شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41368 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • مجلس دهم مجلس عافیت طلبان نباشد
    09 خرداد 1395 - 11:42
    شناسه : 6228
    0

    تغییر بیش از ۷۰‌درصد نمایندگان مجلس دهم نشان از خواست عمومی در اصلاح کارکردهای نهادی دارد که در باور عموم در راس امور است. این ترکیب لازم است به پشتوانه اعتماد مردم از عافیت طلبی‌های کسالت بار دوری کرده و به راستی خواست‌های مردم را در همه حوزه‌ها نمایندگی کند. بامردم/ بابک کاظمی     […]

    پ
    پ

    photo_2016-03-26_07-46-30-400x300

    تغییر بیش از ۷۰‌درصد نمایندگان مجلس دهم نشان از خواست عمومی در اصلاح کارکردهای نهادی دارد که در باور عموم در راس امور است. این ترکیب لازم است به پشتوانه اعتماد مردم از عافیت طلبی‌های کسالت بار دوری کرده و به راستی خواست‌های مردم را در همه حوزه‌ها نمایندگی کند.

    بامردم/ بابک کاظمی                   
    مجلس دهم با تمامی فرازو نشیب های سیاسی رسما شروع بکار کرد ؛مجلسی که مردم رای به تغییر دادند ومنتخبان جدید را برگزیدندتاجایی که ترکیب نمایندگان ۷۰درصد تغیرپیدا کردمردم خواهان تغییر بودند.مردم ازشعارووعده های عوام فریب خسته شده اند موکلان خواهان ایجاد ارامش رونق اقتصادی سیاسی اجتماعی و…هستند.
    مردم خواهان مجلسی هستند که واقعادرراس امور باشد مجلسی که عصاره فضایل ملت باشند مجلسی که  تاریخ به ان افتخار کند ودریک کلمه صدای رسای ملت باشد
     
    مجلس دهم آزمون سختی پیش‌رو دارد؛ پاسخ به اعتماد مردم. اینکه بافت و ترکیب اصلی نمایندگان به کدام سو گرایش دارد،‌ کمیت و کیفیت حضور گسترده مردم در انتخابات مجلس دهم یک واقعیت عریان را فریاد زد؛ خانه ملت باید جایگاه واقعی خود را حفظ کرده و بازتابی از خواست اکثریت قاطع ملت باشد.
     
    می‌شود مانند برخی غوغاگران با انتخاب عناوین لجوجانه این روزهای خود، علیه آراء اکثریت تیتر زد و داد سخن سر داد. حتی می‌شود چنین القا کرد که هیچ چیز تغییر نکرده و در بر همان پاشنه سابق می‌چرخد. اما نتیجه چنین رفتاری بیش از آنکه زخمی بر احساسات و عواطف عمومی وارد کند، پیکره اجتماعی را دچار آسیب جدی خواهد کرد. از این‌رو منتخبان ملت لازم است با وفاداری به تعهدات خود مجلس دهم را مطابق با خواست مردم رقم بزنند. در این میان مهم نیست که نماینده‌ای اصولگراست یا اصلاح طلب، مهم درک و فهم مشترک همه آنان از منافعی است که تمامیت کشور را در همه عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در بر گیرد.
     
    تغییر بیش از ۷۰‌درصد نمایندگان مجلس دهم نشان از خواست عمومی در اصلاح کارکردهای نهادی دارد که در باور عموم در راس امور است. این ترکیب لازم است به پشتوانه اعتماد مردم از عافیت طلبی‌های کسالت بار دوری کرده و به راستی خواست‌های مردم را در همه حوزه‌ها نمایندگی کند. در این‌کار مساله به گرایش‌های سیاسی نمایندگان مربوط نیست بلکه درک مشترک از منافع کشور و خدمت به آن می‌تواند مردم را به نتیجه انتخاب خود امید‌وار کند. هر اتفاقی جز این تنها به هدر رفت سرمایه اعتماد عمومی خواهد انجامید و پیامد گریز ناپذیر آن‌ بی اعتمادی است. خواست اصلی مردم وموکلان در یک محور اساسی خلاصه می‌شود؛ بازگشت مجلس به ساز و کار واقعی خود که شور‌بختانه در سال‌های اخیر دچار آفت جناح‌گرایی‌های منفعت طلبانه شد. نگاهی به کارنامه مجلس نهم و مصوبات آن، نشان داد که وقتی مجلس محلی برای تسویه حساب‌های جناحی شود، شور را جایگزین تدبیر کرده و گاه بی‌ملاحظه از الزام‌های خردمندی عبور می‌کند. مجلس جای شعار نیست، محلی است برای تصمیم‌سازی خردمندانه در خدمت به منافع ملی و راهگشایی مسیر توسعه کشور. مجلس، چشم و سلسله اعصاب ملت و نظام است که در بزنگاه‌های تصمیم‌گیری و اجرا، نقش حامی ملت و نظام را در منافع کلان و خرد به عهده دارد. مجلس متعلق به دولت یا جناح‌ها نیست. مجلس خانه ملت است و باید در همین چارچوب عمل کند.
     
    مجلس دهم از این‌رو با آزمونی سخت روبروست که باید برخی زنگاره‌های نشسته بر اعتبار نهاد قانونگذاری را بزداید و همانی باشد که مردم با شور و شعور برای انتخاب نمایندگان خود پای صندوق‌های رای حضور یافتند. سرانجام اینکه مجلس دهم باید استعداد خود را در درک ماهیت انتخاب مردم بروز دهد.
    نمایندگان منتخب مجلس دهم بدانند که که این چهار سال نیز میگذرد ومطمن باشند مردم ایران خصوصا جوانان وتحصلیکردگان جامعه حافظه ی تاریخی خوبی دارند اگر وکیلی عملکرد ضعیفی داشته باشد وبه عبارتی عافیت طلب ومنفعت طلب باشد فقط همین یک دوره نماینده خواهد بود
    به امید داشتن مجلسی کارامد وشایسته

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.