پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41358 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • هلدینگ صادرات ایران در آستاراخان تشکیل می‌شود/ سرمایه‌گذاری آژانس ماهیگیری روسیه در ایران کلید خورد
    09 خرداد 1395 - 21:05
    شناسه : 6259
    0

    در نشست سه‌روزه آستاراخان تشکیل هلدینگ صادراتی ایران با هدف توسعه تبادلات اقتصادی دو کشور و همچنین سرمایه‌گذاری آژانس ماهیگیری روسیه شمال و جنوب ایران نهایی شد. به گزارش خبرگزاری بامردم، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان با اعلام این خبر گفت: در نشست آستاراخان روسیه که با حضور وزرای ارتباطات ایران و […]

    پ
    پ
    در نشست سه‌روزه آستاراخان تشکیل هلدینگ صادراتی ایران با هدف توسعه تبادلات اقتصادی دو کشور و همچنین سرمایه‌گذاری آژانس ماهیگیری روسیه شمال و جنوب ایران نهایی شد.

    6168_991

    به گزارش خبرگزاری بامردم، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان با اعلام این خبر گفت: در نشست آستاراخان روسیه که با حضور وزرای ارتباطات ایران و برخی از مسئولان دولتی و خصوصی برگزار شد، تسریع تعاملات اقتصادی دو کشور مورد تأکید قرار گرفت.

    قاسم رضاییان افزود: در این نشست تشکیل هلدینگ صادراتی مورد تأکید قرار گرفت تا ایران بتواند نقش مؤثرتری در بازارهای روسیه ایفا کند.

    وی خاطرنشان کرد: در این نشست تقویت شبکه ریلی مورد تأکید قرار گرفت و مقرر شد به سرعت خطوط ریلی به‌ویژه در مرزهای شمالی تا آستاراخان تقویت شود.

    رضاییان ادامه داد: بهبود شرایط بانکی از سوی وزیر ارتباطات مورد تأکید قرار گرفت و حل مسائل بانکی به‌دنبال گشایش سوئیفت و ورود همه بانک‌ها برای تدوین قراردادهای داخلی سرعت پیدا خواهد کرد.

    وی تصریح کرد: بخش خصوصی برای حضور در بازارهای اروپا هرچند نیازمند حمایت‌های دولتی است، اما تشکیل هلدینگ خوشه‌ای که بتواند تولیدات ایرانی را در بهترین کیفیت، حجم، بسته‌بندی و استاندارد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بازارهای بین‌المللی برساند، ضروری است.

    رضاییان از تشکیل زودهنگام جلسه مشترک رؤسای جمهور ایران، روسیه و باکو در آینده‌ای نزدیک خبر داد و یادآور شد: سفر اخیر وزیر جهاد کشاورزی به آذربایجان برای توسعه همکاری‌های دو طرف و همچنین ترانزیت کالاهای ایرانی به روسیه است که انتظار می‌رود پس از جلسه سه‌جانبه رؤسای جمهوری سه کشور، تصمیم‌های مهمی در حوزه تجارت ایران و شرکای شمالی اتفاق بیفتد.

    سرمایه‌گذاری آژانس ماهیگیری روسیه در ایران

    مدیرعامل اتحادیه پرورش‌دهندگان آبزیان کشور با اشاره به نشست سه‌روزه آستاراخان اظهار داشت: در نشست سه‌روزه آستاراخان مذاکرات لازم برای بازدید نمایندگان آژانس ماهیگیری روسیه از مناطق آزاد شمال و جنوب ایران با هدف افزایش سرمایه‌گذاری‌ها مورد تأکید قرار گرفته است.

    ارسلان قاسمی تأکید کرد: بر اساس گزارش‌های رسیده توسعه تجارت دریای اعمال تعرفه‌های ترجیحی آبزیان و همچنین بهبود شراط حمل و نقل از مهم‌ترین سرفصل‌های بحث در توسعه تبادلات ایران با طرف روسیه بوده است.

    وی در پایان گفت: در این نشست، بازسازی ذخایر آبزیان تا ۵۰۰ میلیون بچه‌ماهی تکثیر شده در دریای خزر مورد تأکید قرار گرفته است.

    گفتنی است، هشتمین نشست مشترک شیلاتی دو کشور سال ۲۰۱۷ برگزار می‌شود./

    ایانا

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.