سه‌شنبه, 4 اردیبهشت 1403 Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41419 تعداد نوشته های امروز : 12 تعداد دیدگاهها : 2371×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • جشنواره خوراک‌شناسی گیلان در برج آزادی
    29 اردیبهشت 1395 - 22:14
    شناسه : 5484
    0

    جشنواره خوراک‌شناسی گیلان ۲۸ اردیبهشت ماه در مجموعه فرهنگی برج آزادی برگزار شد و مسؤلان استان گیلان به شرح برنامه‌های آینده این شهر پرداختند. به گزارش بامردم، جشنواره خوراک‌شناسی خلاق شهر گیلان ۲۸ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۵ با حضور مسئولان و مردم رشت در سالن اجتماعات برج آزادی برگزار شد. «اردشیر خدایی» رئیس کانون اقوام […]

    پ
    پ

    جشنواره خوراک‌شناسی گیلان ۲۸ اردیبهشت ماه در مجموعه فرهنگی برج آزادی برگزار شد و مسؤلان استان گیلان به شرح برنامه‌های آینده این شهر پرداختند.

    به گزارش بامردم، جشنواره خوراک‌شناسی خلاق شهر گیلان ۲۸ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۵ با حضور مسئولان و مردم رشت در سالن اجتماعات برج آزادی برگزار شد.
    «اردشیر خدایی» رئیس کانون اقوام و طوایف، صحبت‌های خود را با تشکر از شهردار رشت و «غلامحسین شاه‌علی» رئیس مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی آغاز کرد.
    اردشیر خدایی درباره این جشنواره گفت: چنین رویداد‌هایی زمینه‌ساز بروز فرهنگهای مغفول شهر است و چه بهتر که این رویداد در بنای تاریخی برج آزادی برگزار می‌شود.
    وی افزود: این جشنواره حاصل تدبیر و همت عالی مسئولان و همدلی وهمراهی شهردار و شورای شهر رشت است.
    در ادامه «غلامحسین شاه‌علی» رئیس مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی گفت: ما در طول سال، هفته‌های فرهنگی از اقوام مختلف ایران برگزار می‌کنیم؛ به امید خدا امسال یک هفته نیز به گیلان اختصاص خواهیم داد چرا که این برنامه صرفا به روز گیلان اختصاص داده‌شده‌است.
    وی افزود: موزه ایرانشناسی برج، مجموعه تمام استانهای کشور را شامل می‌شود اما متاسفانه  غرفه گیلان المان‌هایی از شهر رشت و گیلان ندارد.
    رئیس مجموعه فرهنگی برج آزادی با پیشنهاد حضور نماد‌های فرهنگی و گردشگری این شهر در موزه ایرانشناسی برج، تاکید کرد: بخش گیلان باید در موزه ایرانشناسی تقویت شود تا گردشگرانی که به برج می‌آیند، از نزدیک با این شهر آشنا شوند.
    در بخش بعدی مراسم کلیپی با عنوان «بازار» پخش شد، که به بازار و خوراکیهای جذاب رشت را پرداخته‌بود.

    139502291129122817725124 - جشنواره خوراک‌شناسی گیلان در برج آزادی - baamardom

    «فاطمه قدیمی» مدیر روابط‌عمومی و بین‌الملل شهرداری شهرستان رشت گفت: پتانسیل بالای شهر رشت باعث شد که ما شهر پیشگام ایران برای ثبت جهانی خلاقیت خوراک‌شناسی در یونسکو باشیم.هرچند این اتفاق نمی‌افتاد مگر با همکاری و همدلی شهروندان عزیز شهر رشت  و مسئولان این شهر.
    وی کلامش را با تشکر از مسئولان و شهردار شهر رشت به پایان برد.
    در ادامه «امیرحسین علوی» رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی رشت، گفت: ابتدا روز جوان را به همه جوانان تبریک می‌گویم.
    وی افزود: در شهر ما اتفاقات جدیدی درحال شکل‌گیری است؛ که بخشی از هدف بزرگ ثبت جهانی شهر به عنوان شهر خلاق خوراک‌شناسی در یونسکو است.
    رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی رشت با اشاره به پتانسیل بالای شهر رشت، در این زمینه تاکید کرد: اگر بخواهیم به این مهم دست‌یابیم؛ باید رسالت خودمان را به درستی انجام دهیم. قطعا در این راستا نقش شما هموطنان عزیز، بسیار تعیین‌کننده است.

    139502291129271497725124 - جشنواره خوراک‌شناسی گیلان در برج آزادی - baamardom

    وی با اشاره به جشنواره خوراک‌شناسی گفت: این اولین جشنواره خارج از استان گیلان است و بسیار مسروریم که دوستانمان در شهرداری این رویداد مهم را برپا کردند.
    امیرحسین علوی ضمن تبریک نیمه‌شعبان صحبتهایش را با دعا برای تعجیل در فرج امام زمان(عج) به پایان برد.
    سپس «محمدعلی ثابت قدم» شهردار رشت گفت: شهر رشت باید بتواند در طول زمان مشخص و حداکثر ظرف مدت چهار سال به سطح مطلوب برسد.
    وی افزود: مطلوب ما درون‌زا و پایدار شدن اقتصاد شهر است.وقتی اقتصاد ضعیف باشد، هیچ کار فرهنگی پایدار نیست.
    شهردار رشت در مورد مشارکت مردم گفت: مردم باید از مشارکت اجتماعی به مشارکت اقتصادی برسند و ما وظیفه اعتماد سازی در زمینه‌های این مشارکت را برعهده داریم.
    محمد علی ثابت قدم با مثال زدن آلودگی‌ هوا در تهران از گیلانی‌های مقیم خارج از گیلان و حتی غیر گیلانی‌ها دعوت کرد که به شهر گیلان مهاجرت کنند؛ تا سرمایه انسانی و مالی شهر گیلان افزایش یابد.
    «فاطمه شیرزاد» رییس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت در صحبت‌های کوتاهش سال ۹۵ را سال خوبی برای پیشرفت و توسعه شهر رشت عنوان کرد و از سرمایه گذاران تمام دنیا دعوت کرد تا به رشت آمده و در این شهر سرمایه‌گذاری انجام‌ دهند.
    وی با یادکردن از میرزا کوچک‌خان جنگلی، آیت اللّه بهجت فومنی و آیت اللّه احسان بخش گفت: این شهر بزرگان بنامی داشته و این وظیفه شهروندان را برای تلاش در راستای پیشرفت شهر بیشتر می‌کند.
    در پایان مراسم گروه موسیقی سنت چند قطعه محلی از گیلان نواختند.
    در حاشیه مراسم غرفه‌هایی از محصولات گیلان به فعالیت پرداختند.

    دانشجو

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.