چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ Wednesday, 17 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41347 تعداد نوشته های امروز : 16 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • ایران برای سومین بار توافق هسته ای را نقض کرد/ آمریکا از نقض برجام چشم پوشی می کند!
    26 اردیبهشت 1395 - 19:46
    شناسه : 5235
    0

    به گزارش سرویس سیاسی بامردم  وبگاه خبری هافینگتن پست (huffington post) در یادداشتی به قلم مجید رفیع زاده، تحلیلگر ایرانی الاصل نیویورک نیشین، به نقض ادعایی توافق هسته ای از سوی ایران پرداخته و نوشت: «رهبران ایران قطعنامه ها و همچنین توافق هسته ای که در ماه ژانویه اجرایی شده را برای بار سوم توسط انجام […]

    پ
    پ

    به گزارش سرویس سیاسی بامردم  وبگاه خبری هافینگتن پست (huffington post) در یادداشتی به قلم مجید رفیع زاده، تحلیلگر ایرانی الاصل نیویورک نیشین، به نقض ادعایی توافق هسته ای از سوی ایران پرداخته و نوشت: «رهبران ایران قطعنامه ها و همچنین توافق هسته ای که در ماه ژانویه اجرایی شده را برای بار سوم توسط انجام آزمایش های موشکی از نوع بالستیک و همچنین هدایت لیزری موشک های سطح به سطح نقض کردند.»

    در ابتدای این یادداشت با اشاره به آزمایش موشک های دوربرد که چندماه قبل انجام شد، آمده است: «در ماه اکتبر و نوامبر نیز ایران بلافاصله پس از حصول توافق هسته ای دو موشک بالستیک جدید که قابلیت حمل کلاهک هسته ای را نیز داشت آزمایش کرد. در ماه مارس نیز این کشور مجددا دو موشک بالستیک دیگر را مورد آزمایش قرار داد.

    چندی پیش نیز بنا به گزارش رسانه های ایرانی به نقل از سرتیپ علی عبداللهی، معاون آماد، پشتيباني و تحقيقات صنعتي ستاد كل ارتش؛ ایران موشک بالستیکی که به گفته او امکان خطایش صفر می باشد را نیز مورد آزمایش قرارداد. برد موشک های بالستیک ایران از حدود ۸۰۰ کیلومتر به حدود ۲۰۰۰ کیلومتر رسیده که این توانایی را به آنان می دهد تا به راحتی اروپای شرقی و همچنین کشورهایی نظیر ترکیه، عربستان سعودی، اسرائیل و همچنین یمن را در تیررس خود داشته باشد.»

    هافینگتون پست در ادامه این گزارش همچنان ادعا کرد که سران سیاسی ایران به زیرپای گذاشتن توافق هسته ای و همچنین قطعنامه های سازمان ملل توسط سپاه پاسداران بی اعتنایی کرده و از آن صرف نظر می کنند. در همین حین به نظر میرسد که قدرت های جهانی نیز از این اقدامات ایران چشمپوشی کرده و به آن تن در داده اند.

    این تحلیلگر سیاسی در پایان این یادداشت نوشت: «قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد (قطعنامه ۲۲۳۱) در بند ۳ ضمیمه بی روشن کرده است که ایران به هیچ عنوان حق آزمایش موشک هایی با قابلیت حمل کلاهک هسته ای را نداشته و ندارد. دومین قطعنامه شورای امنیت (۱۹۲۹) بیان کرده است که ایران به هیچگاه مجاز به آزمایش موشک های بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته ای نیست و تمامی کشور ها ملزم اند تا از ورود فناوری ساخت این نوع از موشک ها به ایران جلوگیری به عمل بیاورند.

    به علاوه در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) نیز حق این دسته از آزمایش موشک های بالستیک تا مادامی که دوره ۸ ساله نظارت ها بر ایران پایان بپذیرد؛ منع شده است.

    این در حالی است که بر اساس مفاد برنامه جامع اقدام مشترک که میان ایران و کشورهای ۵+۱ به امضا رسید، هیچگونه محدودیتی در برنامه موشکی و دفاعی ایران در نظر گرفته نشده و آزمایشات موشکی نیز نقض توافق عنوان نشده است. تنها موردی که اکنون آمریکایی ها سعی می کنند تا حدودی از آن علیه جمهوری اسلامی استفاده کنند، همین قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است که به گفته دولتمردان تدبیر و امید قرار بود لغو شود.

    we4r

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.