سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41332 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • واکنش فعالان سیاسی به کاندیداتوری احمدی نژاد | او دست به انتحار سیاسی زد!
    23 فروردین 1396 - 19:52
    شناسه : 49422
    0

    محمود احمدی‌نژاد غافلگیرانه در انتخابات ثبت نام کرد. این بمب خبری امروز بود. واکنش تحلیلگران وفعالان سیاسی به این اقدام مرد جنجالی عرصه سیاست ایران چیست؟ صادق زیباکلام  گفت: «اگر انسان شناخت درستی از احمدی نژاد داشته باشد نباید از ثبت نام او غافلگیر شود. او این  کاره است» به گفته زیباکلام: «احمدی نژاد چه […]

    پ
    پ

    کاندیداتوری احمدی نژاد - واکنش فعالان سیاسی به کاندیداتوری احمدی نژاد | او دست به انتحار سیاسی زد! -

    محمود احمدی‌نژاد غافلگیرانه در انتخابات ثبت نام کرد. این بمب خبری امروز بود. واکنش تحلیلگران وفعالان سیاسی به این اقدام مرد جنجالی عرصه سیاست ایران چیست؟

    صادق زیباکلام  گفت: «اگر انسان شناخت درستی از احمدی نژاد داشته باشد نباید از ثبت نام او غافلگیر شود. او این  کاره است»

    به گفته زیباکلام: «احمدی نژاد چه در تخطئه و حمله و تخریب دیگران و چه در ثبت نامه در انتخابات برخلاف توصیه رهبری با یک مدل عمل می کند. او همیشه اینگوه بوده است.»

     علی تاجرنیا فعال سیاسی اصلاح طلب نیز، گفت: به نظر من دقیقا اتفاقی رخ داده است که از ماه‌ها پیش قابل پیشبینی بود. ایشان طی سال‌های ۸۴۴ تا امروز ثابت کرده‌اند که غیرقابل پیشبینی و غیر قابل اعتماد هستند. زیرا طی ماه‌های اخیر بارها و بارها مواضع خود را تغییر داده اند.

    وی ادامه داد: احمدی نژاد حتی بیانیه‌ای منتشر کرد که قصد ندارد در انتخابات حاضر شود و از هیچ کاندیدایی حمایت نخواهد کرد. اما دیدیم که بعد از مدتی حمایت خود از بقایی را رسانه‌ای کرد و حالا هم در انتخابات نام‌نویسی کرده است. البته من واقعا غافلگیر نشدم زیرا مشخص بود که تمام تلاش‌های ماه‌های اخیرش برای خودش است. ضمن اینکه این اقدام وی دقیقا برخلاف دیدگاه مقام معظم رهبری بوده است.

    حسین کنعانی مقدم عضو حزب سبز ایران گفت: به نظر من آقای احمدی نژاد با نام نویسی در انتخابات دست به یک انتحار سیاسی زده است و مخالفت ایشان با صحبت‌های صریح مقام معظم رهبری، جبهه جدیدی را میان جریان‌های انقلاب ایجاد  کرده اند.

    وی درباره اینکه آیا محمود احمدی نژاد از سوی شورای نگهبان تائید صلاحیت می شود یا خیر گفت: این مسئله به نظر شورای  نگهبان مربوط می شود. اما با توجه به اینکه مقام معظم رهبری مشخصا تاکید کردند که آقای احمدی نژاد در انتخابات حضور نداشته باشند، احتمال اینکه ایشان رد صلاحیت شوند بسیار زیاد است.

    کنعانی مقدم در پاسخ به اینکه آیا این احتمال وجود دارد که اخیرا مقام معظم رهبری نظر خودشان را تغییر داده باشند، گفت: ایشان نظر خودشان را به طور واضح پشت میکروفون و در رسانه ملی اعلام کردند. بنابراین اگر هم تغیر در دیدگاهشان ایجاد شده باشد مطمئنا از همین طریق هم اعلام می کنند. به همین دلیل من گمان نمی کنم نظر ایشان تغییری کرده باشد.

    محمد غرضی  کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: من از یک سال پیش هم گفته بودم که امیدوارم ایشان در انتخابات ریاست جمهوری نام نویسی کنند تا مشخص شود وزن سیاسی  شان چقدر است. ایشان یک سری اولویت‌ها و دیدگاه‌ها دارد که لازم است وزن سیاسی او مشخص شود.

    وی ادامه داد: هدف اینها این است که دائما خود را مطرح کند و ردصلاحیت شوند و پرده غیبت درست کنند و به جان نظام بیوفتند. بنابراین حضورشان در انتخابات به نظر من مفید است. ضمن اینکه باید در نظر داشته باشید که نسل فعلی به خوبی این افراد و طیفشان را می‌شناسند اما چند سال دیگر وقتی این نسل برود، امثال احمدی نژاد بلای جان کشور و نظام می‌شوند.

    غرضی ادامه داد: احمدی نژاد با تمام توان ضد معتمدان ملت قیام کرده است و سعی دارد خود را به عنوان جایگزین نظام معرفی کند.  به نظر من کسانی که اختلافات در کشور را عمیق‌تر می کنند، تیر دشمنان را تیز می کنند و احمدی نژاد از همین گروه است.

     حسن بیادی دبیرکل جمعیت آبادگران گفت: به نظر من آمدن ایشان به شور حال انتخابات کمک بسیاری خواهد کرد. زیرا جمنا توانایی و مقبولیت کافی برای افزایش حضور مردم  در پای صندق‌های رای را ندارد. بنابراین آمدن ایشان قطعا باعث می شود که شور و شوق در میان مردم افزایش پیدا کند.

    وی ادامه داد: دیدگاه آقای احمدی نژاد کاملا مردمی است اما متاسفانه برخی معتقدند که تفکرات ایشان پوپولیستی ميباشد اما اصلا اینگونه نیست و یکی از توانایی ها و خصوصیات مثبت ایشان همین ایجاد ارتباط با مردم است.

    این فعال سیاسی در خصوص اینکه مقام معظم رهبری تاکید فرمودند احمدی نژاد در انتخابات حضور نداشته باشند تاکید کرد: استدلال ایشان این است که مقام معظم رهبری حضور وی در انتخابات را به دلیل دوقطبی نشدن توصيه به نيامدن ايشان  کرده اند اما در شرایط فعلی فضای انتخاباتی اصلا دوقطبی نیست. الان تعداد زیادی کاندیدا در این دوره حضور دارند.

    بیادی در پایان افزود: تائید صلاحیت آقای احمدی نژاد به اعضاء محترم شوارای نگهبان بستگی دارد ولی به نظرم لزومی برای ردصلاحیت ایشان نیست.

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.