×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر

به گزارش خبرگزاری rahpek (1)بامردم  دکتر ره پیک در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما ، ابراز امیدواری کرد نتایج بررسی این شکایات در اسرع وقت تا قبل از پایان سال به اتمام برسد .


وی با تبیین فرآیند دریافت و بررسی شکایات انتخاباتی در هیات های اجرایی و نظارتی گفت : طبق قانون شکایات از بخش های مختلف هم به هیات های اجرایی و هم به شورای نگهبان ارسال و در این هیات ها به شکل اولیه بررسی شده است.
ره پیک ابراز امیدواری کرد: نتایج بررسی هیات های اجرایی به طور کامل به شورای نگهبان برسد و بررسی اولیه شکایاتی نیز که در این شورا دریافت شده است به نتیجه برسد .
وی گفت: ما همه این شکایات را آماده می کنیم تا در شورای نگهبان بررسی شود.
سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات افزود : در این مرحله شکایات انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان مربوط به حوزه های انتخابیه سراسر کشور باید بر اساس گزارش ها بررسی و صحت انتخابات در این حوزه ها تایید شود .
ره پیک گفت : انتخابات در حوزه هایی که مشکلی ندارند یا شکایاتی واصل نشده و یا شکایات مستند و در حدی نبوده است که خللی در نتیجه انتخابات وارد کند تایید می شود.
وی افزود: اما اگر شکایات و مستندات دریافت شده در روند انتخابات هر حوزه مشکلاتی ایجاد کند طبعا در شورای نگهبان درباره آن تصمیم گیری می شود.
ره پیک در پاسخ به پرسشی درباره آمار شکایت های دریافتی گفت : تعداد شکایات دریافت شده اعم از گزارش های مردمی ، دستگاهها و هیات های نظارت زیاد است منتهی طبق قانون شکایات باید مستند و مستدل باشد که در بخش های کارشناسی در حال بررسی است .
وی افزود : تعدادی از این پرونده از طریق هیات اجرایی بررسی شده که بخش عمده اش تایید انتخابات حوزه ها بوده به این معنی که شکایاتی دریافت نشده است .
ره پیک گفت : این پرونده ها به مرور در حال دریافت و هنوز به اتمام نرسیده است .
وی افزود: در شورای نگهبان نیز پرونده ها دسته بندی شده و بخش هایی که مستند و مستدل است طبق قانون در دستور کار و بررسی قرار دارد .
عضو حقوقدان شورای نگهبان در پاسخ به این پرسش که آیا شکایات دریافتی در این شورا در حدی هست که به ابطال انتخابات در حوزه های انتخابیه منجر شود گفت: پرونده ها باید در این شورا بررسی شود و در حال حاضر تصمیمی در این باره گرفته نشده است .
ره پیک درپاسخ به پرسش دیگری درباره ترکیب جلسات شورای نگهبان برای بررسی شکایات گفت : شکایاتی که به طور مستند و مستدل دسته بندی شده است در صحن شورا مطرح و بررسی می شود .
وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره زمان پیشنهادی وزارت کشور برای برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت : دو زمان پیشنهادی این وزارتخانه اواخر ساعات اداری دیروز دریافت شد که این هفته در نخستین جلسه شورا مطرح و بررسی می شود .
سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات افزود: با توجه به شرایط مختلف، زمانی که مناسب تر باشد برای برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی تعیین و اعلام می شود.
وزارت کشور ۲۷ فروردین و ۱۰ اردیبهشت ۹۵ را به عنوان دو گزینه زمانی برای برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس به شورای نگهبان پیشنهاد کرده است .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.