس جمهوری هدف از این اقدامات را رونق تولید و افزایش فرصت‌های شغلی با استفاده از نیروی کار ایرانی اعلام و بر ضرورت فرهنگ‌سازی برای خرید کالاهای با کیفیت ایرانی تاکید کرده است.
    معاون اول رئیس جمهوری نیز به عنوان متولی اجرای اقتصاد مقاومتی در دولت، تاکید کرده برای ماندگار شدن اقتصادمقاومتی خرید کالای ایرانی باید جزئی از فرهنگ مردم شود و مردم کشور به خرید کالای داخلی و تولیدات ایرانی افتخار کنند.


    منبع: ایرنا | انتشاردهنده: علیرضا پرندوش

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.