جمعه, 21 اردیبهشت 1403 Friday, 10 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41636 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2381×
دولت موافق دو نرخی شدن بنزین نیست/*ده‌ها میلیارد دلار حکم دادگاه‌های ایران علیه امریکا در حال رسیدگی است
  • 28 اردیبهشت 1395 ساعت: 20:55
  • شناسه : 5432
    1

    نوبخت گفت: دولت موافق دو نرخی شدن قیمت بنزین نیست و اعلام کرده است که قیمت دونرخی فسادآور است. به گزارش بامردم ، محمدباقر نوبخت در نشست هفتگی با خبرنگاران سخنگوی دولت از مصوبه اخیر هیئت وزیران برای ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در روستاها با تسهیلات کم بهره در سال کنونی خبر داد. وی گفت: مقرر […]

    پ
    پ

    نوبخت

    نوبخت گفت: دولت موافق دو نرخی شدن قیمت بنزین نیست و اعلام کرده است که قیمت دونرخی فسادآور است.

    به گزارش بامردم ، محمدباقر نوبخت در نشست هفتگی با خبرنگاران سخنگوی دولت از مصوبه اخیر هیئت وزیران برای ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در روستاها با تسهیلات کم بهره در سال کنونی خبر داد.
    وی گفت: مقرر شد بانک مرکزی برای ساخت ۱۲۰ هزار واحد مسکونی در روستاها به ازای هر واحد ۱۸ میلیون تومان وام با سود ۵ درصد اختصاص دهد.
    وی افزود: همچنین برای ۸۰ هزار واحد مسکونی دیگر در روستاهای مرزی و واحدهایی که درجا سازی می شوند و استانداردهای مبحث ۱۹ را رعایت می کنند به ازای هر واحد ۲۰ میلیون تومان وام با سود پنج درصد اعطا خواهد شد.
    نوبخت گفت : سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور موظف شد تفاوت این پنج درصد سود را با سودی که برای بانک های کشور رایج است ، پرداخت کند و اصل و فرع وام را تضمین کند.
    نوبخت افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی موظف شد این واحدها را در سال ۹۵ احداث کند.
    وی از آماده شدن پیش نویس برنامه فعال کردن بخش مسکن در شهرها خبر داد و گفت: در آینده نزدیک این پیش نویس به تصویب می رسد و اقدام مشابهی برای مسکن ارزان قیمت در شهرها صورت می گیرد تا بخش مسکن کشور فعال شود.
    * رشد دو درصدی در زمستان ۹۴
    سخنگوی دولت با اشاره به بسته خروج از رکود که در نیمه دوم پارسال برای فعال کردن بخش های نیمه فعال اقتصادی کشور به اجرا درآمد گفت: این موضوع باعث رشد دو درصدی در زمستان سال ۹۴ شد و توانست رشد اقتصادی کشور را از نزدیک یک درصد به دو درصد تبدیل کند.
    محمدباقر نوبخت در ادامه جلسه هفتگی با خبرنگاران افزود: همچنین تولید و صادرات نفت ما نسبت به قبل از برجام دو برابر رشد نشان می دهد.
    وی گفت: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، شاخص های اقتصادی زمستان سال ۹۴ تغییرات خوبی داشته است.
    معاون رئیس جمهور افزود: بر این اساس، رشد گروه کشاورزی در پاییز ۹۴ رشد ۳٫۳ درصدی داشته که در زمستان به ۵٫۵ درصد رسیده است.
