پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41350 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • رای حلال و حرام؟
    07 خرداد 1396 - 14:49
    شناسه : 55312
    0

    در چند روز اخیر واژه جدیدی وارد  دموکراسی انتخاباتی کشور و شاید جهان شد ، که هم جای تعجب دارد و هم جای تاسف! واژه ای که برای اولین بار نظر مردم که به گفته بزرگان نظام حق الناس است را به دو طیف رای حلال و رای حرام تفکیک کرد . وقتی مشارکت حداکثری […]

    پ
    پ

    رای حلال و حرام؟ - رای حلال و حرام؟ - آهنگ

    در چند روز اخیر واژه جدیدی وارد  دموکراسی انتخاباتی کشور و شاید جهان شد ، که هم جای تعجب دارد و هم جای تاسف! واژه ای که برای اولین بار نظر مردم که به گفته بزرگان نظام حق الناس است را به دو طیف رای حلال و رای حرام تفکیک کرد .

    وقتی مشارکت حداکثری مردم در انتخابات باعث خوشنودی رهبر معزز انقلاب می شود و ایشان آن پیام تشکر را ساعاتی پس از اتمام انتخابات صادر می نمایند و شکوه حضور مردم را پشتوانه نظام در صحنه های بین المللی می دانند . چگونه عده ای بخود اجازه می دهند چنین توهین بزرگی را به همین مردم که به فرموده خمینی کبیر(ره) ولی نعمتان هستند و میزان نظر مردم است،  دارند؟ هر چند با کمترین شبهه می توان بیان کرد این اظهار نظر کودکانه  به دلیل شکست جریان مورد حمایت این عزیز در انتخابات می باشد که بخود اجازه می دهد ملت ایران را به رای حلالی و رای حرامی تفکیک کنند. قطعاً کسی که چنین اظهار نظری دارد به اصل جمهوریت نظام مقدس جمهوری اسلامی اعتقادی نداشته و اگر تصمیم گیرنده بود به هیچ وجه اجازه برگزاری انتخابات را در این کشور نمی داد. جالب آنکه از نگاه ایشان کمتر از یک سوم مردم ایران حلال رای می دهند و  تمامی این حلالی ها به نفر مد نظر ایشان در ۲۹ اردیبهشت رای داده اند  و آرای نفر منتخب مردم که رئیس جمهور مستقر این کشور است تنفیذ رهبر معظم انقلاب را هم دارد که با نزدیک به ۲۴ میلیون رای حرام است. آقای محترم به چه ادله ای و چه مبنایی این اظهار نظر را دارید؟ شما که لباس ارزشمند  و قابل احترام روحانیت به تن دارید و باید بانی وحدت و یکدلی در جامعه باشید  هرچند از باب طرفداریتان از جریان خاص در انتخابات گلایه ای نیست ، ولی جای سوال است اکنون که بعنوان یک شکست خورده کارزار انتخاباتی اینچنین به اکثریت قاطع و پیروز توهین  و حمله می کنید، در صورتی که نتیجه انتخابات به غیر این می شد بر خوردتان چگونه بود . احتمالاً ما رای حرامی ها را ،  به مفسد فی الارض  و هزار بر چسب دیگر متهم می کردید و  حکم اخراج از کشور یا  محو از صفحه روزگار را برایمان صادر  می کردید.
    خود را نمی گویم ، ولی به چشمانم  دیدم در روز ۲۹ اردیبهشت ماه بسیاری از پدران و مادران و همسران و فرزندان  معزز شهدا ، خیل عظیمی از جامعه ایثارگران وفرهیختگان دینی و مذهبی و علمی و فرهنگی و ارزشی جامعه به جناب دکتر روحانی رای داده اند ، نه به دلایل شخصی یا منافع خود  بلکه برای دلنگرانی از  استقرار تفکرات اینچنینی که شما امروز گوشه ای از آن را بروز دادید ، حلال هم رای دادیم،  فقط برای آبادانی و سربلندی ایران عزیز ، انتخاب کردنیم بار دیگر به مانند سال ۱۳۹۲  ، راه صحیح ، راه اعتدال ، راه عزت و راه اقتدار و  راه عظمت کشور را ، و  به درستی برگزیدیم ، راه را از بی راهه!  این رای حرامی ها به قول شما که ۴ درصدی هم خطاب می شدند ،  نه به دنبال وعده یارانه سه برابری بودند ، نه اتوبوسی به این شهر و آن شهر رفتند و نه از کارتهای هدیه و غذای صلواتی آن رای حلالیتان بر خوردار بودند نه دنبال وعده پست و مقام و جایگاه در دولت به اصطلاح کرامتتان بودند .  از شما انتظار تبریک و مبارک باد به ملت و  منتخب مردم نبوده و نیست که این مسلک با خصلت خیلی ها سازگار نیست ولی بعنوان کسی که چند ماهی سرپرستی مجمع تشخیص نظام را پس از رحلت فقید فرزانه آیت الله هاشمی بر عهده داشت این انتظار که مصلحت کشور  را به مصالح فردی و شخصی و گروهی تان ترجیح می دادید ، انتظار بزرگ و سنگینی نبود.

    *سید محمد علوی


    پایگاه خبری تحلیلی با مردم :انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.