×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

استفاده از خودروهای دولتی در خارج از ساعات اداری - آیا استفاده از خودروهای دولتی در خارج از ساعات اداری برای همه ممنوع است؟ - استفاده شخصی

اخیرا در یکی از کانال های محلی شهرستان لاهیجان، به اصلاح چالشی برای ارسال تصاویر از سوی شهروندان در رابطه با استفاده شخصی از خودروهای پلاک دولتی و پارک این خودرو ها در مقابل درب منازل و … برپا شده که شاید سوالات بسیاری را در ذهن شهروندان در این رابطه ایجاد کند.

اختصاصی «بامردم»، مهمترین این سوالات احتمالا این است که آیا پارک هر خودرو پلاک دولتی مقابل منازل یا استفاده از آن در ساعات به اصلاح غیر اداری (کما این که برای ادارات خدمات رسان ساعات غیراداری و اداری تعریف نشده و ۲۴ ساعته مشغول انجام وظیفه هستند)، استفاده شخصی از خودرو دولتی محسوب می شود؟!

بر اساس قانون استفاده شخصی از خودروهای دولتی ممنوع است اما برابر مقررات و با توجه به وظایف ذاتی ادارات فنی و خدمات رسان و همچنین آماده باش شبانه روزی و ۲۴ ساعته آن ها، این ادارات دارای برگه ماموریت ۲۴ ساعته بوده و در اصل استفاده کنندگان خودروهای این ادارات تمام وقت آنکال و آماده به خدمت و ماموریت می باشند.

جالب است که بدانید معمولا در ساعات اداری کمتر از این گونه خودرو ها استفاده می شود چرا که معمولا در آن ساعات روسای ادارات و کارکنان در ادارات مشغول پاسخ گویی به ارباب رجوع هستند و برعکس گاها در ساعات غیر اداری و حتی تا پاسی از شب از این خودرو ها برای خدمت رسانی و انجام ماموریت استفاده می شود.

برای مثال می توان به امداد رسانی ها و ماموریت هایی که توسط برخی از ادارات عملیاتی همچون اداره گاز، برق، آب و … در مناطق و روستاهای دوردست شهرستان که حتی در روزهای تعطیل و نیمه شب انجام می شود، اشاره کرد، قطعا در آن ساعات امکان استفاده از آژانس! برای رفتن به ماموریت یا وجود ندارد یا باعث تاخیر در خدمت رسانی و مشکلات دیگری خواهد شد!

زمانی که شهروندان عادی به منظور استراحت کردن و خواب نیمه شب در آرامش بسر می برند روسای ادارات خدمات رسان در آماده باش و موبایل روشن و تلفن ثابت گوش به زنگ هستند که نمونه عملیات های انجام شده در ساعات غیراداری، نیمه شب و یا روزهای تعطیل غیر قابل انکار می باشد.

این رسانه محلی در حالی مدعی استفاده شخصی برخی روسای ادارات از خودروهای دولتی شده و معتقد است این کار باعث بدبینی برخی شهروندان به نظام  می شود، که خود بدون داشتن اطلاعات لازم و کافی اقدام به انتشار تصاویر و گزارش هایی در خصوص استفاده شخصی روسای ادارات از خودروهای دولتی می کند و باعث به وجود آمدن این بدبینی می شود، مردم می بایست با داشتن اطلاعات کافی و لازم (نه بر اساس تصاویر!) قضاوت کنند!

 کانال این سایت محلی در حالی مطالبی همچون “از مصادیق این سوء استفاده ها، بهره گیری شخصی از خودروها با پلاک دولتی است که دارندگان، در روزها و ساعات غیر اداری خودرو و بنزین بیت المال را برای امیال و اهداف شخصی خود بکار میگیرند” را در فضای مجازی اشاعه می کند که همانطور  مستحضرید و گفته شد برابر مقررات و با توجه به وظایف ذاتی ادارات فنی و خدمات رسان مانند گاز، برق و …  با توجه به آماده باش شبانه و روزی و ۲۴ ساعته، دارای برگه ماموریت ۲۴ ساعته می باشند.

باید متذکر شویم استفاده شخصی از خودروهای دولتی مانند سوار نمودن خانواده و دیگر موارد ممنوع است و ممکن است تخلفاتی از سوی برخی از دارندگان خودروهای دولتی صورت گیرد اما اینکه با انتشار تصاویر خودروهای پلاک دولتی بگوییم روسای ادارات برای امیال و اهداف شخصی آن ها را بکار می برند قطعا درست نخواهد بود، مگر اینکه این ادعا ثابت شود!

415 - آیا استفاده از خودروهای دولتی در خارج از ساعات اداری برای همه ممنوع است؟ - استفاده شخصی

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.