    نوبخت گفت: گروه صنعت در پاییز رشد ۴٫۴- داشته که در زمستان به ۰٫۶+ رسیده است.
    وی افزود: در زیرگروه صنعت، بخش صنعت و معدن از ۱٫۲- به ۳ درصد رسیده است.
    بخش معدن از ۷٫۳- درصد به +۹٫۹ رسید.
    سخنگوی دولت گفت: استخراج نفت و گاز طبیعی از ۹- درصد در پاییز ۹۴ به ۱۶٫۵ درصد رسیده است و صادرات نفت ما نسبت به گذشته دو برابر شده است.
    نوبخت افزود: سایر معادن وضع مناسبی نداشت و از ۲٫۷- به ۷٫۵- رسید.
    وی گفت: در بخش تأمین آب، برق و گاز طبیعی از ۱٫۱- درصد به ۷٫۹ درصد رسیده ایم.
    معاون رئیس جمهور افزود: بخش ساختمان نیز از ۲۱٫۷- درصد در پاییز ۹۴ به ۱۶٫۵- درصد در زمستان ۹۴ رسید.
    نوبخت گفت: بخش خدمات از ۰٫۴+ درصد به ۰٫۸+ درصد رسید.
    وی افزود: امور آموزش، بهداشت و مددکاری از ۷٫۷ درصد به ۸٫۸ درصد رسید.
    سخنگوی دولت گفت: به این ترتیب رشد اقتصادی برای سه ماهه چهارم سال ۹۴ با احتساب نفت؛ ۲ درصد و بدون احتساب نفت به قیمت بازار ۱٫۶ درصد است.
    *تشویش کنندگان اذهان بازنشستگان تنبیه می شوند
    سخنگوی دولت گفت: افرادی که باعث تشویش اذهان عمومی بازنشستگان شده اند و فرصت سوءاستفاده رسانه های خارجی را فراهم کرده اند قطعا باید تنبیه شوند و این کار صورت خواهد گرفت.
    نوبخت با اشاره به پیامک به بازنشستگان نیروهای مسلح مبنی بر اینکه این ماه حقوق آنها پرداخت نخواهد شد متاسفانه این پیامک مطلب نادرست است که قابل پیگرد قانونی است و باعث دلهره و تشویش در این بازنشستگان نیروهای مسلح شد و کار ناشایست و نادرستی بود.
    وی با بیان اینکه خیلی از بازنشستگان نیروهای مسلح از قهرمانان ملی ما هستند و این طور مطالب که باعث اضطراب آنان شود نشان از نادرستی این کار دارد گفت: این خیلی ظلم است که در بین این عزیزان اینچنین اضطراب ایجاد شود.
    نوبخت افزود: رسانه های خارجی بعضا با سوءاستفاده از این موضوع جمع بندی کرده اند که پول بازنشستگان به جیب سوریه وجاهای دیگر می رود و موجب وهن نظام ارزشی ما شدند.
    سخنگوی دولت گفت: فکر می کنم اگر نخواهیم واژه مجرمانه برای این کار استفاده کنیم باید از لفظ ناشیانه استفاده کنیم به همین جهت سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اقدام قانونی را انجام خواهد داد.
    نوبخت گفت: من از سنجیدگی وزیر دفاع در این باره تشکر می کنم و وی از این موضوع بسیار متاثر و متکدر بوده اند و قرار شد برخورد تنبیهی لازم انجام دهند.
    وی با بیان اینکه دولت نخواهد گذاشت بازنشستگان دچار اضطراب شوند گفت: متاسفانه صندوقهای بازنشستگی کشوری و لشگری قادر به پرداخت حقوق بازنشستگان نیستند و به همین جهت دولت به عنوان کمک به آنها ردیف اعتباری در بودجه تعیین کرده است.
    وی گفت: سال گذشته صندوق بازنشستگی لشگری بالغ بر ۱۴ هزار میلیارد تومان به بازنشستگان پرداخت کرد که از این رقم دولت حدود ۱۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان آن را پرداخت کرده است.
