×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

علیزاده011

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان: در راستای تحقق اهداف دولت تدبیر و امید؛ موزه حکیم نظامی آستارا، موزه اسناد تاریخی رودبار ، موزه میراث روستایی (دو باب خانه ساحلی در جلگه شرق و غرب) و نیز موزه حرم در آستانه اشرفیه افتتاح خواهند شد.


به گزارش خبرگزاری بامردم به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان؛ رضا علیزاده با اشاره به قدمت و پیشینه تاریخی استان گیلان و نقش آن در هویت فرهنگی مردمان این دیار اظهار داشت: موزه ها؛ پیام آور و تصویرساز بسیار خوبی از جریانات تاریخی هستند و می توانند داشته های فرهنگی کهن این سرزمین را به نمایش بگذارند.

وی به اهمیت رونق بخشی به فضای فرهنگی در جامعه اشاره نمود و اذعان کرد: کارکرد چند وجهی موزه ها در حوزه فرهنگی موجب می شود تا گردآوری مجموعه های نفیس، حفاظت و پژوهش از یافته های تاریخی و باستان شناسی با تشریفات و انضباط بیشتری صورت گیرد و جریان سازی و تعمیق نگاه فرهنگی و اجتماعی در جامعه را هویدا سازد.

علیزاده؛ توسعه گردشگری فرهنگی در گیلان را یک ضرورت خواند و تصریح نمود: تنوع سازی در فعالیت های گردشگری مهمترین موضوع در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگر استان است که تحقق آن با ایجاد موزه های تخصصی و جهت دهی به فعالیت گردشگری قوت می گیرد.

این مسئول بیان داشت: در راستای تحقق اهداف دولت تدبیر و امید مبنی بر توسعه متوازن گردشگری در تمام نقاط کشور ، استان گیلان با بهره گیری از داشته های فرهنگی ارزشمند و بناهای تاریخی پر اصالت، ایجاد چندموزه در نقاط مختلف استان را دنبال نموده که موزه حکیم نظامی آستارا با محوریت پیشینه تعلیم و تربیت، موزه اسناد تاریخی رودبار با محوریت ارائه با ارزش ترین اسناد تاریخی ، موزه حرم در آستانه اشرفیه با رویکرد ارائه نفیس ترین نسخ خطی قرآنی، اسناد و دست نوشته های علما و بزرگان دینی استان و نیز توسعه موزه میراث روستایی در حوزه جلگه شرق و غرب از جمله این اقدامات است.

وی در پایان اظهار داشت: در سالی که مزین به شعار ” اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل” است، ایجاد موزه های مشارکتی در محورهای مختلف و نیز تلاش برای تحقق شعار “هر ایرانی یک موزه خصوصی” در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان می باشد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.