پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41448 تعداد نوشته های امروز : 15 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • تشدید برخورد با مشمولان غایب با اعمال محدودیتهای اجتماعی
    30 خرداد 1396 - 14:05
    شناسه : 59768
    0

    معاون وظیفه عمومی پلیس گیلان گفت: برخورد با مشمولان غایب با اعمال محدودیتهای اجتماعی تشدید می شود. سرهنگ “سیدحسین صدرممتاز” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اعلام این خبر گفت:‌ در راستای اجرای قانون، برخورد با مشمولان غایب با اعمال محدودیتهای اجتماعی تشدید می شود. این مقام انتظامی با اشاره به […]

    پ
    پ

    معاون وظیفه عمومی پلیس گیلان گفت: برخورد با مشمولان غایب با اعمال محدودیتهای اجتماعی تشدید می شود.

    سرهنگ “سیدحسین صدرممتاز” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اعلام این خبر گفت:‌ در راستای اجرای قانون، برخورد با مشمولان غایب با اعمال محدودیتهای اجتماعی تشدید می شود.
    این مقام انتظامی با اشاره به ابلاغ مواد قانونی 10،58،62 و 63 قانون نظام وظیفه عمومی مبنی بر برخورد با مشمولان غایب و سازمانها و افراد بکار گیرنده آنان به استانداری و فرمانداری های سراسر کشور ، تصریح کرد:‌بر اساس ماده 10 قانون خدمت وظیفه عمومی، هر گونه استفاده از تسهیلات دولتی مانند اخذ گواهینامه رانندگی،دریافت وام،کسب پروانه کار،کاندیدا شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی، استخدام به هر صورت(رسمی،پیمانی قراردادی،روزمردی) منوط به روشن شدن وضعیت خدمتی افراد ذکور است.
    وی افزود: طبق ماده 63 قانون وظیفه عمومی‌ استخدام کننده یااستخدام کنندگان مشمولان غایب در وزارتخانه ها و موسسات دولتی و وابسته به دولت و نهادها برای هریک از افراد اول و دوم به کسر نصف حقوق از 6 ماه الی یک سال و درصورت تکرار سه مورد یا بیشتر به انفعال دائم از خدمت توسط دادگاه صالحه محکوم خواهند شد.
    معاون وظیفه عمومی استان گیلان با تاکید بر اینکه کسانی که به نحوی مشمولین غایب را در موسسات دولتی و غیردولتی از قبیل کارخانه ها،شرکت ها،آموزشگاهها،کارگاها،بنگاه ها،مغازه ها و تعمیرگاه ها به کارگیری نمایند، توسط نیروی انتظامی،وزارت خانه های تعاون،کارو رفاه اجتماعی و صنعت،معدن و تجارت شناسایی و به محاکم صالحه قضایی معرفی می شوند، خاطرنشان کرد: مجازات ای گونه افراد برای بار اول هزینه سالانه یک سرباز طبق قانون بودجه سالانه و برای بار دوم علاوه بر جریمه فوق،سه ماه انفصال خدمت و برای بار سوم و بالاتر انفصال از خدمت است.
    سرهنگ صدر ممتاز با بیان اینکه بر اساس ماده 58 قانون وظیفه عمومی، نیروی انتظامی موظف است در خصوص شناسایی، تعقیب و دستگیری مشمولان غایب اقدام کند، تصریح کرد: کلیه نهاد ها و دستگاه های اجرایی و شرکت های دولتی و غیر دولتی و… می بایست در این زمینه همکاری لازم را به عمل آورند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.