    وی افزود: امسال نیز قرار است دولت ۱۴ هزار میلیارد تومان به این صندوق کمک کند و آنها فقط هزار میلیارد تومان پرداخت خواهند کرد.
    نوبخت گفت: این درحالی است که این صندوق سال گذشته از سوی کارخانجات خود ۱۵۰۰ میلیارد تومان درآمد داشت.
    وی افزود: آنچه در ذهن صندوق است این است که این سهم هزار میلیارد تومانی خود را نیز پرداخت نکند.
    وی گفت: ما متوجه شدیم که آنها می خواهند پرداخت سهم خود را بر عهده دولت بگذارند که این کار نادرستی است زیرا منابع ما محدوداست.
    نوبخت افزود: اینکه مردم را گروگان بگیرند قابل تعقیب است و قطعا تعقیب خواهند شد.
    وی افزود: البته وزیر دفاع اعلام کرده است ما سهم خود را در این زمینه می پردازیم و بازنشستگان نباید هیچگونه نگرانی داشته باشند.
    *دستگاه های نظارتی بر فیش های حقوقی دقت بیشتری داشته باشند
    سخنگوی دولت در واکنش به فیش های حقوقی مدیران بیمه مرکزی گفت: قرار شد دستگاه های نظارتی دولت دقت بیشتری داشته باشند که مبادا یکی از این مسائل پیش بیاید.
    نوبخت افزود: وزیر امور اقتصادی و دارایی به این موضوع رسیدگی و گزارش آن را منتشر کرد و تغییر نیز صورت گرفت.
    وی گفت: البته مبالغ درج شده در این فیش ها مطالبات معوقی بود که در یک ماه خاص به حساب این مدیران ریخته شد و فیش حقوقی ماه گذشته نشان می دهد که حقوق آنها در طبقه بندی خاص خود بوده است.
    معاون رئیس جمهور افزود: تسری دادن این موضوع به حقوق های دیگر نادرست است.
    نوبخت گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی و اقتصاد و دارایی تأکید دارند که در این باره وجه اقتصادی خود را دقیق تر کنند.
    وی تأکید کرد: باید همه پرداخت ها صرفاً در چارچوب قوانین و مقررات کشور باشد و فوق العاده های پرداختی باید مطابق مصوبات هیئت وزیران باشد که قابل رؤیت نیز هست.
    خبرنگاری درباره تفاوت حقوق کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی پرسید که سخنگوی دولت گفت: برای اینکه تعادل و توازن در پرداخت ها برقرار شود و اختلاف ها به حداقل برسد، سازمان مدیریت و برنامه ریزی دو اقدام را در خصوص بازنشستگان و شاغلان انجام می دهد.
    نوبخت افزود: درباره بازنشستگان آنهایی که از حداقل حقوق تا یک و نیم میلیون تومان هستند را ۱۲ تا ۲۰ درصد اضافه می کنیم تا تفاوت این افراد حداقل شود.
    وی گفت: برای شاغلان نیز قرار شد امسال همه آنها شامل بند ۱۰ قانون خدمات مدیریت کشوری شوند.
    معاون رئیس جمهور درباره تجمیع بیمه ها نیز گفت: این موضوع باید در برنامه ششم تعیین تکلیف شود که اقدامات لازم در این باره صورت گرفته است.
    نوبخت در پاسخ به سؤال خبرنگاری که گفت چرا پایگاه انتشار قراردادهای دولتی طبق قانون به وجود نیامده است افزود: این سایت هم اینک وجود دارد و بعد از جلسه امروز با من بیایید و آن را مشاهده کنید.
    سخنگوی دولت خطاب به این خبرنگار گفت: مانند سوئیفت که بانک مرکزی خبرنگاران را به اتاق سوئیفت دعوت کرد من نیز شما را به دیدن این پایگاه دعوت می کنم.

