جمعه, 28 اردیبهشت 1403 Friday, 17 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41720 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2382×
رئیسی عاملی برای پیروزی روحانی در انتخابات۹۶
  • 27 فروردین 1396 ساعت: 18:35
  • شناسه : 50298
    0

    اصلاح طلبان یک میزان رای دارند که در بدبینانه ترین حالت ۱۰ میلیون است. و اصولگرایانی که به رئیسی رای می‌دهند در خوش بینانه ترین حالت ۵ میلیون است. اما باید آراء خاکستری را فعال کرد. آراء خاکستری جبهه اصولگرا آقای روحانی را خارج از جبهه اصولگرایی نمی دانند. به نظر بنده عوامل ارضی و […]

    پ
    پ

    نعمت احمدی - رئیسی عاملی برای پیروزی روحانی در انتخابات۹۶ -

    اصلاح طلبان یک میزان رای دارند که در بدبینانه ترین حالت ۱۰ میلیون است. و اصولگرایانی که به رئیسی رای می‌دهند در خوش بینانه ترین حالت ۵ میلیون است. اما باید آراء خاکستری را فعال کرد. آراء خاکستری جبهه اصولگرا آقای روحانی را خارج از جبهه اصولگرایی نمی دانند. به نظر بنده عوامل ارضی و سمائی، پوشیده وآشکار در انتخابات به کمکش آمده اند و باعث شدند در دور اول با حمایت آقای هاشمی و در دور دوم با آمدن آقای رئیسی منتخب باشد

    نعمت احمدی وکیل دادگستری در تحلیلی از انتخابات پیش‌رو به خبرنگار استادنیوز گفت:انتخابات ریاست جمهوری آینده از چند لحاظ با انتخابات قبلی تفاوت دارد و دارای چند مشخصه است.این انتخابات نخستین انتخاباتی است که در غیاب آیت الله رفسنجانی برگزار می شود. ایشان چهره بسیار تاثیرگذاری بودند. آقای روحانی در انتخابات سال ۹۲ اگر بیان و کلام آیت الله رفسنجانی نبود رای کافی را نداشتند.
    تفاوت دوم این انتخابات با انتخابات قبل مسئله برجام است. یعنی ما در انتخابات های سابق همیشه با غرب در تنش شدیدی بودیم. این اولین انتخاباتی است که بعد از برجام  ما دیگر آن تنش هارا نداریم و مضافا تنش‌زدایی هم شده و اجماع جهانی که در گذشته علیه ما صورت گرفته بود با عملکرد دولت آقای روحانی تمام شد. به همین دلیل دیگر درگیری های بین المللی ما به پایان رسیده و سایه جنگ از سر ما دور شد. بنده هنوز به این نتیجه نرسیده ام و علتی نیافته ام  که آقای روحانی نباید برای دور دوم رئیس جمهور شوند.به نظر من برای جمهوری اسلامی هم زیبنده نیست که برای اولین بار یک رئیس جمهور آن هم با لباس روحانیت تک دوره ای باشد.
    وی ادامه داد:به عقیده من خدا آقای روحانی را دوست دارد و آراء را از آسمان برایش می آورد. برخورد نا صحیح شورای نگهبان در انتخابات سال ۹۲ با آقای هاشمی باعث شد که آقای روحانی رای بیاورد یعنی دلیل رای آوردن روحانی ، برخورد با رفسنجانی بود.به عقیده بنده در دور جدید هم آمدن آقای رئیسی باعث رای آوردن روحانی می‌شود. جناح اصولگرا فکر می کند که آمدن رئیسی باعث اتحاد می‌شود. اصلا وحدت بین چه کسانی؟ وحدت بین ۳هزار نفر یا بین مردم؟ اینکه ۳هزار نفر را جمع کنید و اسم جمنا را روی آن بگذارید و اول ۲۱ نفر بعد ۱۰ نفر را مشخص کنند که در تجمعات هم حضور ندارند، اسمش اتحاد نیست.
    ما همیشه نزدیک انتخابات از این جبهه ها و اتحاد ها زیاد داشتیم که یک کاربرد شب انتخاباتی داشته و بعد تمام می‌شد.
    اصلاح طلبان یک میزان رای دارند که در بدبینانه ترین حالت ۱۰ میلیون است. و اصولگرایانی که به رئیسی رای می‌دهند در خوش بینانه ترین حالت ۵ میلیون است. اما باید آراء خاکستری را فعال کرد. آراء خاکستری جبهه اصولگرا آقای روحانی را خارج از جبهه اصولگرایی نمی دانند. به نظر بنده عوامل ارضی و سمائی، پوشیده وآشکار در انتخابات به کمکش آمده اند و باعث شدند در دور اول با حمایت آقای هاشمی و در دور دوم با آمدن آقای رئیسی منتخب باشد. من تعجب میکنم که آقای رئیسی چه مشاورانی دارد. ایشان حداقل پستی که در دوسال آینده انتظارشان را می‌کشید، ریاست قوه قضائیه بود. چون آیت الله لاریجانی دوسال دیگر دوره‌شان تمام می شد و سابقه نداشته که رهبری برای سه دوره کسی را متصدی این مسئولیت قرار دهد.اگر مشکل آقای رئیسی خدمت به خلق بود، آستان قدس بیشترین امکان خدمت به مردم را داشت.
    وی افزود: اقتصاد مسئله ای نیست که با شعار درست شود بلکه نیاز به عمل دارد. آقای روحانی آنقدر هوشیار است که ویرانه ای را که احمدی نژاد ظرف ۸سال به وجود آورد را تشریح کند. ما در تیم آقای روحانی تا اینجا شاهد فسادی نبودیم. اگر پرونده ای علیه حسین فریدون بود تا الان قطعا یا کیفرخواست می دادند یا بازداشت میکردند، این که به مناسبت های مختلف ایشان را احضار کنند دلیل بر اتهام هم  نیست چه برسد به مجرم بودن.
    روحانی باید در حوزه اقلیت ها بیدار باشد. ایشان در دور گذشته در بین سنی ها رای بالایی داشت. همچنین باید روی گروه های تاثیرگذار مانند جامعه زنان یا هنرمندان تمرکز خاصی داشته باشد. باید ببینیم در این دوره ای که گذشت آقای روحانی با جوامع نخبه کشور چه کرده.
    احمدی در پایان اشاره کرد:در جبهه اصلاحات روحانی کاندید اصلی است و از نظر من در بین اصولگرا هم روحانی مهره سوخته نیست.
    انتهای پیام/
    ایلیا علوی

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.