×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

اخذ تست کفایت شورا شهر رشت - رشت و اجرای طرح پایلوت "اخذ تست کفایت" از تمامی کاندیداهای شورای شهر - اخذ تست کفایت

 

اختصاصی بامردم| قاسم خوش سیما: خبرعجیب اما واقعی و باورکردنی که برای اولین بار از همین رسانه می شنوید حاکی از آن است که برای نخستین بار در ایران و اختصاصا شهر رشت، طرحی به مورد اجرا در می آید که بر اساس آن، فرآیند کاندیداتوری افراد و در نهایت انتخاب آنان جهت مناصب متعدد، سازو کارعاقلانه تری به خود می گیرد به نحوی که بسیاری از نابسامانی های مرتبط موجود خاتمه خواهد یافت. طرح جامع و کاملی که مطالعه موارد منحصر به فرد آن نشان می دهد با اجرایی شدن مباحثی که در ادامه به اهم آن اشاره خواهیم نمود، تنها افرادی در جرگه نهایی و در معرض انتخاب مردم قرار خواهند گرفت که بتوانند حد نصاب نمرات لازم را از پرسش های مد نظر کسب نموده تا ماهیت های متعدد آنان – که در مجموع از آن به عنوان ” کفایت ” نام برده می شود- برای رای دهندگان هویدا گردد و پروسه تصمیم گیری ها، عقلانی تر و مفید تر دنبال شود.
بر اساس این طرح هریک از کاندیداهای ثبت نام شده که از مراحل عمومی گذر نموده و تائیده های لازم را کسب کرده باشند می بایست با عبور از ” برنامه سنجش کفایت ” در رقابت های تخصصی ماقبل انتخابات، کفایت واقعی خود را جهت انجام مسئولیت اثبات نمایند.برنامه هایی که اهم مفاد آن به قرار ذیل است:
۱۰- در مرحله نخست کاندیدای مورد نظر می بایست تظمینی ارائه نماید که قادر به آن است در هر صورت لااقل به میزان ۲۵% آرای ماخوذه ی حوزه را به خود اختصاص دهد در غیر اینصورت ملزم می شود به دلیل هدر رفت امکانات عمومی، سنگین کردن فضای عمومی جامعه، هزینه های سرباری که متوجه مراحل اجرای انتخابات می نماید و مواردی از این دست خسارات وارد شده را جبران کند.تمهیدی که سبب می شود به شعور مردم ضربات بیش از پیش وارد نشود و تنها اشخاصی در سیبل نگاه آنان قرار گیرند که حداقل های ممکن را به درستی دارا بوده و از معیارهای علمی ما قبل انتخابات گذر کرده باشند.
۹- کاندیدا باید توانایی آن را داشته باشد ظرف مدت ۷۲ ساعت برنامه ای ارائه دهد که یک واحد خدماتی متروکه شهر(مانند یک باب دکه یا مغازه متروکه) را احیاء نموده و به مرحله درآمد زایی ماندگار برساند. بدیهی است چنانچه کاندیدایی توانایی احیای یک باب دکه متروکه را نداشته باشد هرگز قادر به بازیابی پتانسیل های پیدا و پنهان یک کلان شهر نخواهد بود.
۸- کاندیدا باید توضیحات قانع کننده ای را ارائه دهد که با توجه به کل درآمدهای یک عضو شورای شهر – که در مدت چهار سال به چند میلیون تومان هم نمی رسد – چه توجیهی دارد که چند صد برابر آنرا هزینه تبلیغات می نماید؟ این توجیهات می بایست به تائید سه نفر از روانشناسان معتمد و تراز اول کشور برسد.
۷- کاندیدا می بایست برنامه کامل خود برای توسعه همه جانبه شهر را ارائه نموده و منابع مالی آن را نیز مشخص نماید. بر همین اساس نامزدی که برنامه وی بر اساس زمان بندی ها در پایان هر سال مالی محقق نگردد و یا منابع مالی آن بر اساس برنامه پیشنهادی جذب نشود، می بایست در دادگاه صالحه پاسخگوی اطاله زمان عقب افتادگی شهر باشد و ادامه کار وی در پایان هر سال نیز با اجازه دادگاه خواهد بود.
۶- کاندیدا باید بتواند در تست های هوش ” مختص مدیریت شهری ” لااقل ۸۵% امتیازات را از پرسش های تخصصی کسب نماید و امتحانات مورد نظر نیز توسط نهاد های بی طرف و در سایر استانها برگزار خواهد گردید.
۵- کاندیدای مورد نظر می بایست با ارائه لیست دقیقی از دارایی های خود برای دادگاه صالحه، گواهی اخذ نماید که نشان دهد میزان دارایی های فعلی وی با درآمدهای قانونی او همخوانی دارد یا خیر و برای پرسش معروف ” از کجا آورده ای ” پاسخ قانع کننده ای نزد کارشناسان قوه قضائیه داشته باشد. پاسخ به سوال از کجا آورده ای تا قبل از انجام هر کاری صداقت اجتماعی وی برای مردم محرز شود. لازم به ذکر است چنانچه در هر کدام از سال های انجام ماموریت نیز مواردی مبنی بر ارائه اطلاعات غلط از میزان دارایی های وی مشخص شود منجر به اخراج از کار، محاکمه علنی، مستوجب اشد مجازات به جرم” خیانت در امانت ” محکوم و در نهایت گواهی”عدم کفایت” در اطلاعات سجلی وی ثبت گردد.
۴- کاندیدا می بایست دکترین کاملی از تعریف زیباشناختی شهری،توسعه همه جانبه شهر،شناسایی پتانسیل ها، گواهی خلاقیت، به همراه راه حل های مستند و قابل اجرا ارائه نماید که دکترین مورد نظر نیز توسط مراجع علمی، روانشناسی و قضایی تضمین شده باشد.
۳- کاندیدا می بایست رزومه مدیریتی خود را ارائه نماید که مشخص گردد آیا نامبرده از گذشته مدیریتی برابراستانداردها برخوردار بوده است یا خیر و میزان بهره وری وی در سوابق قبلی به چه مقدار می باشد؟

