پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41445 تعداد نوشته های امروز : 12 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • دوقطبی‌سازی رسانه‌ای مردود است
    10 تیر 1396 - 21:10
    شناسه : 61995
    0

    رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان با بیان اینکه رسانه‌ها سه وظیفه مهم نقد و نظارت، اطلاع‌رسانی و تبادل آرا را بر عهده دارند، گفت: دوقطبی‌سازی رسانه‌ای مردود است. به گزارش «بامردم»، محسن جعفری ظهر امروز در دیدار عیدانه با جمعی از فعالان رسانه‌ای و فضای مجازی استان گیلان با تبریک عید سعید فطر، اظهار کرد: […]

    پ
    پ

    جعفری - دوقطبی‌سازی رسانه‌ای مردود است - بسیج

    رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان با بیان اینکه رسانه‌ها سه وظیفه مهم نقد و نظارت، اطلاع‌رسانی و تبادل آرا را بر عهده دارند، گفت: دوقطبی‌سازی رسانه‌ای مردود است.

    به گزارش «بامردم»، محسن جعفری ظهر امروز در دیدار عیدانه با جمعی از فعالان رسانه‌ای و فضای مجازی استان گیلان با تبریک عید سعید فطر، اظهار کرد: رسانه‌های گیلانی در مدت ماه مبارک رمضانی و به ویژه شب‌های قدر پوشش مناسبی از برنامه‌ها داشتند.

    وی با بیان اینکه تهذیب رسانه همواره به عنوان یک مسئله مهم و راهبردی باید سرلوحه هرگونه فعالیت رسانه‌ای باشد، افزود: اخلاق مهمترین ویژگی بارز خبرنگار مسلمان در جهان رسانه است.
    رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان، گفت: عده‌ای در رفتار و عمل رسانه‌ها را به دو گروه منتقد و حامی دولت تقسیم می‌کنند که این گروه‌سازی‌ها به نفع جامعه نیست چرا که رسانه نماینده مردم است و باید با اخلاق حرفه‌ای در خدمت مردم و منافع ملی باشد و نقد یکطرفه یا حمایت یک‌سویه از طرف رسانه سبب ریزش مخاطبان آن رسانه بوده و در کل به نفع پیشرفت و تعالی کشور نیست.
    جعفری با تاکید بر اینکه وظیفه رسانه بیان واقعیت‌های حوزه‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی به مردم است، تصریح کرد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری رسانه‌ها سه وظیفه مهم نقد و نظارت، اطلاع‌رسانی و تبادل آرا را بر عهده دارند.
    وی با بیان اینکه رسانه‌ها از تبدیل مسائل فرعی به اصلی پرهیز می‌کنند، افزود: مشغول کردن ذهن مردم به مسائل فرعی از اهداف دشمنان انقلاب اسلامی است که مطبوعات باید در ین حوزه بیش از پیش مراقبت کنند.
    رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان گفت: هتک حرمت افراد در فضای مجازی شایسته و جایز نیست و رسانه‌ها باید در حفظ حرمت افراد پیشگام و الگوی سایر کاربران فضای مجازی باشند.
    جعفری با اشاره به اینکه رسانه‌ها سبب ارتقای سطح شناخت مردم نسبت به حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، ورزشی و سایر حوزه‌ها هستند، تصریح کرد: درک درست از این مسئله نشان دهنده جایگاه حساس رسانه در ارائه صحیح اخبار است.
    وی، دوقطبی‌سازی رسانه‌ای را مردود دانست و خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه با عملکرد درست و منطقی و قانونمند زمینه این دوقطبی‌سازی را فراهم نکنند چراکه جامعه نیازمند آرامش برای رفع مشکلات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است.
    رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان گفت: دوقطبی‌سازی فعالیت‌های رسانه‌ای با بسط و گسترش سبب دوقطبی‌سازی در جامعه بوده که به شدت باید از ان پرهیز شود.

    فارس

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.