چهارشنبه, 19 اردیبهشت 1403 Wednesday, 8 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41615 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2377×
از سختگیری و ممنوعیت موسیقی در دانشگاه آزاد اسلامی تا اجرای کنسرت موسیقی در دانشگاه های دولتی + پوستر
  • 23 اردیبهشت 1395 ساعت: 22:17
  • شناسه : 5130
    0

    یادداشت دریافتی/موسیقی هنر بیان احساسات به وسیله ی صداهاست… موسیقى تراوش احساسات و اندیشه‌هاى آدمى و مبین حالات درونى وى مى‌باشد؛ موسیقى یا ترانه به هر نوا و صدایی گفته می‌شود که شنیدنی و خوش‌آیند باشد و انسان یا موجودات زنده را دچار تحول کند. موسیقی بیان احساسات انسان است به وسیله اصوات. همین چند وقت پیش بود […]

    پ
    پ

    یادداشت دریافتی/موسیقی هنر بیان احساسات به وسیله ی صداهاست…

    موسیقى تراوش احساسات و اندیشه‌هاى آدمى و مبین حالات درونى وى مى‌باشد؛ موسیقى یا ترانه به هر نوا و صدایی گفته می‌شود که شنیدنی و خوش‌آیند باشد و انسان یا موجودات زنده را دچار تحول کند. موسیقی بیان احساسات انسان است به وسیله اصوات.


    همین چند وقت پیش بود که دستور ممنوعیت اجرای کنسرت موسیقی و محدودیت های اجرای موسیقیایی در برنامه های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شد؛ این در حالی است که گویا این محدودیت و ممنوعیت ها فقط برای دانشگاه آزاد اسلامی معضل جامعه محسوب می‌شود چرا که هم‎‌چنان در دانشگاه های دولتی  شاهد اجرای کنسرت های موسیقی و بلیط فروشی هستیم.

    آیا این محدودیت و ممنوعیت ها می‌بایست فقط برای دانشگاهی باشد که با گذشت ۲۵ سال از عمر پُربرکت خود با داشتن حدود ۱۵۰۰۰۰۰ دانشجو، یعنی بیش از پنجاه درصد کل دانشجویان کشور، ۲۵۰۰۰ نفر عضو هیأت‌علمی تمام وقت و نیمه‌وقت، بیش از ۱۰ میلیون مترمربع فضای آموزشی و رفاهی، حدود ۳۰۰۰۰ کارمند، بیش از ۳۵۰ واحد و مرکز دانشگاهی در سراسر کشور، ۶۰۰ مدرسه‌ی وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی (مدارس سما)، و ۴ واحد خارج از کشور در کشورهای امارات، لبنان، انگلستان و تانزانیا در حال حاضر به‌عنوان بزرگ‌ترین و جامع‌ترین دانشگاه حضوری جهان شناخته می‌شود.

    در حالی که بسیاری از دانشگاه های آزاد اسلامی حتی پس از دایر کردن رشته موسیقی آن هم با مشکلات و سنگ اندازی های فراوان هم‌چنان شاهد محدودیت های بسیاری می‌باشند و با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند در همین حوالی صدای برگزاری کنسرت موسیقی در دانشگاه های دولتی به گوش می‌رسد.

    به راستی آیا این چیزی جز تبعیض برای بزرگترین دانشگاه حضوری جهان است؟

    photo_2016-05-12_23-14-40


    پایگاه خبری تحلیلی با مردم :انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.