×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با اشاره به موضوع میثاق‌نامه لیست امید در تهران گفت: میثاق‌نامه لیست امید در تهران درباره فراکسیون امید است.

13941129141519317150484

به گزارش خبرگزاری بامردم  محمدرضا عارف منتخب مردم تهران در مجلس دهم شورای اسلامی و رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در مراسم تقدیر از اساتید دانشگاه خوارزمی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سؤالی در خصوص اینکه چند درصد برای حضور در جایگاه ریاست مجلس شانس دارد، اظهار داشت: این مسئله درصدی نیست و باید فراکسیون‌های مجلس تشکیل شود و سپس درباره آن تصمیم‌گیری شود.

وی در پاسخ به مطلب دیگری مبنی بر “برخی می‌گویند رقابت بین شما و آقای لاریجانی برای ریاست مجلس فضای مجلس را دوقطبی می‌کند” گفت: رقابتی در کار نیست، موضعمان را بارها اعلام کردیم که همان شکل‌گیری مجلس تعاملی‌ است و همه فراکسیون‌ها و تمامی نمایندگان باید در آن مشارکت داشته باشند.

عارف در همین زمینه گفت: در عین حال وقتی برای جایگاه و پستی ۲ یا ۳ نفر کاندیدا باشند قطعاً با سازوکاری به یک نفر می‌رسند که این مکانیسم می‌تواند تفاهم، رأی‌گیری یا ریش‌سفیدی باشد.

رییس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در پاسخ به این موضوع “برخی می‌گویند رقابت اصلی ریاست مجلس بین شما و آقای لاریجانی است”، تصریح کرد: اولاً ممکن است نامزدهای دیگری هم باشند؛ کسانی که فکر می‌کنند توانایی دارند باید کاندیدا شوند و از الآن نمی‌توانیم این مسئله را پیش‌بینی کنیم لذا باید فراکسیون‌ها تشکیل شود و مجلس در این خصوص تصمیم گرفته و بهترین را انتخاب کنند.

وی در پاسخ به سؤال دیگری درباره مصادره ۲میلیاردی دلار از پول‌های بلوکه‌ شده ایران از سوی آمریکا نیز گفت: بنده از مواضع بسیار روشن و محکم دولت در این زمینه تشکر می‌کنم که آن را تعبیر به دزدی کردند که واقعیت هم همین است و امیدواریم از طریق نهادهای حقوقی و بین‌المللی مسئله دنبال شود.

عارف درباره رابطه ایران با آمریکا در شرایط پسابرجام گفت: خطوط قرمز ما در سیاست خارجی مشخص است و به‌غیر از رژیم غاصب صهیونیستی که آن را به رسمیت نمی‌شناسیم با سایر کشورها در چارچوب منافع ملی‌مان اهل تعامل و گفتگو و مذاکره هستیم اما تسلیم قلدری و زورگویی نمی‌شویم.

منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ موضوع دیگری مبنی بر “گفته می‌شود اعضای لیست امید تهران میثاق‌نامه‌ای را برای حمایت از ریاست شما در مجلس امضا کرده‌اند” گفت: اولاً گفتمان اصلاحات در یک فرد متوقف نمی‌شود زیرا گفتمان اصلاحات فردی نیست یک رویکرد است و ما گفتمان انقلاب را در آن دنبال می‌کنیم.

وی افزود: در زمینه میثاق‌نامه‌ای هم که گرفته‌ایم اصل موضوع این است که همه دوستانی که در لیست امید می‌آیند در مجلس هم بر مبنای فراکسیون امید شرکت کنند، طبیعتاً در هر مورد هم براساس نظر فراکسیون انتظار داریم همه عمل کنند.

عارف در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه فراکسیون اصولگرایان ظاهراً با ۱۷۰ عضو شکل گرفته است، فراکسیون امید چه‌تعداد از نمایندگان را به خود اختصاص داده است، گفت: ما دنبال تشکیل فراکسیون امید هستیم، آخرین آمارمان از مرحله اول و دوم انتخابات حضور احتمالی ۱۶۸ عضو در این لیست است.

رییس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در همین زمینه ادامه داد: متأسفانه بعضی از روزنامه‌های اصلاح‌طلب عدد ۱۲۴ را که برای مرحله اول انتخابات بود مطرح کردند که باعث خوشحالی رقبای ما شد که البته ما هم از خوشحالی آنان خوشحال شدیم، ولی تا ۱۶۸ نفر پتانسیل عضویت در ائتلاف امید را دارند.

وی اضافه کرد: بخشی از مستقلین هم اعلام آمادگی کردند زیرا در لیست ما مستقلین و برخی از اصولگرایان هم حضور داشتند و خود آقای لاریجانی در لیست ما در قم بود اما این که چه افرادی بمانند و یا نمانند حق نمایندگان است و ان‌شاءالله بعد از تشکیل فراکسیون تعداد نهایی اعلام می‌شود.

انتهای پیام/*

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.