    * بعد از برجام سه میلیارد و ۴۱۸ میلیون دلار وارد کشور شد

    سخنگوی دولت گفت: بعد از برجام سه میلیارد و ۴۱۸ میلیون دلار وارد کشور شده است که فهرست آنها نیز وجود دارد.
     نوبخت در ادامه نشست هفتگی با خبرنگاران افزود: این مبالغ برای اجرای ۴۱ طرح در استان های مختلف کشور هزینه خواهد شد.
    وی درباره گسترش روابط بانکی میان ایران و آذربایجان هم گفت: بانک مرکزی برای گسترش روابط پولی و بانکی به خصوص با کشورهای همسایه اقدامات عملیاتی در دستور کار قرار داده است و آقای سیف در این باره اطلاع رسانی لازم را خواهد کرد.
    معاون رئیس جمهور درباره واکنش دولت به درخواست بعضی نمایندگان برای تصویب نظام بانکداری اسلامی هم گفت: برای پایان مجلس نهم وقتی نمانده و هفته آینده این مجلس به پایان می رسد و اینکه این قانون اصلی و محوری به صورت آزمایشی رسیدگی شود و بخواهیم آن را اصلاح کنیم مفهوم ندارد و دولت مخالف آن است.
    نوبخت افزود: فکر نمی کنم شورای نگهبان نیز با اینکه یک قانون اصلی و محوری در روزهای آخر مجلس اصلاح و به صورت آزمایشی اجرایی شود موافقت کند.
    وی درباره پرداخت وام ازدواج ۱۰ میلیون تومانی نیز گفت: پرداخت وام ازدواج از اولویت های نظام بانکی کشور است اما با این موضوع نمی شود شعاری برخورد کرد.
    سخنگوی دولت افزود: واقعیت این است که منابع بانک مرکزی محدودیت دارد اما اولویت؛ پرداخت وام ازدواج به جوانان است.
    نوبخت گفت: بر اساس گزارش بانک مرکزی، اولویت نظام بانکی در حد توانایی منابع، دادن وام ازدواج به جوانان است.

