×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

جهانگیری - جناب آقای دکتر جهانگیری به استان محروم از "کرسی های وزارتی" خوش آمدید! - استان محروم

استانی که همیشه ی ایام بهترین پتانسیل ها را جهت حضور نیروهای خود در متن کابینه در اختیار داشته، عملا چنین اتفاقی در هیچ یک از برهه های زمانی رخ نداده و جز انتخاب چند وزیر – آنهم با ماموریت های غیر عملیاتی، اتفاق خارق العاده ای در حوزه های مختلف اقتصادی و فرهنگی رخ نداده است.

اختصاصی «بامردم»، زمان زیادی از خلق حماسه مردم ایران و خصوصا مردم گیلان در انتخابات اخیر ریاست جمهوری کشورمان نمی گذرد. انتخاباتی که مردم گیل و دیلم مانند سایر ولایات کشور، حرفهای بزرگی را بر زبان آوردند تا با انتخاب مجدد دکتر حسن روحانی، فرجه مجددی را به دست کسانی بسپارند که به تدبیرشان امید بسته اند، به عقلانیت در مدیریتشان ایمان دارند و تصمیم گرفتند چهار سال دشوار دیگری را در مسیر ” به روز آمدی و توسعه پایدار کشور ” تحمل نمایند که البته موضوع بحث ما نمی باشد.
اما آنچه در این روزهای پسا انتخابات و اوقات انتخاب وزرای کابینه ی دوازدهم نگرانمان می کند سابقه طولانی مدت غیبت نیروهای کارآمد استان گیلان در کابینه های متعدد و دولت های مختلف است. موضوعی که دارای دلایل کاملا مشخصی است و قطعا استان و حتی کشور نیز از این حیث با علامت سوال بزرگی روبه رو است و البته در این روزهای خاص، مقارن با سفر معاون اول رئیس جمهور به این استان پرپتانسیل و پر انرژی است که علاقه مندیم به این چالش استراتژیک بپرداریم. چالش خالی بودن نیروهای متعهد، متخصص و مومن از استانی که همواره بالاترین نرخ مشارکت را در انتخاب دو دولت اخیر داشته است اما عدد وزرای حاضر در کابینه ی آن عملا صفر است. صفر معنا داری که می تواند دارای علل زیر باشد:

۴. ماندگاری احتمالی کهنه لابی های موجود در کشور که با ” تغییرات ” نمی میرند بلکه از حالتی به حالت دیگر تغییر شکل می دهند.
۳. فضای عمومی حاکم بر رسانه های منتصب به استان گیلان که بنده و همکارانم نتوانسته ایم به شکل شاید و باید نیروهای بزرگ استان را معرفی و برایشان ویترین مناسبی بسازیم.
۲. نجابت نیروهای مستحق پست وزارت از استان گیلان که نتوانسته اند خود را به انواع کابینه ها تحمیل نمایند.
۱.اختلافات گاها حاکم بر مجمع نمایندگان استان در اکثر ادوار، مجمعی که برخی دوره ها تلاش مضاعفی جهت تصدی پست های وزارتی برای استان نداشته است.

وهزار درد بی درمان دیگر همگی مواردی هستند – در کمال شرمندگی – استانی که همیشه ی ایام بهترین پتانسیل ها را جهت حضور نیروهای خود در متن کابینه در اختیار داشته، عملا چنین اتفاقی در هیچ یک از برهه های زمانی رخ نداده و جز انتخاب چند وزیر – آنهم با ماموریت های غیر عملیاتی – اتفاق خارق العاده ای در حوزه های مختلف اقتصادی و فرهنگی رخ نداده و البته انتخاب شایسته ی دکتر نوبخت به عنوان سخنگوی دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از یادمان نمی رود که احساس می شود ایشان نیز تک و تنها در دولت حضور دارند و از وجود نیروهای گیلانی بی بهره اند.
در ادامه به دلیل ضیق وقت مقاله، تنها به علت شماره ۱ ناکامی ها می پردازیم. جایی که مجمع نمایندگان گیلان موظف است براساس وظایف ذاتی خود و در جهت تامین منافع عمومی مردم استانی که آنها را به یکی از مهمترین مراکز تصمیم گیری کشور گسیل کرده اند، کوشای مطلق رسیدن به این مهم باشند. مجمعی که اتفاقا در میان آن عزیزان نیز به شکل انفرادی نیروهای شایسته ای جهت رسیدن به این مهم وجود دارند و در ادامه به ذکر نام آنان نیز خواهیم پرداخت اما لازم است این عزیزان با مدیریت اختلافات موجود در نحوه تصمیم گیری ها، به افزایش قدرت چانه زنی مردم در مجامع ملی بیاندیشند و باز خدای ناکرده جای ” خالی کردن زیر پای نیروهای درون استانی” تلاششان معطوف آن باشد که نیروهای بزرگ به جایگاه های بزرگتری مانند کابینه دولت معرفی شوند تا نفع آن به مردم استان عودت گردد. ماموریتی که مجمع نمایندگان استان گیلان بی تردید در خصوص آن و در سنوات ماضی کمترعملکرد قابل دفاعی داشته و دلیل این ادعا همین عدد صفر حضور نیروهای استان در اکثر غریب به اتفاق ادوار مجلس ها جهت معرفی نیرو به دولت ها بوده است. مجمعی که شک نداریم دارای نمایندگان بسیار قدرتمند و کارآمدی است که چنانچه هنر تشکیل گروه متحدی را در خود تقویت نمایند، قطعا اوضاعمان بهتر خواهد گردید. اتفاقی که نماد واقعی آن عملکرد مجامعی از استانهای مرکزی و جنوب ایران است که به عینه شاهدیم کرسی های زیادی را در این بخش به گزینه های خود اختصاص داده و باز موهبت های بزرگ صنعتی و اقتصادی آن را شاهدیم که با گسیل دادن بسیاری از صنایع مادر کشور به استان هایشان – با نادیده گرفتن علم آمایش سرزمین در تصمیم گیری های ملی – غالبا صنایعی مانند صنعت بسته بندی پفک نمکی را سهم ما دانستند و فرمودند ما استان کشاورزی هستیم و البته کشاورزیمان نیز در همان دوره ” فشم قلی میرزا ” عقیم مانده است.
بگذریم. به متن مقاله باز می گردیم. جایی که انتظار داریم مجمع نمایندگان گیلان و اختصاصا چند نماینده فعال تر و کهنه کارتر به دور از اختلافاتی که به ضرر منافع مردم تمام می شود، حضور معاون اول رئیس جمهور را فرصت مغتنمی بدانند تا بنا به دلایل زیر و در

