×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

دیروز هزاران تظاهرات کننده در سراسر آمریکا با درخواست استیضاح ترامپ از سوی کنگره، به خیابان ها آمدند.

هزاران تظاهرات کننده دیروز در شهرهای مختلف آمریکا برای استیضاح دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا از سوی کنگره این کشور راهپیمایی کردند.

به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه “لس آنجلس تایمز” آمریکا راهپیمایی بزرگ در شهر لس آنجلس یکی از این اجتماعات بود که مخالفان و منتقدان سیاست های رییس جمهور آمریکا را در آخر هفته منتهی به تعطیلی روز استقلال آمریکا (دوشنبه – فردا- چهارم جولای) به خیابان ها کشاند.

معترضان با دست داشتن پلاکاردهایی با شعارهایی چون “بدترین رییس جمهور تاریخ آمریکا، شعار “مرگ بر ترامپ ” سر می دادند و خواستار استیضاح ترامپ از سوی کنگره آمریکا به اتهام سوء استفاده او از قدرت و رفتارها و ادبیات خشونت گرایانه او علیه رسانه ها بودند.

دیروز ترامپ فیلمی کوتاه و دستکاری شده را در توییت خود منتشر کرد که نشان می داد او یک نفر را که آرم شبکه سی ان ان روی سرش را پوشانده بود، کتک می زند. این فیلم مربوط به سال ۲۰۰۷ و زمانی بوده که ترامپ در حاشیه مسابقات حرفه ای کشتی کج آمریکا مدیر برگزار کننده این مسابقات را کتک می زند؛ اما تیم رسانه ای ترامپ با دستکاری این فیلم روی کله فرد مضروب، آرم شبکه سی ان ان را گذاشته اند. ترامپ پیشتر نیز بارها و بارها با انتقادهای شدید و بعضا زننده علیه رسانه ها و خبرنگاران به ویژه شبکه سی ان ان، رسانه های منتقد خود را رسانه های جعلی و فریبکار خوانده است.

همزمان “برد شرمن” نماینده دموکرات ایالت کالیفرنیا در کنگره با سخنرانی در اجتماع هزاران نفری تظاهرات کنندگان در شهر لس آنجلس، خواستار استیضاح ترامپ از سوی کنگره شد و گفت:” ما اکنون باید برای محافظت از کشورمان در برابر سوء استفاده ترامپ از قدرت و بی کفایتی اش، او را استیضاح کنیم.”

او گفت شهادت اخیر “جیمز کومی” رییس برکنار شده پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) در کنگره علیه ترامپ، شواهد و مدارک کافی درباره “جرایم فدرال” ترامپ برای پیگیری قضایی و استیضاح او از سوی کنگره فراهم کرده است.

شرمن دومین عضو دموکرات کنگره است که در روزهای اخیر پس از شهادت جیمز کومی در کنگره، به صراحت درباره استیضاح ترامپ صحبت می کند. پیشتر ” ال گرین” نماینده دموکرات ایالت تگزاس صحبت های مشابهی درباره استیضاح ترامپ مطرح کرده است.

با وجود این ۲ درخواست آشکار اما بیشتر نمایندگان دموکرات کنگره تا کنون با ایده استیضاح ترامپ از سوی کنگره موافقت نکرده اند.

گفتنی است دیروز در کنار تظاهرات بزرگ مخالفان ترامپ در شهر لس آنجلس و برخی دیگر از شهرهای آمریکا، گروهی دیگر از هواداران او نیز راهپیمایی هایی در حمایت از او برگزار کردند.

از مجموع ۴۵ رییس جمهور آمریکا که تا کنون پا به کاخ سفید گذاشته اند هیچ کدام از آنها از سوی کنگره از مقام شان عزل نشده اند و تنها استثنا در این باره “ریچارد نیکسون” بود که با تصویب طرح استیضاحش از سوی کنگره این کشور، خود از مقامش استعفا کرد.

در دهه های اخیر یک بار نیز در زمان بیل کلینتون زمزمه استیضاح رییس جمهور به دلیل ارایه شهادت دروغ درباره ارتباط پنهانی با منشی دفترش – مونیکا لویینسکی- مطرح شد اما بیل کلینتون از خطر استیضاح و برکناری از سوی کنگره آمریکا به سلامت عبور کرد.

بسیاری از ناظران شرایط کنونی ترامپ در مورد پرونده رابطه مخفیانه اعضای نزدیک کابینه اش با دولت روسیه را بسیار مشابه شرایط ریچارد نیسکون و پرونده جنجالی شنود غیر قانونی از حزب دموکرات موسوم به ” واتر گیت” مقایسه می کنند.

تظاهرات هزاران نفری مخالفان ترامپ با درخواست استیضاح او از سوی کنگره در شهر لس آنجلس

تظاهرات هزاران نفری مخالفان ترامپ با درخواست استیضاح او از سوی کنگره در شهر لس آنجلس

تظاهرات موازی حامیان ترامپ در لس آنجلس

تظاهرات موازی حامیان ترامپ در لس آنجلس

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.