×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

photo_2016-05-07_16-32-20مدیر جهادکشاورزی شهرستان رودسر در گفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری بامردم از رودسر با اعلام این خبر افزود: ۴ هزار نفر در شهرستان رودسر به تولید گل گاو زبان مشغولند.
«احسان الله مشتاق» با اشاره به این‌که گل‌گاوزبان‌کاران اکنون در حال برداشت محصول هستند، اضافه کرد: سال گذشته ۲۲۰تن گل‌ گاوزبان در رودسر تولید شد اما میزان افزایش یا کاهش این محصول در سال جاری هنوز مشخص نیست و پس از اتمام برداشت اعلام می‌شود.
مدیر جهادکشاورزی رودسر از افزایش رغبت جوانان روستایی رودسر به کشت و تولید گل‌ گاوزبان خبر داد و گفت: به طور میانگین گل‌گاوزبان کیلویی ۸۰ هزار تومان به فروش می‌رسد که البته این قیمت نوبرانه گل‌ گاوزبان است. وی تصریح کرد: ۴۷۰ هکتار از اراضی کشاورزی رودسر به کشت و پرورش گل گاوزبان اختصاص دارد و علاوه براینکه گیلانیان از خرید این محصول ارزشمند و مفید استقبال می‌کنند، استان‌های همجوار نیز متقاضی خرید گل‌ گاوزبان‌های رودسر هستند.
گل گاوزبان، گیاهی علفی پایا و دارای اعضای پوشیده از تارهای نرم، ساقه راست یا به حالت خمیده و برگ‌های ساده با یک رگبرگ منحصر به فرد است، گل‌های درشت و آبی مایل به بنفش رنگ آن در ماه‌های اردیبهشت تا شهریور به تعداد کم بر ساقه ظاهر می‌شود.
میوه گیاه گل گاو زبان فندقه، نوک تیز و پوشیده از برجستگی‌های کوچک متعدد است، کشاورزان این گیاه را جمع آوری و برای مصارف خانگی کشت می کنند. بخش های هوایی به منظور مصارف دارویی در ابتدای گلدهی از خرداد تا شهریور جمع‌آوری و در سایه خشک می شوند. گیاه مذکور دارای شاخه‌های تو خالی وآبدار است و ارتفاع آن به ۵۰ سانتی متر می‌رسد.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.