جمعه, 28 اردیبهشت 1403 Friday, 17 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41720 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2382×
گام بزرگ شیلات آستارا در کارآفرینی با آموزش پرورش زالو
  • 19 خرداد 1396 ساعت: 2:25
  • شناسه : 57256
    0

    رئیس اداره شیلات شهرستان مرزی بندر آستارا از آغاز آموزش مقدماتی پرورش زالو با هدف کارآفرینی و ایجاد اشتغال خبر داد. صادق خاصی پور در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایسنا، منطقه گیلان، اظهار کرد: در سالی را که از سوی مقام معظم رهبری به سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نامگذاری شده است، […]

    پ
    پ

    92174 - گام بزرگ شیلات آستارا در کارآفرینی با آموزش پرورش زالو -

    رئیس اداره شیلات شهرستان مرزی بندر آستارا از آغاز آموزش مقدماتی پرورش زالو با هدف کارآفرینی و ایجاد اشتغال خبر داد.

    صادق خاصی پور در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایسنا، منطقه گیلان، اظهار کرد: در سالی را که از سوی مقام معظم رهبری به سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نامگذاری شده است، فراهم نمودن شرایط برای کسب و کار، معرفی مشاغل و آموزش حرفه های مختلف، نقش تأثیرگذار و بسیار مهمی را دارد.

    وی ادامه داد: رونق اقتصادی و جلوگیری از خروج ارز از کشور از اهدافی می باشد که در دستور کار سازمان شیلات قرار دارد و برنامه ها با هدف وارد کردن ارز به کشور نیز تدوین شده است.

    وی با اشاره به اینکه آستارا از پیشگامان صنعت شیلات در شمال کشور محسوب می گردد، افزود: با توجه به آمار فارغ التحصیلان دانشگاهی در رشته شیلات و زیرشاخه های آن، زمینه آموزش به علاقمندان و حمایت از ایجاد زیرساخت ها برای پرورش زالو در شهرستان مهیا می باشد.

    خاصی پور با تأکید به اینکه علاقمندان برای حضور در دوره های آموزشی مقدماتی پرورش ماهی می توانند جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به اداره شیلات شهرستان و یا مرکز خدمات کشاورزی شهر لوندویل مراجعه کنند، تصریح کرد: به محض تکمیل ظرفیت کلاس، در اولین فرصت پس از ماه مبارک رمضان این دوره برگزار می شود.

    وی اضافه کرد: این دوره با همکاری اداره شیلات و جهاد کشاورزی شهرستان نیز برگزار خواهد شد.

    رئیس اداره شیلات آستارا در بخش دیگر سخنان خود به اهمیت زالو درمانی در عصر کنونی اشاره کرد و توضیح داد: تکثیر و پرورش زالوی طبی می تواند تحول چشمگیری در رشد اقتصادی، صادرات و اشتغال زایی منطقه به وجود آورد.

    وی درآمد و سود ناشی از فروش زالو را قابل توجه برشمرد و عنوان کرد: ارزش هر پنج عدد از این خزنده در بازار اروپا برابر با یک بشکه نفت است.

    وی در پایان خاطر نشان کرد: از 2 هزار و 500 سال پیش تاکنون در مناطقی چون ایران باستان، هند، یونان، رم و نیز مناطقی از اروپا از زالو برای درمان استفاده می کردند.

    به گزارش ایسنا، لازم به توضیح است، خاصیت درمانی زالو مربوط به بزاق دهان آن و ماده ای ضد انعقاد خون به نام «هیرودین» است که موجب رقیق شدن خون و بازشدن گرفتگی رگ ها و در نتیجه افزایش خون رسانی به مغز و بدن می شود و از آن برای درمان گروه متنوعی از بیماری ها و از جمله سردرد، امراض قلبی، ضعف قوای جسمانی، آلزایمر، زخم معده و التهابات کبدی استفاده می شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.