جمعه, 28 اردیبهشت 1403 Friday, 17 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41720 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2382×
گیلان سومین استان برتر مقصد گردشگری کشور شد
  • 17 فروردین 1396 ساعت: 13:19
  • شناسه : 48185
    0

    مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان گفت: گیلان نوروز امسال سومین استان برتر مقصد گردشگری کشور پس از خراسان رضوی و مازندران شد. به گزارش «بامردم»، رضا علیزاده با اشاره به استقبال گردشگران نوروزی از گیلان اظهار کرد: امسال با حجم تردد گردشگران در گیلان مواجه بودیم و با شرایط خوبی که ایجاد […]

    پ
    پ

    رضا علیزاده 3 - گیلان سومین استان برتر مقصد گردشگری کشور شد -

    مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان گفت: گیلان نوروز امسال سومین استان برتر مقصد گردشگری کشور پس از خراسان رضوی و مازندران شد.

    به گزارش «بامردم»، رضا علیزاده با اشاره به استقبال گردشگران نوروزی از گیلان اظهار کرد: امسال با حجم تردد گردشگران در گیلان مواجه بودیم و با شرایط خوبی که ایجاد شده بود، یک‌میلیون و ۲۵۵ هزار خودرو وارد استان شدند که نسبت به نوروز سال گذشته ۳۱٫۵ درصد رشد داشته است.

    وی با بیان اینکه تمهیداتی برای اسکان مسافران و گردشگران در مراکز اقامتی، هتل‌ها، هتل‌آپارتمان و… اندیشیده شد، افزود: نوروز امسال هفت میلیون و ۳۰۰ هزار نفر شب مسافر در گیلان حضور داشتند که رشد ۱۹ درصدی داشته است.

    مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان استقبال مسافران و گردشگران نوروزی از جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی این استان را چشمگیر خواند و تصریح کرد: ۱۸۳ هزار نفر نوروز امسال از جاذبه‌های فرهنگی، موزه، ماسوله و قلعه‌رودخان بازدید کردند.

    وی با اشاره به اینکه ۸۳۰ گردشگر خارجی نوروز امسال وارد گیلان شده بودند، گفت: حضور گردشگران خارجی نسبت به نوروز سال گذشته در گیلان ۶ درصد رشد داشته است.

    علیزاده گیلان را مقصد گردشگری مسافران دانست و خاطرنشان کرد: در موج دوم سفرها گیلان پس از خراسان رضوی و مازندران سومین استان برتر مقصد گردشگری شده است.

    وی نقش جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و تمدن گیلان را در کسب رتبه برتر بسیار مهم دانست و بیان کرد: این جاذبه‌ها نقش مهمی در حوزه گردشگری دارد و توسعه این صنعت موجب ایجاد تحول و اشتغال پایدار می‌شود.

    فارس

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.