یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 Sunday, 28 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41474 تعداد نوشته های امروز : 7 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • انتشار بیش از یک میلیون جلد کتاب طی سال ۹۵ در گیلان
    24 فروردین 1396 - 16:19
    شناسه : 49672
    0

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به رشد ۲۱٫۳ درصدی شمارگان کتاب های منتشر شده در سال ۹۵ نسبت به سال قبل آن، اظهار کرد: بیش از یک میلیون جلد کتاب طی سال ۹۵ در گیلان منتشر شد. فیروز فاضلی در گفت و گویی اظهار کرد: با حمایت های انجام شده و روند […]

    پ
    پ

    فیروز فاضلی - انتشار بیش از یک میلیون جلد کتاب طی سال ۹۵ در گیلان -

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به رشد ۲۱٫۳ درصدی شمارگان کتاب های منتشر شده در سال ۹۵ نسبت به سال قبل آن، اظهار کرد: بیش از یک میلیون جلد کتاب طی سال ۹۵ در گیلان منتشر شد.

    فیروز فاضلی در گفت و گویی اظهار کرد: با حمایت های انجام شده و روند رشد فعالیت ناشران گیلانی در سال گذشته، برای سومین سال پیاپی رکورد ثبت شده در حوزه عناوین کتاب های منتشر شده در استان شکسته شد.
    وی تصریح کرد: ۷۶۰ عنوان کتاب توسط ۴۵ ناشر گیلانی در سال ۹۵ منتشر شد که نسبت به سال قبل از آن که ۶۷۰ عنوان بود از رشد ۱۱٫۸ درصدی برخوردار است.
    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به رونق چاپ کتاب در استان، گفت: شمارگان کتاب های چاپ شده سال گذشته در گیلان برابر با یک میلیون و ۶۹۰ هزار نسخه بود که در مقایسه با سال ۹۴ با رشد ۲۱٫۳ درصدی روبرو شد.
    فاضلی افزود: در کتاب های منتشره سال ٩۵ در گیلان، ۷۱۳ عنوان کتاب تألیفی، ۴۷ عنوان ترجمه، ۵۱۴ عنوان چاپ اول و ۲۴۶ عنوان چاپ مجدد بوده است.
    ثبت رکورد جدید در حوزه چاپ کتاب کودک و نوجوان در گیلان
    وی ادامه داد: طی مدت مذکور، ۲۴۷ عنوان کتاب در حوزه کودک و نوجوان در گیلان چاپ و منتشر شده است که از این نظر، رکورد جدیدی در تاریخ نشر استان به شمار می رود.
    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به حمایت همه جانبه این اداره کل از ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، گفت: در سال گذشته ۷۷ نمایشگاه کتاب در سطح استان برگزار شد که دوازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب گیلان با بازدید ۱۱۴ هزار نفر و فروش ۲۴ میلیارد ریالی کتاب به عنوان بزرگترین رخداد فرهنگی استان در سال ۹۵ بوده است.
    این مسوول در پایان با بیان اینکه گیلان جزو استان های برتر کشور در انتشار کتاب از ابتدا تا انتهاست، متذکر شد: تمام مراحل انتشار کتاب در گیلان انجام می‌شود.
    بنا بر این گزارش؛ ۱۴۵ ناشر دارای مجوز فعالیت در استان گیلان هستند که از این تعداد ۱۱۶ ناشر در مرکز استان و مابقی در شهرستان ها فعالیت دارند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.