پنج‌شنبه, 13 اردیبهشت 1403 Thursday, 2 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41538 تعداد نوشته های امروز : 12 تعداد دیدگاهها : 2375×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • کاهش محسوس دما و بارش متناوب باران در گیلان
    10 فروردین 1396 - 18:03
    شناسه : 46798
    0

    سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان از کاهش محسوس دما، وزش باد و بارش متناوب باران در استان طی روزهای پایانی تعطیلات نوروزی خبر داد. مازیار غلامی بیان کرد: نقشه های هواشناسی نشان دهنده نفوذ تدریجی سامانه سرد و بارشی از غروب فردا (جمعه) به منطقه است و این توده هوای […]

    پ
    پ

    هواشناسی - کاهش محسوس دما و بارش متناوب باران در گیلان -

    سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان از کاهش محسوس دما، وزش باد و بارش متناوب باران در استان طی روزهای پایانی تعطیلات نوروزی خبر داد.

    مازیار غلامی بیان کرد: نقشه های هواشناسی نشان دهنده نفوذ تدریجی سامانه سرد و بارشی از غروب فردا (جمعه) به منطقه است و این توده هوای ناپایدار، طی روزهای شنبه تا دوشنبه هفته آینده فعال خواهد بود.
    وی ادامه داد: این توده هوا ضمن حفظ ابرناکی، با وزش باد، بارش متناوب باران و کاهش محسوس دما بین هفت تا 12 درجه سانتیگراد همراه است.
    به گفته غلامی، با توجه به کاهش دما طی روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده، بارش برف در ارتفاعات پیش بینی می شود همچنین همراه با رگبارهای بهاری، وقوع رعد و برق دور از انتظار نیست.
    وی به مسافران توصیه کرد که از استقرار در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها خودداری و با توجه به شرایط بارندگی، لغزندگی جاده ها ، کاهش دید افقی و مه آلود بودن هوا ، موارد ایمنی را هنگام رانندگی رعایت کنند.
    وی همچنین تاکید کرد: رانندگانی که قصد تردد از محورهای کوهستانی را دارند، زنجیرچرخ و تجهیزات زمستانه همراه داشته باشند.
    سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان آسمان استان برای فردا (جمعه) را در جلگه قسمتی ابری تا ابری، بتدریج بارندگی بویژه طی عصر و شب، وزش باد و در ارتفاعات کمی ابری تا نیمه ابری، طی عصر و شب افزایش ابر و بارش پراکنده عنوان کرد.
    غلامی بیشینه دمای گیلان در شبانه روز گذشته را با 22 درجه مربوط به رودبار و کمینه دما را با سه درجه مربوط به جیرنده و ارتفاعات جنوب شرقی استان ذکر کرد.
    وی همچنین گفت: بیشینه و کمینه دمای شهر رشت نیز در شبانه روز گذشته به ترتیب 17 و هشت درجه ثبت شده است.


     منبع: ایرنا | انتشاردهنده: علیرضا پرندوش

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.