پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41357 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • آتش به اختیار ضوابط و چارچوبی دارد | کسانی که آتش به اختیار هستند اجازه توهین، هتاکی و بی‌احترامی به جریان‌های داخلی را ندارند
    09 تیر 1396 - 18:53
    شناسه : 61768
    0

      امام جمعه موقت رشت با تاکید بر اینکه نباید بهانه دست دشمن دهیم گفت: مسئولان باید در چارچوب آتش به اختیار بودن عمل کنند و از آن حمایت کنند. به گزارش  تسنیم, حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا شفیعی‌زاده ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه رشت در مسجد مصلی امام خمینی (ره) با اشاره به دعوت نمازگزاران […]

    پ
    پ

     حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا شفیعی‌زاده - آتش به اختیار ضوابط و چارچوبی دارد | کسانی که آتش به اختیار هستند اجازه توهین، هتاکی و بی‌احترامی به جریان‌های داخلی را ندارند - آتش

    امام جمعه موقت رشت با تاکید بر اینکه نباید بهانه دست دشمن دهیم گفت: مسئولان باید در چارچوب آتش به اختیار بودن عمل کنند و از آن حمایت کنند.

    به گزارش  تسنیم, حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا شفیعی‌زاده ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه رشت در مسجد مصلی امام خمینی (ره) با اشاره به دعوت نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: ما بر اساس قوانین دینی از صدر اسلام تاکنون عمل می‌کنیم.

    امام جمعه موقت رشت تصریح کرد: از زمانی که حکومت اسلامی تاسیس شد مشروعیت حکومت بر اساس قوانین اسلامی است و روایات متعددی در این زمینه داریم.

    شفیعی‌زاده با اشاره به نقش مردم در جامعه اسلامی و مردم سالاری دینی اذعان داشت: نقش مردم در مردم سالاری دینی کلیدی و با اهمیت است و نقش مردم در عینیت بخشیدن حکومت اسلامی بسیار زیاد است و کمتر از نقش مشروعیت الهی نیست.

    وی با بیان اینکه اگر مردم حاضر نباشند و همکاری نکنند حاکمیت اسلامی به زمین می‌خورد بیان داشت: در دوران امام حسن (ع) به‌علت عدم همکاری مردم کارها عقب ماند و حکومت اسلامی نتوانست به اهداف خودش برسد.

    امام جمعه موقت رشت با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری بیان داشت: فرمایشات مقام معظم رهبری در هر دولتی نقشه راه است و شعار نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری لحظه‌ای نیست و با بررسی دقیق و جامع انجام می‌شود.

    دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان با اشاره به به اینکه مقام معظم رهبری موضوع آتش به اختیار را مطرح کردند گفت: برخی از این مطلب سوءاستفاده کردند و آن را به‌معنای هرج و مرج تلقی کردند در حالی‌که این موضوع یک مبنا و تحلیل در پشت خود دارد.

    امام جمعه موقت رشت تاکید کرد: مقام معظم رهبری در طول تاریخ انقلاب قانون‌مندترین مسئول بوده‌اند و همه حوادث تاریخ انقلاب مانند ۱۵ خرداد و حادثه مجلس را محکوم کرده‌اند و باید مفهوم آتش به اختیار تشریح شود و این مفهوم در همه حوزه‌ها وجود دارد.

    دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان با بیان اینکه معنا و پیشینه مفهوم آتش به اختیار باید گفته شود اظهار داشت: امر به معروف ۵ مرحله دارد ؛ اولین مرحله تذکر لسانی است و یکی از مراحل امر به معروف آتش به اختیار بودن است.

    ِامام جمعه موقت رشت تاکید کرد: آتش به اختیار بودن معنا و مفهوم قرآنی دارد و امام خمینی (ره) نیز با ادبیات دیگر به آن اشاره کرده بود و مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ در دیدار با دانشجویان از واژه نظامی استفاده کردند.

    شفیعی‌زاده با بیان اینکه آتش به اختیار ضوابط و چارچوبی دارد ابراز داشت: اگر بخواهیم نقشه راه مقام معظم رهبری به سر منزل مقصد برسد باید الزامات و چارچوب انجام شود و بدون الزامات کار انجام نمی‌شود.

    وی با بیان اینکه یکی از الزامات آتش به اختیار بودن رعایت انصاف است گفت: از توهین, هتاکی و بی‌احترامی باید پرهیز شود و کسانی که آتش به اختیار هستند اجازه مقابله با جریان‌های داخلی را ندارند چون دشمن سوءاستفاده می‌کند.

    شفیعی‌زاده با تاکید بر اینکه نباید بهانه دست دشمن دهیم و مسئولان باید در چارچوب آتش به اختیار بودن عمل کنند و از آن حمایت کنند افزود: شورای انقلاب فرهنگی سند ۲۰۳۰ را تعلیق کرده و باید این سند لغو شود زیرا پذیرش این سند به‌معنای پذیرش کاپیتولاسیون فرهنگی است.

    دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان با بیان اینکه این سند با بی‌حیایی به ما تحمیل شده است اظهار داشت: خروجی این سند بی‌عفتی و بی‌حیایی در جامعه اسلامی است در حالی‌که ما این همه شهید تقدیم کردیم تا اسلام را زنده نگه داریم.

    امام جمعه موقت رشت اجرای ۱۶۰ الی ۱۷۰ بند از سند ۲۰۳۰ را به معنای نقض اسلام دانست و افزود: جهاد,شهادت,امر به معروف ما تهدید می شود و این سند سبک زندگی ما را تغییر می دهد و به معنای پذیرش نظام سلطه است.

    شفیعی زاده با بیان اینکه مقام معظم رهبری در چهار مقطع زمانی درباره این سند مخالفت کردند تصریح کرد: علما و مراجع نیز با سند ۲۰۳۰ مخالفت کردند و آن را خیانت به اسلام تلقی کردند.

    دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان با تبریک هفته قوه قضاییه اظهار داشت: قوه قضاییه مسئولیت سنگینی دارد و ما باید با کمک قوه قضاییه به سمت سالم‌سازی همه دستگاه‌های اجرایی اقدام کنیم.

    امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه خباثت آمریکا این است که ما را تروریست تلقی می‌کند بیان داشت: این در حالی است که خودشان تروریست‌ها را تجهیز می‌کنند و مقام معظم رهبری فرمودند آمریکا هیچ‌گاه قابل اعتماد نیست.

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.