    *ده‌ها میلیارد دلار حکم دادگاه‌های ایران علیه امریکا در حال رسیدگی است

    سخنگوی دولت گفت: با توجه به اقداماتی که از مدت‌ها قبل انجام شده است ده‌ها میلیارد دلار حکم دادگاه‌های ایران علیه طرف‌های امریکایی صادر شده و در حال پیگیری است.
    نوبخت در مورد اقدام دولت  و طرح مجلس برای جبران خسارت‌های ناشی از امریکا علیه ایران افزود: طرحی نمایندگان مطرح کرده‌اند با انگیزه های ملی و برای صیانت از منابع ملت صورت گرفته است.
    وی تصریح کرد: البته پیش از این نیز اقداماتی در این زمینه انجام گرفته و طبق اقدامات قانونی دادگاه های ما، ده ها میلیارد دلار حکم علیه امریکا صادر شده است.
    نوبخت تاکید کرد: حتی اگر طرح نمایندگان به تصویب نرسد هیچ مانعی برای پیگیری های ایران علیه امریکا وجود ندارد.
    سخنگوی دولت با بیان اینکه ما نیز می توانیم به استیفای حقوق خود در این زمینه اقدام کنیم اظهار داشت: در خصوص مباحث داخلی این اقدام ازجانب شورای عالی امنیت ملی انجام شده است.
    نوبخت با بیان اینکه این موضوع از مدت ها قبل در دستور کار دولت قرار گرفته و در حال اقدام است گفت: شاید تصور شود این طرح یک اقدام انفعالی است اما باید بگویم که از مدت ها پیش در حال پیگیری بوده است.
    سخنگوی دولت در ادامه در پاسخ به سوالی در مورد ساز و کارهای دولت برای حقوق ملت ایران گفت: یکی از نکات مهم در مورد مصادره ۲ میلیارد دلاری اموال ایران این است که چرا باید این پول در دسترس آنها قرار گیرد تا آنها بتوانند بر روی آن حکمی را صادر و اعمال کنند.
    نوبخت با بیان اینکه تلاش ما این است که منابع بانک مرکزی در دسترس دادگاه های امریکایی برای مصادره اموال قرار نگیرد افزود:‌ براساس پیگیری های صورت گرفته در محاکم بین المللی مانند دیوان بین المللی دادگستری و برخی دیگر از محاکم ، در حال حاضر شورای عالی امنیت ملی در حال پیگیری این موضوع است و متناسبا اقدامات لازم را انجام می دهد.
    وی افزود: اما بخش هایی از این موضوع نیز مسائل سیاسی است که می شود در موارد خاص از همه ظرفیت های حقوقی و سیاسی استفاده کرد و البته در زمان معین در مورد آن اقدامات لازم را انجام داد.
    سخنگوی دولت در ادامه در پاسخ به سوالی در مورد موضع دولت در خصوص دیدار فائزه هاشمی با برخی از سران فرقه ضاله بهائیت گفت: درباره این دیدار مواضع شایسته آیت الله هاشمی در جهت نکوهش این دیدار منعکس شده است.
    نوبخت تاکید کرد: باید به همان نظر احترام بگذاریم.
    وی در ادامه در خصوص برخی ادعاهای مطرح شده از تخلف  دولت در انتخابات ۹۵ نیز گفت: قبلا نیز خواهش کردم که هر شخص محترم حقیقی و حقوقی می تواند با مشاهده هرگونه جرمی آن را به قوه قضاییه اعلام کند.
    نوبخت تصریح کرد: ارائه مطالب به این صورت شأنیت و جایگاه حقوقی ندارد و تنها باعث تشویش اذهان عمومی می شود.
    سخنگوی دولت با بیان اینکه تاکنون هیچ گونه مدرکی مبنی بر دخالت دولت در انتخابات ارائه نشده است گفت: اگر هرگونه مدرکی در اختیار دارند می توانند آن را به قوه قضاییه بدهند و این قوه نیز تا انتخابات بعدی زمان لازم را برای بررسی این موضوع خواهد داشت.
    سخنگوی دولت در ادامه در پاسخ به سوالی در موردحمایت دولت از اوقاف برای برگزاری  هرچه بهتر  مسابقات بین المللی قرآن کریم گفت: دیروز که افتخار حضور در بخشی از برگزاری مسابقات ارزشمند قرآن کریم را داشتم نیز این بحث مطرح شد.
    نوبخت افزود: تلاش می‌کنیم تا هم  با استفاده از  ردیف های قانونی و هم رایزنی با مسئولان مربوط، در جهت تقویت این مسابقات گام برداریم.
    وی با بیان اینکه این مسابقات یکی از رخدادهای مهم برای اتحاد و الفت بین مسلمانان است تصریح کرد: کتاب واحد بین مسلمانان  و  اینگونه مسابقات یک عامل وحدت بخش محسوب می شود و جمهوری اسلامی ایران نیز هر سال در این زمینه پیشقدم است.

