×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

59859

رئیس شورای شهر لاهیجان گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی شوراها را مقابل خود نبینند و از آنان حمایت کنند و به جای محدود کردن اختیارات به دنبال افزایش اختیارات و کاهش مشکلات مردم باشیم.

به گزارش خبرگزاری بامردم، حسینعلی خدایگانی، رئیس شورای شهر لاهیجان ضمن گرامیداشت نهم اردیبهشت روز شوراها، اظهار کرد: یکی از افتخارات نظام اسلامی سپردن تمشیت امور مردم به‌دست مردم است و این موضوع در قانون اساسی به‌صورت برجسته به تصویب رسیده و لازم‌ الاجراست.

وی با بیان اینکه ۷ اصل قانون اساسی به شوراها اختصاص دارد، افزود: متاسفانه در جهت افزایش اختیارات شوراها در مجلس شورای اسلامی هیچ عزمی نبوده و هر بار اختیارات شورا را محدود می‌کنند؛ حتی بعد از تشکیل شوراها تا امروز نیز روند محدودسازی شوراها ادامه دارد که به نظر من این روند درستی نیست و شوراها به پارلمان شهرداری تبدیل شده‌اند.

رئیس شورای شهر لاهیجان گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی شوراها را مقابل خود نبینند و از آنان حمایت کنند و به جای محدود کردن اختیارات به دنبال افزایش اختیارات و مدیریت یکپارچه شهری و کاهش مشکلات مردم باشیم.

خدایگانی از شوراهای اسلامی به عنوان ارکان مهم در تصمیم گیری‌های اداره کشور یاد کرد و افزود: اهمیت شوراها نه تنها از مجلس شورای اسلامی کمتر نیست بلکه به علت ملموس بودن فعالیت‌های این نهاد و ارتباط نزدیکی که با زندگی مردم دارد نقش مؤثرتری ایفا می‌کند.

وی ظرفیت و توانمندی شوراهای اسلامی را بسیار بالا دانست و بیان کرد: اصل ۱۰۲ قانون اساسی به شورای عالی استان‌ها اجازه تقدیم طرح به مجلس شورای اسلامی را داده است.

رئیس شورای شهر لاهیجان اضافه کرد: شوراها می‌توانند طرح‌های خود را به شورای عالی استان‌ها ارسال کنند و طرح‌ها پس از بررسی در کمیسیون‌های تخصصی شورای عالی استان‌ها و رفع موانع به مجلس شورای اسلامی جهت تصویب ارسال می‌شود.

خدایگانی افزود: متاسفانه بسیاری از طرح‌های ارسالی شورای عالی استان‌ها به مجلس شورای اسلامی رد می‌شوند.

ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.