جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41360 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • ثبت 147 اثر تاریخی املش در فهرست آثار ملی
    31 اردیبهشت 1395 - 8:26
    شناسه : 5549
    0

    رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری املش از ثبت 147 اثر تاریخی این شهرستان در فهرست آثار ملی کشور خبر داد. قاسم قنبری بیان داشت: املش، سابقه فرهنگی و تاریخی غنی دارد و یکی از ویژگی های بارز این شهرستان، قرار گرفتن آن در ناحیه تاریخی دیلم است که در دوره اسلامی، پایتخت […]

    پ
    پ

    میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری

    رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری املش از ثبت 147 اثر تاریخی این شهرستان در فهرست آثار ملی کشور خبر داد.

    قاسم قنبری بیان داشت: املش، سابقه فرهنگی و تاریخی غنی دارد و یکی از ویژگی های بارز این شهرستان، قرار گرفتن آن در ناحیه تاریخی دیلم است که در دوره اسلامی، پایتخت تابستانی و تفرجگاه سادات کیایی گیلان بوده است.
    وی با اشاره به جاذبه های گردشگری املش اضافه کرد: از جمله جاذبه های گردشگری شهرستان می توان به بقاع متبرکه سر تربت٬ بابا جان دره٬ اشکیت٬ شکرپس٬ کشکلایه، چشم انداز زیبای گلستان سرای رانکوه٬ چشمه آب معدنی لوزان٬ چشمه خوش خانی٬ مرتع اربوداردشت٬ مرتع چاک دشت٬ تالاب زر بیجار٬ دهکده های ییلاقی خصیل دشت و هالی دشت، ساحل رودخانه کیا رود رانکوه٬برج تاریخی میل امام٬ خانه های قدیمی خاندان صوفی٬ قلعه گورج٬ پل خشتی روستای چهارده اشاره کرد.
    قنبری گلباران مزار شهدای شهرستان، دیدار با امام جمعه٬ بازدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از اماکن تاریخی شهرستان را از جمله برنامه های هفته میراث فرهنگی در شهرستان املش ذکر کرد.
    از بیست و هشتم اردیبهشت ماه به مدت یک هفته به نام پاسداشت هفته میراث فرهنگی نامگذاری شده است.

    ** تجلیل از نخبگان ورزشی شهرستان املش
    اسدالله تاباری رئیس اداره ورزش و جوانان املش عصر پنجشنبه در نشست با هیات های ورزشی و تجلیل از نخبگان ورزشی شهرستان گفت: امر به ورزش، امر به معروف است و دین اسلام نیز بر آن تاکید دارد.
    وی با اشاره به اینکه استفاده از بخش خصوصی می تواند گره های مالی اداره هیات های ورزشی را بگشاید، اضافه کرد: هیات های ورزشی با بضاعتی که دارند، باید حداکثر کارایی را ارائه کنند.
    تاباری گفت: اگر از ظرفیت جوان به خوبی بهره برداری شود، نشاط و سرزندگی در جوان ظاهر خواهدشد.
    در پایان این نشست، از 24 ورزشکار تحت حمایت اداره های مختلف شهرستان املش و دو مربی فعال تجلیل شد.

    ***
    برگزاری نمایشگاه پیامدهای بهداشتی و آموزشی در شهرستان املش
    زهرا بابایی نماینده شبکه بهداشت شهرستان املش روز جمعه در مورد برپایی نمایشگاه پیامدهای بهداشتی و آموزشی به مناسبت هفته جوان و هفته جمعیت که در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی املش برگزار شد، گفت: در این نمایشگاه که با رویکرد آموزشی برای نسل جوان برگزار شده، پوسترهای مربوط به معضلات مربوط به جوانان و اعتیاد، پرهیز از بیماری های مخاطره آمیز، پوسترهای مربوط به ازدواج سالم، پیامدهای مشکلات تک فرزندی و … به نمایش گذاشته شده است.
    وی افزود: این نمایشگاه تا پنجم خردادماه برپاست.
    شهرستان املش در 70 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.

    انتهای پیام /*

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.