×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

جعفرزاده

از مدت ها پیش لابی های پشت پرده و همچنین رایزنی با تک تک نمایندگان آغاز شده و هر دو طیف اصلاح طلب و اصولگرا کاندیداهای خود را برای هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی مشخص کرده اند و قرار است فردا در مورد این موضوع تصمیم گیری شود.

به گزارش خبرگزاری بامردم، با برگزاری نخستین جلسه مجلس شورای اسلامی، مجلس دهم از امروز رسما آغاز به کار کرد. بنا بر آیین نامه داخلی مجلس، انتخابات هیأت رئیسه موقت در دومین جلسه علنی مجلس باید برگزار شود؛ بنابراین، نمایندگان مجلس فردا نهم خرداد با حضور در مجلس هیأت رئیسه موقت را انتخاب خواهند کرد.

 هیأت‌رئیسه موقت بلافاصله پس ‌از انتخاب، با متن سوگندنامه هیأت رئیسه دائم مراسم تحلیف را به ‌جای خواهد آورد. همچنین بر اساس ماده ۱۳ وظایف هیأت رئیسه موقت اداره جلسات مجلس تا زمان تأیید اعتبارنامه دوسوم نمایندگان و اجرای انتخابات هیأت رئیسه دائم و تمشیت امور اداری مجلس است.

بنابراین اولین دستور کاری جلسه یکشنبه (۹ خرداد) مجلس، تعیین ترکیب ۱۲ نفره هیأت رئیسه موقت مجلس دهم است که برای تعیین آن به ترتیب انتخابات برای رئیس، ۲ نایب رئیس، ۶ دبیر و ۳ ناظر برگزار می‌شود.

انتخاب هیأت رئیسه وقت مجلس شاید به اندازه انتخاب هیأت رئیسه دائم مهم باشد، زیرا تجربه نشان داده که بسیاری از شخصیت هایی که به عنوان هیأت رئیسه وقت انتخاب می شوند، به سمت هیأت رئیسه دائم نیز انتخاب خواهند شد. بررسی انتخاب های ادوار گذشته مجلس، نشان می دهد که تنها تغییرات جزیی در لیست هیأت رئیسه موقت به دایم رخ داده است.

از این روی، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی ظهار داشت: از مدت ها پیش لابی های پشت پرده و همچنین رایزنی با تک تک نمایندگان آغاز شده و هر دو طیف اصلاح طلب و اصولگرا کاندیداهای خود را برای هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی مشخص کرده اند و قرار است فردا در مورد این موضوع تصمیم گیری شود.

این نماینده مجلس گفت: لیست نامزدهای اصلاح طلبان برای پست نواب رئیس شامل الیاس حضرتی، محمدرضا تابش، مسعود پزشکیان و غلامرضا تاجگردون است. همچنین نامزدهای نواب رئیس اصولگرایان عبارتند از کاظم جلالی، حمیدرضا حاجی بابایی، جهانبخش محبی‌نیا، محسن کوهکن و بهروز نعمتی.

این نماینده مجلس در ادامه افزود: هر دو طیف برای تصدی پست منشی یا همان دبیری هیأت رئیسه نیز کاندیداهای مجزایی دارند که برای اصلاح طلبان عبارتند از: سهیلا جلودار زاده، الیاس حضرتی، محمد‌کاظمی، محمدعلی وکیلی. نامزدهای دبیری هیأت‌رئیسه اصولگرایان نیز شامل عزت الله یوسفیان ملا، محمدحسین فرهنگی، محمد دهقان و شاید محسن کوهکن خواهد بود.

این نماینده مجلس گفت: البته برای این پست از هیأت رئیسه به نظر می رسد که مستقلان مجلس کاندیداهای دیگری را انتخاب کرده اند و آقایان عبدالرضا عزیزی و محمدعلی پورمختار و فرهاد تجری به صورت مستقل کاندیدای منشی گری هیأت رئیسه خواهند بود.

جعفرزاده در خصوص کاندیداهای دو طیف برای پست ناظر یا کارپرداز هیأت رئیسه نیز گفت: عبدالرضا مصری، محمد آشوری تازیانی برای این پست کاندیدا شده اند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان بیان داشت: طیف اصلاح طلبان و همچنین اصولگرایان مجلس افرادی را نیز برای رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در نظر گرفته اند که از طیف اصولگرایان، نام کاظم جلالی، جهانبخش محبی نیا و حمیدرضا حاجی بابایی به چشم می خورد و از گروه اصلاح طلبان تا کنون تاجگردون و بهروز نعمتی برای آن ابراز علاقه کرده اند.

اقتصاد آنلاین

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.