جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41365 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • بیمارستانهای خصوصی رشت، حق ندارند از پذیرش بیماران خودداری کنند | عدم پذیرش بیمار توجیهی ندارد
    26 خرداد 1396 - 23:50
    شناسه : 58937
    0

    مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به عدم پذیرش بیمه شدگان بیمه سلامت ایران در دو بیمارستان خصوصی گلسار و قائم رشت، گفت: تلاش کردیم تا مطالبات این دو بیمارستان را تا حد امکان پرداخت کنیم و آن‌ها حق ندارند که از پذیرش بیماران خودداری کنند. به گزارش خبرگزاری میزان، محمد جواد کبیر، گفت: […]

    پ
    پ

    کبیر - بیمارستانهای خصوصی رشت، حق ندارند از پذیرش بیماران خودداری کنند | عدم پذیرش بیمار توجیهی ندارد -

    مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به عدم پذیرش بیمه شدگان بیمه سلامت ایران در دو بیمارستان خصوصی گلسار و قائم رشت، گفت: تلاش کردیم تا مطالبات این دو بیمارستان را تا حد امکان پرداخت کنیم و آن‌ها حق ندارند که از پذیرش بیماران خودداری کنند.
    به گزارش خبرگزاری میزان، محمد جواد کبیر، گفت: به دنبال اقدام این دو بیمارستان خصوصی به مدیر کل بیمه سلامت استان گیلان و بیمه آتیه سازان سلامت گفتیم که قرارداد خود را با بیمارستان‌های خصوصی گلسار و قائم رشت، قطع کنند.
    وی تاکید کرد: تلاش بیمه سلامت ایران و آتیه سازان بر این بوده تا منابعی که در اختیار دارد را در حداقل زمان ممکن، به این مراکز درمانی تخصیص دهند و تا کنون سعی کردیم تا منابع را به هیچ عنوان نزد خودمان نگه نداریم و به این بیمارستان‌ها پرداخت کنیم.
    کبیر با بیان اینکه این دو بیمارستان خصوصی چند ماه است که مطالباتی از بیمه‌های سلامت و آتیه سازان دارند، افزود: مسئولان این بیمارستانهای خصوصی واقفند که با توجه به شرایط اقتصادی و بودجه کشور، حتما باید مدیریت بهتر و بهینه تری داشته باشند تا بتوانیم منابعی که در اختیار بیمه سلامت ایران قرار می‌گیرد را به آن‌ها پرداخت کنیم.
    مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران تاکید کرد: اقدام این دو بیمارستان خصوصی در عدم پذیرش بیمه شدگان بیمه سلامت ایران، از نظر حقوق بیمار و حقوق سلامت جامعه، اخلاقی نبود و در همین راستا دستور دادیم که قرارداد بیمه سلامت با آن‌ها لغو شود، زیرا نمی‌توانیم بپذیریم که واحدهای درمانی بکسویه قرارداد خود را لغو کرده و از پذیرش بیماران خودداری کنند چراکه در این صورت، در کشور شاهد بی نظمی و به خطر افتادن حقوق بیماران خواهیم بود.
    وی اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۷ ماه است که نتوانسته ایم مطالبات بیمارستانهای دولتی را هم پرداخت کنیم، اما آن‌ها به ارائه خدمات به بیمه شدگان ادامه می‌دهند و لغو یک طرفه قرارداد با بیمه ها، از نظر قانونی، ممنوع است و در صورتی که بیمارستانهای خصوصی دیگر هم به چنین کاری را مبادرت ورزند، حتما نسبت به لغو قرارداد خود با آن‌ها اقدام می‌کنیم.
    کبیر تاکید کرد: بیمارستانهای خصوصی توجه داشته باشند که علیرغم تمام مشکلات موجود، باید بیش از گذشته شرایط کشور را درک کنند، زیرا چنین برخوردهایی در سطح اجتماعی، قابل توجیه نیست.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.