×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

علی‌اکبر ولایتی 2 - دانشگاه آزاد برای ثبت‌نام از دانشجویان نیاز به اجازه از جایی ندارد | یک واحد هم نباید تعطیل شود - خط و نشان

رییس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشگاه برای ثبت‌نام از دانشجویان کارشناسی ارشد نیاز به اجازه جایی ندارد، گفت: اجازه این کار را قبلا قانون صادر کرده است.

به گزارش «بامردم»، علی‌اکبر ولایتی با بیان اینکه تکذیبیه وزارت علوم درخصوص بازگشتن رشته‌های حذف‌شده از دانشگاه آزاد اعمال سلیقه در مقابل قانون است، اظهار کرد: آنچه در دانشگاه آزاد تایید شده و شب گذشته توسط سرپرست دانشگاه اعلام شده است قانونی دارد که در زمان ریاست آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در سال ۶۷ در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است.
وی ادامه داد: در سال ۶۷ نیز به دلیل اعمال سلیقه وزارت علوم، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ناچار شدند این کار را به مجلس شورای اسلامی واگذار کنند و در مجلس قانونی تصویب شد که سه نماینده که از وزارت علوم، دانشگاه آزاد اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی تعیین می‌شوند در این رابطه تصمیم بگیرند.
ولایتی گفت: در این سال‌ها نزدیک به ۳ هزار رشته در کارشناسی ارشد تایید شد و مجموعه مصوبات آنها چیزی حدود ۲۴۴ صفحه است که امضای ۳ نماینده مذکور را در تایید خود دارد و در صورت لزوم این امضاها به مردم نشان داده خواهد شد و مشخص می‌شود که این قانون است.
رییس هیات امنای دانشگاه آزاد گفت: برخی اعمال سلیقه‌ها در وزارت علوم که از سوی برخی کارشناسان مطرح می‌شود، قانون نیست.
وی ادامه داد: در سوالی که از معاون حقوقی مجلس شورای اسلامی شده است اعتبار و لازم‌الاجرا بودن قانون مصوب سال ۶۷ مجلس تایید شده است و همچنین در زمان ریاست قبلی دانشگاه دکتر میرزاده نیز به دیوان عدالت اداری در این‌باره شکایت شده و دیوان عدالت اداری رای را به نفع دانشگاه آزاد صادر کرده و آن رای نیز موجود است و در صورت لزوم به رویت همگان می‌رسد.
رییس هیات امنای دانشگاه آزاد تاکید کرد: توصیه‌ی ما به کارشناسان وزارت علوم این است که به قانون مراجعه کنند و مقابل قانون اعمال سلیقه نکنند.
وی از تذکر حدود ۱۰۰ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وزیر علوم در امروز خبر داد و گفت: طبق این تذکر اگر قانونی توسط مجلس تصویب شده باشد باید قانون ناقض آن هم توسط مجلس تصویب شود و وزارت علوم باید به قانون پایبند باشد.
ولایتی درخصوص پایان مهلت ثبت‌نام کارشناسی ارشد در ۱۷ تیرماه اظهار کرد: دانشگاه آزاد ثبت‌نام را انجام می‌دهد و کاری به نظر کارشناس وزارت علوم ندارد.
رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: با قاطعیت می‌گویم خودم را حافظ کیان، کمیت و کیفیت دانشگاه می‌دانم و یک واحد هم نباید تعطیل شود چراکه براساس این بیانیه وزارت علوم واحدهای مربوط به ۳۵۰ شهر تعطیل می‌شود.
وی ادامه داد: یکی از نکات طنزآمیز این مساله این است که برخی رشته‌هایی که به طور فله‌ای از کارشناسی ارشد حذف شده‌اند برای دکتری مجوز دارند و این چطور ممکن است که دانشگاه صلاحیت تدریس پی‌اچ‌دی را دارد ولی در کارشناسی ارشد دارای مجوز نیست.
وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد به کار خود ادامه می‌دهد و نیاز به اجازه از جایی ندارد چرا که قانون تکلیف را مشخص کرده است، تاکید کرد: اساتید و دانشجویان باید سر کار خود باشند و ما از اطلاعیه وزارت علوم تبعیت نمی‌کنیم چراکه با این کار بی‌حساب هزاران مدرس بیکار و هزاران دانشجو سردرگم می‌شوند و بومی‌گرایی به این ترتیب خدشه‌دار می‌شود.
ولایتی افزود: کشور قانون دارد و تکلیف این مسائل را باید قانون مشخص کند و در این راستا در اسفند ۹۴ نیز قانون جدیدی راجع به رشته‌های جدید تصویب شد که در آنجا بندی آمده است که آنچه قبلا اجازه داده شده معتبر است و از این پس اگر رشته جدیدی تصویب شود باید مجوز بگیرد. بنابراین تمام سه هزار رشته معتبر است و وزارت علوم باید این مساله را رعایت کند و مجری قانون باشد نه ناقض قانون.
ولایتی درخصوص انتصاب به سمت ریاست هیات امنای دانشگاه آزاد و سابقه خود در این زمینه اظهار کرد: من پزشک و متخصص اطفال و فوق تخصص عفونی اطفال از دانشگاه هاپکینز آمریکا هستم، نزدیک به ۴۳ سال است تدریس می‌کنم و در سال ۷۱ استاد تمام و در سال‌های اخیر استاد ممتاز شدم.
وی افزود: چند هزار پزشکان ما در دانشگاه‌های تهران و شهید بهشتی دانشجوی من بودند، شغل اولیه من این است و همچنین مقالات من در مجله نیچر چاپ شده است و مقاله دیگری نیز در آینده در این مجله چاپ خواهد شد. همچنین دو کتاب پزشکی من در دو سال به عنوان کتاب اول پزشکی شناخته شده است و سال‌ها در دانشگاه تدریس می‌شد و یک دانشکده پزشکی نیز قبل از انقلاب تاسیس کرده‌ام. این سابقه من در دانشگاه است.
ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.