چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41424 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد دیدگاهها : 2371×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • ‍ هشدارهای سایبری پلیس فتا گیلان
    03 فروردین 1396 - 20:05
    شناسه : 44716
    0

    پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گیلان با ارائه هشدارهای سایبری ویژه مسافران نوروزی ار آنان خواست پلیس در مبارزه با جرایم یاری رسانند. به گزارش خبرنگارپایگاه خبری پلیس ، پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گیلان طی اطلاعیه از میهمانان عزیز نوروزی ، خواست با رعایت نکات ایمنی و توجه به هشدارهای سایبری ، پلیس را […]

    پ
    پ

    پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گیلان با ارائه هشدارهای سایبری ویژه مسافران نوروزی ار آنان خواست پلیس در مبارزه با جرایم یاری رسانند.

    به گزارش خبرنگارپایگاه خبری پلیس ، پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گیلان طی اطلاعیه از میهمانان عزیز نوروزی ، خواست با رعایت نکات ایمنی و توجه به هشدارهای سایبری ، پلیس را در پیشگیری از وقوع جرایم به ویژه ایام نوروز یاری نمایند .
    1 – به هیچ عنوان کارت عابر بانک و رمز خود را در اختیار دیگران نگذارید.
    2 – در صورت عدم آشنایی به دستگاه خودپرداز ، از افراد موثق و مورد اعتماد اعضای خانواده برای پرداخت قبوض یا دریافت وجه استفاده نمائید .
    3 – به افرادی که نمی شناسید، برای پرداخت قبوض یا دریافت وجه اعتماد نکنید.
    4 – اگر مجبور شدید رمز خود را برای دریافت وجه به صندوقدار بانک یا فروشگاههای مجهز به دستگاه پرداخت الکترونیکی POS اعلام نمائید، بلافاصله پس از بازگشت نسبت به تغییر رمز اول و دوم کارت عابر بانک خود اقدام کنید .
    5 – از رمز های عبور پیش گزیده و تکراری استفاده نکنید.
    6 – تا آنجایی که امکان دارد از دستگاه هایی استفاده کنید که در جای مناسب نصب گردیده و دارای نور کافی هستند.
    7 – از تلفن ثابت منزل ، همراه شخصی و محل های مطمئن جهت پرداخت هزینه تلفن ثابت و همراه استفاده نمائید.
    8- بعد از پرداخت هزینه تلفن ثابت و همراه، اطلاعات کارت عابربانک خود را از جمله شماره کارت، شماره حساب، رمز اول و دوم را از روی حافظه تلفن ثابت و همراه پاک کنید.
    9 – در صورت نداشتن اطلاعات کافی جهت استفاده ایمن از سامانه ها مخابراتی با مراجعه حضوری به شرکت های خدمات ارتباطی و دریافت پرینت قبوض تلفن ثابت و همراه ، نسبت به پرداخت نقدی هزینه آنها اقدام نمایید.
    10 – در صورت پرداخت اینترنتی هزینه تلفن ثابت و همراه ، از محل های مطمئن و دارای مجوز استفاده نموده و تمامی عملیات پرداخت را شخصا انجام دهید.

    11 – از صفحه کلید مجازی تعبیه شده بر روی سایت بانک مورد نظر برای وارد کردن رمز اول و دوم حساب اینترنتی خود استفاده نمایید.
    12 – برای وارد کردن اطلاعات حساس مانند رمز عبور و نام کاربری همیشه از وب سایت های ایمن که با https:// شروع می شود و دارای یک نماد قفل می باشد ، استفاده نموده و به وب سایت هایی که آدرس اینترنتی آنها با http:// شروع می شود، برای وارد نمودن اطلاعات حساس اطمینان نکنید.
    13 – قبل از نزدیک شدن به خودپرداز محلی را که دستگاه در آن قرار دارد بررسی نمایید. اگر فرد مشکوکی را در اطراف دستگاه مشاهده کردید یا اگر دستگاه به نظر در محلی دور، خلوت و نامطمئن قرار داشت، از آن استفاده نکنید .
    14 – هنگامی که در صف استفاده از خودپرداز ایستاده اید کیف دستی یا کیف پول خود را باز نکنید و قبل از نزدیک شدن به دستگاه، کارت خود را آماده در دست نگه دارید.
    15 – دقت کنید اگر چیز غیر عادی و مشکوک در مورد خودپرداز به نظر می رسد میتواند نشان دهنده این باشد که خودپرداز دستکاری شده است. اگر به نظر می رسد چیزی به محل قرار دادن کارت یا صفحه کلید اضافه گردیده است و یا در صورت مشاهده دستورالعمل های غیر معمول در صفحه نمایش، از آن دستگاه استفاده نکرده و بانک مربوطه را از موضوع مطلع نمایید.
    16 – از دستگاه هایی که شامل علایم و پیام هایی حاکی از تغییر کردن دستورالعمل های صفحه نمایش می باشند استفاده نکنید. خصوصا اگر این پیغام در محل قرار دادن کارت نصب گردیده باشد. ضمنا بانک ها هرگز پیامی مبنی بر هدایت شما به خودپرداز خاصی یا دستگاهی که دستکاری شده است، نخواهند فرستاد.
    17 – در صورتی که هنگام استفاده از دستگاه خودپرداز به مشکلی از قبیل گیر کردن کارت یا عدم انتقال وجه برخورد نمودید هرگز پیشنهاد کمک از افراد غریبه را قبول نکنید.

    18 – از فروشگاههای دارای نماد الکترونیک خرید نمایید .

    19 – از بارگذاری و به اشتراک گذاشتن تصاویر و فیلم های خصوصی در شبکه های اجتماعی خودداری نمایید

    20 – به هر ایمیلی که از شما اطلاعات شخصی و مالیتان را بخواهد مظنون شوید .

    21- در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir یا ایمیل این پلیس به نشانی Gfata@police.ir گزارش نمایند.
    ????????????????
    @Policegilan

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.