    *دولت موافق دو نرخی شدن بنزین نیست 

    سخنگوی دولت در مورد دو نرخی شدن قیمت بنزین گفت: دولت موافق دو نرخی شدن قیمت بنزین نیست و اعلام کرده است که قیمت دونرخی فسادآور است.
     نوبخت در ادامه نشست خبری، در پاسخ به سؤالی در مورد دو نرخی شدن قیمت بنزین افزود: تاکنون این قانون به ما ابلاغ نشده است تا دولت بخواهد اقدامی انجام دهد.
    نوبخت در ادامه خطاب به پرسش کننده گفت: در این زمینه به تبصره ۱۴ گزارش کمیسیون تلفیق بودجه ۹۵ اشاره کردید در حالی که هنوز این قانون به ما ابلاغ نشده است.
    وی افزود: در این تبصره آمده است که کارت های سوخت باقی بماند و همین وضعیت تعیین قیمت برقرار باشد و مازاد از سهمیه ای که دولت مشخص می کند، براساس نرخ قیمت تمام شده محاسبه شود.
    رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی تاکید کرد: دولت در فرایند تصویب تبصره ۱۴ (در مجلس) مخالفت صریح خود را اعلام کرد که موافق با دو نرخی شدن قیمت بنزین نیست.
    * ارائه تسهیلات به ۷۵۰۰ واحد تولیدی
    وی در پاسخ به سوالی در باره اشتغالزایی نیز اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین رویکردهای ما برای رشد اقتصاد تاثیر در اشتغالزایی است.
    نوبخت افزود: یکی از برنامه‌های مهم اجرای اقتصاد مقاومتی در سال ۹۵، ارتقای تولید ملی است که طبق این برنامه به ۷۵۰۰ واحد تولیدی در سراسر کشور که ازجانب ستاد اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده است، باید تسهیلات داده شود تا فعال شوند.
    سخنگوی دولت اضافه کرد: این بخش می تواند یک توازن منطقی برای افزایش اشتغال در سطح ملی فراهم کند که البته قابل پیگیری است و ماه های آینده گزارش عملکرد آن را ارائه خواهیم داد.
    * پرداخت وام ازدواج از اولویت های نظام بانکی است
    نوبخت در مورد وام ازدواج نیز توضیح داد: تعدادی اکنون در نوبت هستند و امسال نیز به تعداد آنها افزوده می شود.
    وی دادن وام ازدواج به جوانان را جزو اولویت ها دانست گفت: علاقه مندیم با فوریت و بسیار بیشتر از این مبلغ وام ازدوج پرداخت شود اما منابع بانک مرکزی محدود است ولی با این حال پرداخت وام ازدواج از اولویت های نظام بانکی ماست.
    نوبخت در ادامه در پاسخ به سؤالی در مورد آخرین وضع حج سال ۹۵ افزود: تلاش وزارت ارشاد و سازمان حج بر این بود که بتوانیم با همان شرایط و کیفیتی که در شأن زائران است دولت عربستان زمینه برگزاری حج را فراهم کند.
    وی افزود: متاسفانه تاکنون این شرایط فراهم نشده است و اگر اتفاق جدیدی رخ دهد گزارش خواهیم داد.
    *دولت هیچ موضعی در مورد رئیس مجلس دهم ندارد
    سخنگوی دولت در ادامه در مورد موضع دولت در مورد تعیین مجلس دهم گفت: با توجه به اصل تفکیک قوا و شرایطی که قوه مقننه و نمایندگان دارند دولت هیچ موضع جانبدارانه ای ندارد.
    نوبخت تاکید کرد: این موضوع به تصمیم نمایندگان این دوره از مجلس مربوط می شود.
    وی در ادامه در پاسخ به سؤالی در مورد دخالت برخی وزرا در این مورد افزود: با توجه به استقلال قوه مقننه، موضع رسمی دولت کاملا مشخص و روشن است و دولت هیچ مداخله ای ندارد.
    سخنگوی دولت تاکید کرد: اگر وزرا اظهار نظر می کنند ربطی به دولت ندارد و موضع دولت همان است که من به عنوان سخنگو رسما اعلام می کنم.
    نوبخت در پاسخ به سؤال خبرنگاری در مورد اخباری مبنی بر تغییر برخی وزرا و استانداران گفت: معمولا پس از یک رخداد سیاسی مانند انتخابات مجلس و برخی تحولات، چنین شایعاتی مطرح می شود.
    وی تصریح کرد: دولت برنامه ای برای تغییر وزرا و استانداران در دستور کار ندارد و یا حداقل بنده اطلاعی ندارم.
    نوبخت در پاسخ به سؤالی در مورد نامه آقای خاتمی به رئیس جمهور گفت: از این نامه بی خبر هستیم.