کنار تمام نیروهای بالقوه استان ” دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک ” ریاست فعلی دانشگاه علوم پزشکی گیلان را به عنوان گزینه پیشنهادی تصدی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مورد توجه قرار دهند. جایی که از اخبار به گوش می رسد دکتر حسن قاضی زاده هاشمی با عملکرد مناسبشان در جهت آغاز و استمرار طرح عظیم ” تحول سلامت ” از عدم حضورشان در دولت آتی خبر داده اند که در صورت صحت و سقم چنین اخباری، بنا به دلایل ذیل دکتر یوسف زاده چابک می توانند گزینه بسیار مناسبی برای این پست باشند که اهم آن به این قرار است.
۷. سابقه مدیریت ایشان در سازمان سلامت متراکم ترین استان کشور پس از پایتخت – به لحاظ تراکم بافت جمعیتی – که دارای متنوع ترین اقلیم های انسانی نیز می باشد و تجارب ایشان در مقیاسی کوچکتر با تجارب ملی همخوانی دارد.
۶. طی نمودن طبیعی مسیر مدیریتی توسط وی و رشد غیر جیبریلایی ایشان در این راه که تا این زمان کلیه گلوگاههای سازمان سلامت در انبان تجاربشان موجود است.
۵. دارا بودن تجارب تخصصی و حائز بودن مرتبه علمی متناسب با تصدی پست وزارت، به طوریکه مدراج تجربی و تخصصی وی مورد تائید همکار و هم رشته ایشان ” پرفسور سمیعی ” بزرگترین متخصص و جراح مغز و اعصاب جهان می باشد و ارتباطات نامبرده در سطح بین الملل می تواند کامیابی هایی را نصیب کشور نماید.
۴. چهره ای کاریزما جهت جذب و وحدت آفرینی بیشتر در بدنه علمی و تخصصی کشور وایجاد همگرایی در بین نیروهای ملی
۳. چهره ای علمی، تخصصی و کمتر سیاسی که اهل حاشیه سازی های اجتماعی نیستند و سبب اتلاف انرژی در سازمان نیز نخواهند گردید.
۲.عملکرد قابل قبول در ساماندهی برخی نابسامانی های موجود در دانشگاه علوم پزشکی گیلان که اوضاع آن رو به بهبودی است.
۱.روحیه کاملا “برنامه محور” ایشان به طوری که در سیستم نسل جدید مدیریتی کشور دارای ایده های بسیار بکری هستند.
و باز شایستگی های متعدد دیگری که می تواند دکتر یوسف زاده چابک را به عنوان یکی از فرزندان صالح مردم گیل و دیلم در صدر سازمان سلامت کشور به عنوان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور بر کرسی بنشاند تا موهبت های آن نصیب استان و کشورمان گردد.
در پایان بار دیگر عنوان نمائیم که استان گیلان در بین فرزندان خود در سطوح مختلف اجرایی و مدیریتی حتی نیروهای داخل مجمع نمایندگان، دارای اسنعدادهای شایسته ای جهت حضور در کابینه ی پیش رو است که امیدواریم با حضور معاون محترم رئیس جهور به استانمان و با عنایت به مطالبات مردم گیلان در تامین نیروهای وزارتی، در این خصوص اهتمام ویژه تری بعمل آید.نیروهای صاحب نامی مانند دکتر نجفی استاندار محبوب استان گیلان، دکتر کیوان محمدی رئیس سازمان برنامه و بودجه استان، جناب آقای حق شناس نماینده اسبق مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی، جناب آقای دکتر سید کاظم دلخوش نماینده مردم شریف شهرستان صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی، جناب آقای غلامعلی جعفرزاده نماینده مردم رشت،جناب آقای دکتر حسین فروتن معاون آموزشی اسبق وزارت بهداشت و موارد بسیاری از این دست که هرکدامشان دارای انبان های بسیار ارزشمندی از تجارب مختلف و متعدد بومی و ملی می باشند که همچنان جای خالی فرزندانمان در کابینه دولت ها خالی و خالی است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.