به گزارش گروه سلامت خبرگزاری برنا، ایده‌آل بسیاری از افراد، داشتن شکم صاف و کشیده است؛ اما برای رسیدن به آن چه باید کرد؟ وقتی بعد از سن ۴۰ سالگی، تازه تصمیم می گیرید که چربی های دور شکمی تان را آب کنید، دیگر انجام حرکت های کرانچ و دراز و نشست برای بدنتان پاسخگو نیست؛ یعنی لاغر نخواهید شد.

حقیقت این است که وقتی شخص سن بالایی بخواهد چربی های چندین ساله و مقاوم اطراف شکم خود را آب کند، دیگر انجام حرکتهای کرانچ فایده ای نخواهد داشت.البته باید بدانید که همین الان هم شکم شما شش تکه است، فقط نمی توانید آن را ببینید؛ چرا؟!

علت این ندیدن، وجود چربی و گوشت اضافی روی این عضلات شش تکه است، که مانع دیده شدن آن می شود.کافی است از دست این چربی های چند ساله خلاص شوید و شکم صاف داشته باشید تا حقیقت عضلات تان را ببینید.

تاثیر حرکت کرانچ

انجام حرکت های کرانچ، چربی های شکمی تان را مورد هدف قرار نمی دهد؛ یعنی هرچقدر هم که این حرکت را انجام دهید تأثیر زیادی نخواهید دید. بنابراین به جای انجام حرکت های کرانچ، نیاز دارید اول بر روی حرکت هایی که چربی شکمی را آب می کنند، تمرکز کنید.

در ادامه، سه قدم موثر برای عضله ای کردن و رها شدن از چربی های شکمی (بدون انجام حرکت کرانچ) و داشتن شکم صاف را آموزش خواهیم داد.

قدم اول: حتی در هنگام استراحت هم کالری بسوزانید!

افزایش میزان انرژی مصرفی روزانه تان بهترین راه برای مبارزه با چربی های اطراف شکم است. شما باید کاری کنید که حتی در زمان خواب و استراحت هم کالری بسوزانید؛ این باعث می شود تا خیلی سریعتر چربی های شکمی تان از بین رفته و لاغر شوید.

تنها مشکلی که با آن روبه رو هستیم این است که: هرچه سن شخص بالاتر رود، مجموع انرژی که فرد در هنگام استراحت می سوزاند، کمتر خواهد شد.اگرچه عوامل زیادی در این مورد نقش دارند؛ برای مثال استرس، نشستن های طولانی مدت، تحرک کمتر، شما نباید فراموش کنید که با بالا رفتن سن، میزان کالری سوزی تان نیز کاهش می یابد؛ علت آن هم بیشتر ژنتیکی و ارثی است.

نگران نباشید، راههایی برای افزایش سوخت و ساز وجود دارد.

انجام مجموعه ای از حرکت های مناسب، آن هم با فاصله کم می تواند باعث شود تا سوخت و ساز بدنتان، حتی تا ساعت ها پس از ورزش هم ادامه داشته باشد؛ یعنی حتی وقتی که روی مبل نشسته اید نیز کالری سوزی خواهید داشت.

قدم دوم: قدرت عضلانی تان را افزایش دهید

آیا می دانید که هرچقدر حجم عضلات تان بیشتر باشد، به همان میزان کالری بیشتری خواهید سوزاند؟ درست متوجه شدید هر نیم کیلویی که به مجموع عضلات بدن تان اضافه شود، باعث می شود تا بدن تان حتی در حالت استراحت نیز ۵۰ کالری بیشتر بسوزاند.

بهتر است چربی جمع شده در اطراف بازوها، زیر چانه و شکم تان را به عضله تبدیل کنید؛ با این کار حتی در هنگام نشستن و خوابیدن هم کالری سوزی بیشتری خواهید داشت و زودتر به تناسب اندام می رسید.

تنها کافی است تا با ورزش کردن، ۱ کیلوگرم عضله اضافه کنید تا در هفته حداقل ۷۰۰ کالری بیشتر بسوزانید.

شاید باور نکنید، اما با همین میزان افزایش عضله، به طور متوسط سالانه ۵ کیلوگرم چربی خواهید سوزاند. بهترین قسمت این است که شما می توانید همین مقدار عضله را تنها با ۲۰ دقیقه ورزش کردن در روز به دست آورید!

قدم سوم: ورزش موثر

هرچه سن شما بالاتر برود، چگونگی انجام ورزش نیز اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد؛ زیرا انتخاب نوع ورزش و حرکت ها برای میانسالان باید هوشمندانه و بسیار موثر باشد.

نکته اول

میانسالان با مشکل کمبود وقت مواجه هستند. وقتی که باید برای کودکان، کار و وظایف روزمره خود کنار بگذارند باعث می شود که به سختی برای ورزش کردن هم زمان خالی کنند؛ بنابراین هیچ وقتی برای انجام حرکت ها و ورزشهای بی فایده و اتلاف وقت ندارند.

نکته دوم

میانسالان باید در این سن با استرس و کورتیزول (یک نوع هورمون استروئیدی) نیز مبارزه کنند.

نکته سوم

اگر تمام وقت موجود در کره زمین را نیز به شما بدهند، آیا حاضرید وقت بگذارید و در میانسالی حداقل ۹۰ دقیقه روی تردمیل بدوید؟

خوشبختانه به گفته پژوهشگران، تنها با انجام ۲۰ دقیقه ورزش در منزل، می توانید به اندازه ۶۰ تا ۷۰ دقیقه انجام تمرین های هوازی کالری بسوزانید. فقط کافی است تمرین ها و حرکت های مناسب و موثری را انتخاب کنید.