    *در محاکم جهانی، موضوع توقیف ۲ میلیارد دلار را پیگیری می‌کنیم

    سخنگوی دولت درباره موضوع برخورد با مقصران توقیف اموال ۲ میلیارد دلاری بانک مرکزی در امریکا اظهار داشت: این موضوع در شورای عالی امنیت ملی مطرح شده است و شورا در دو بخش فعال است.
     نوبخت در ادامه نشست خبری امروز خود افزود: در بخش داخلی موضوع به قوه قضاییه منعکس شده است و رأی آن نیز لازم الاتباع است.
    وی اضافه کرد: دولت در محاکم جهانی نیز موضوع را پیگیری خواهد کرد، لذا انتظار می‌رود که در چارچوب قانون و مقررات، با کسانی سهل‌انگاری، قصور و تقصیر کرده‌اند و به تشخیص قوه قضاییه  با مقصران برخورد جدی شود.
    سخنگوی دولت در پاسخ به سؤالی درباره لغو کنسرت‌ها در برخی از شهرها گفت: رئیس‌جمهور در برخی سخنرانی‌ها به‌صراحت از اینکه برخی مجوزها لغو می‌شود، مراتب نارضایی و تکدر خود را اعلام کرده است.
    وی افزود: ما انتظار داریم که از این اقدامات در خصوص لغو کنسرت هایی که با مجوز برگزار می شوند اجتناب شود.
    سخنگوی دولت با بیان اینکه لغو این مجوزها آثار اجتماعی و  فرهنگی سوئی دارد گفت: گاهی این اقدامات درمورد برخی افرادی  مانند آقای ناظری صورت می گیرد که جای تأسف است و قطعاً این موضع رئیس‌جمهور در این موارد هم قابل تسری است.
    * موضع دولت در مورد بازگشایی سفارت کانادا
    سخنگوی دولت در ادامه با اشاره به درخواست دولت کانادا برای بازگشایی سفارتخانه‌اش در ایران، گفت: دولت کانادا اعلام کرده است که می‌خواهد سفارتش را بازگشایی کند و در مواضعی که اعلام شد این کشور تصمیم دولت قبلش را نکوهش کرده و نادرست دانسته است.
    نوبخت افزود: ما نیز با عنایت به اینکه در چارچوب منافع ملی از گسترش رابطه با دنیا استقبال می‌کنیم، طبعاً در این خصوص با حفظ چارچوب های سیاست خارجی که رهبر معظم انقلاب مشخص کرده‌اند، ما هم نگاه مثبت داریم.
    وی در مورد اعلام دستگیری یکی از عوامل انفجار دفتر نخست وزیری که اینکه چرا وزارت اطلاعات اطلاع‌رسانی نکرده است، گفت: درباره این موضوع وزارت اطلاعات فعال است و قطعا طبق وظایف و ماموریت‌های سازمانی خود نقش داشته است.
    نوبخت افزود: گاهی بر اساس تقسیم ماموریت یکی از دستگاه‌ها به‌عنوان مثال ناجا یا وزارت کشور آن را اعلام می‌کند.
    سخنگوی دولت تاکید کرد: اجازه دهید گزارش نهایی را روزهای آینده اعلام کنیم و مقداری مسائل امنیتی را لحاظ کنیم.
    نوبخت در پاسخ به سوالی در مورد وضع مینو خالقی و نظر شورای عالی حل اختلاف قوا گفت: در این باره بهتر است کمی صبر کنید.
    وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا وزارت جهاد کشاورزی مجوز واردات سه قلم کالای اساسی را صادر کرده است، خاطرنشان کرد: این مجوزها برای واردات موقتی است که برای تبدیل کالاهای ساخته شده مانند گندم به آرد مورد استفاده قرار می‌گیرد تا بتوانیم این فرآوری‌ها را مجددا صادر کنیم.
    سخنگوی دولت در مورد افزایش میزان تولید داخلی گندم گفت: از نظر میزان تولید گندم در شرایطی هستیم که در سال جاری نیازی به واردات نداریم. میزان ذخیره گندم  ۵ تا ۶ میلیون تن  است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.