۲- نامزد می بایست مولف حداقل یک عنوان کتاب یا ده عنوان مقاله، مرتبط با مدیریت موفق شهری باشد که در آن راهکارهای توسعه همه جانبه به همراه منابع تامین مالی شفاف، مشخص شده باشد و ضمانت عملیاتی آن توسط مراجع ذیصلاح تضمین شده گردد.
۱-کاندیدا می بایست با احترام به شعور مردم، کتابچه ی شعار های قبلی خود در زمان مدیریت های گذشته را در اختیار مراجع کنترل کننده قرار دهد تا میزان تحقق شعارهای ماضی برای شهروندان محرز شود. لازم به ذکر است بر اساس این قانون، شورا نمی تواند اولین جایی باشد که اشخاص بخواهند خود را در معرض آزمون و خطای مدیریتی قرار دهند بلکه نامزد می بایست دارای سوابق روشن، بر اساس مندرجات فوق باشند.

و موارد بیشماری از همین دست، مفاد آئین نامه ای است که کلیه کاندیداها موظفند با شرکت در آزمونهای مرتبط و کسب امتیازات لازم، فرصتی را برای مردم فراهم نمایند تا با در اختیار داشتن لیستی از افراد با شناسنامه، متعهد، متخصص و دارای رزومه مشخص و شفاف، در فضای سالم و توام با رقابت واقعی قرار گیرند. فضایی که از ورود فله ای افراد به مراکز تصمیم گیری شهر جلوگیری به عمل آید، به شکلی که قطعا با گزینش های دقیق اینچنینی، هرگز شاهد سوختن منابع، اتلاف عمر شهروندان و استمرارعقب افتادگی های بی پایان شهری نخواهیم بود.مصوبه ای که با ضمانت های اجرای آن، شهر باران در چهار سال آینده به قطب شماره یک توسعه پایدار شهری در میان شهرهای بلوک شمال اقیانوس هند و غرب آسیا تبدیل خواهد شد.
بدیهی است در همین خصوص و با پخش غیر رسمی این خبر تکان دهنده در ساعات ابتدایی روز جاری، نارضایتی های بیشماری نیز از سوی برخی کاندیداهای شهر به گوش رسیده است اما مجلس و دولت همچنان مصمم به اجرای آزمایشی چنین قانونی در این شهرهستند. به شکلی که گلایه های کاندیداها مبنی بر آن است که چرا میان ۱۱۴۸ شهر کشور، چنین دستوالعملی می بایست در این ولایت اجرا گردد. جایی که شنیده ها نشان می دهد پاسخ قانع کننده ی مجلس و دولت بر آن بوده که این اقلیم پرآوازه از بالاترین پتانسیل ها جهت نیل به توسعه پایدار شهری برخوردار می باشد اما به دلیل وجود برخی ناهماهنگی ها از سوی بعضی مدیران شهری، دور تا دور این شهر ثروتمند، محروم مانده، گرداگرد آنرا ” گمــــار” فرا گرفته و این مصوبه نیز در حد کشک و تنها ” دروغ سیزده ” سال ۱۳۹۶ است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.