×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

بهره برداری از پروژه های منطقه آزاد انزلی با حضور دکتر جهانگیری 17 - در دولت دوازدهم گام های بلندتری برای توسعه گیلان برداشته می شود - توسعه گیلان

معاون اول رییس جمهور در گفتگو با خبرنگاران در منطقه آزاد انزلی گفت: در دولت دوازدهم گام های بلندتری برای توسعه گیلان برداشته می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر جهانگیری در حاشیه بهره برداری از ۴ پروژه زیرساختی و تولیدی در منطقه ی آزاد انزلی(+گزارش تصویری) در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه ظرفیت اصلی استان گیلان در بخش کشاورزی است اما پتانسیل خوبی برای صنعتی شدن دارد، یادآور شد: این استان پیش از انقلاب هم جزء استان های صنعتی به شمار می رفت.

وی اقدامات صورت گرفته در خصوص صنعتی شدن استان را مطلوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: ایجاد زیربناها به مفهوم توجه ویژه به مقوله حمل و نقل با اولویت راه آهن و بعد از آن راه ها و فرودگاه، پیش نیاز آن است که استان بتواند مسیر توسعه صنعتی را سریع تر بپیماید.

دکتر اسحاق جهانگیری گفت: با توجه به اینکه استان گیلان ظرفیت و نیروی انسانی جوان و تحصیلکرده خوبی دارد؛ می تواند از این زیربنا نیز جهت صنعتی شدن استفاده کند.

وی با تاکید بر لزوم تکمیل زیربناهای مذکور در اوایل دولت دوازدهم اظهارامیدواری کرد: امیدواریم بتوانیم گام های بلندی برای استان گیلان برداریم.

دکتر جهانگیری از منطقه آزاد به عنوان فرصت استثنایی و خوبی برای توسعه یاد کرد و گفت: منطقه آزاد انزلی در میان استان های شمالی کشور از مهمترین مناطق آزاد کشور است و استان گیلان می تواند با اتکاء به ظرفیت های خود علاوه بر آنکه نقش توسعه ملی داشته باشد، نقش فراملی نیز بر عهده گیرد و حلقه اتصال ایران به کشورهای شمالی، آسیای میانه و قفقاز باشد.

وی با تاکید بر ضرورت اتصال راه آهن گیلان به کشور آذربایجان تصریح کرد: باید بتوانیم با استفاده از این خط ریلی کالاهای خود را حتی به اروپا صادر کنیم و این فرصتی بزرگ برای توسعه استان گیلان و کشور خواهد بود و امیدوارم در دولت دوازدهم بتوانیم گام های بلندتری در این راستا برداریم.

دکتر اسحاق جهانگیری به منظور انجام سفری ۲ روزه، عصر امروز به گیلان آمد. معاون اول رئیس جمهوری پیش از حضور در منطقه آزاد انزلی، از روند ساخت و تکمیل راه آهن رشت – قزوین در محدوده رودبار و منجیل بازدید کرد.

افتتاح یک پروژه در شهرستان صومعه سرا و حضور در جلسه شورای اداری گیلان با محوریت اقتصاد مقاومتی از برنامه های روز دوم سفر اسحاق جهانگیری در استان اعلام شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.