×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

هواشناسی - روند افزایش دما در گیلان تا پایان هفته؛ بیماران قلبی و ریوی مراقب باشند - افزایش دما

 اداره کل هواشناسی گیلان با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: روند افزایش دمای استان تا پایان هفته ادامه دارد و به همین دلیل توصیه می شود بیماران قلبی عروقی، ریوی، سالمندان و کودکان در ساعات اوج گرما از رفت وآمد در هوای گرم خودداری کنند.

نقشه های هواشناسی نشان دهنده نفوذ جریانهای جنوبی و تقویت هوای گرم در منطقه است.
در این اطلاعیه آمده است: انتظار می رود دمای هوا در مناطق جلگه ای استان در روز های دوشنبه تا پنجشنبه هفته جاری با سه تا ۶ درجه سانتیگراد افزایش به ۳۴ تا ۳۸ درجه سانتیگراد و در نواحی جنوبی استان نظیر رودبار منجیل و لوشان به ۳۸ تا ۴۲ درجه سانتیگراد برسد.

هواشناسی گیلان در این اطلاعیه به گردشگران و طبیعت گردان توصیه کرد که از روشن کردن آتش در بوته زار ها و مناطق جنگلی جدا پرهیز کنند.
استان گیلان انتهای غربی رشته کوه البرز و بخش غربی جلگه‌های حاشیه دریای خزر ایران را دربر می‌گیرد. طبیعت گیلان، پوشیده از جنگل و دارای آب و هوای معتدل و مرطوب است. این استان شامل مناطق سرسبز شمال غربی رشته‌کوه البرز و بخش غربی کرانه‌های جنوبی دریای کاسپین است.
مناطق کم‌ارتفاع ساحل دریای خزر دارای نوعی بسیار ویژه از آب و هوای هیرکانی هستند. کل استان گیلان متعلق به این منطقهٔ به طور خاص مرطوب و سبز است. بارندگی متوسط سالانه بین یکهزار و ۲۰۰ تا یکهزار و ۸۰۰ میلیمتر در طول خط ساحلی متغیر است .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.