شنبه, 8 اردیبهشت 1403 Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41462 تعداد نوشته های امروز : 9 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • هیچ اعتراضی به اعتبارنامه‌ها نشد
    11 خرداد 1395 - 9:30
    شناسه : 6355
    0

    برخلاف ادوار گذشته مجلس، تایید اعتبار نامه نمایندگان مجلس یک به یک، قرائت نشد و با اعلام اسامی تایید شدگان از سوی سخنگوی شعب، دسته جمعی تصویب شدند. به گزارش خبرگزاری بامردم، مرسوم بود که در ادوار گذشته اسامی تک تک نمایندگان تایید اعتبار شده قرائت می شد و اگر اعتراضی نبود، اعتبارنامه شان مصوب […]

    پ
    پ

    4224902_775-768x537

    برخلاف ادوار گذشته مجلس، تایید اعتبار نامه نمایندگان مجلس یک به یک، قرائت نشد و با اعلام اسامی تایید شدگان از سوی سخنگوی شعب، دسته جمعی تصویب شدند.

    به گزارش خبرگزاری بامردم، مرسوم بود که در ادوار گذشته اسامی تک تک نمایندگان تایید اعتبار شده قرائت می شد و اگر اعتراضی نبود، اعتبارنامه شان مصوب محسوب می شد. اما امروز علی لاریجانی رئیس مجلس از سخنگویان شعب خواست که تمامی اسامی تایید اعتبارنامه شده را یکجا قرائت کنند و در نهایت همه آنها را مصوب اعلام کرد.

    در ابتدا محمدقسیم عثمانی سخنگوی شعبه یک، از تایید اعتبارنامه تمامی پرونده های ارجاعی به این شعبه خبر داد.

    به گفته وی، اعتبارنامه حامد کعبی، جلیل مختار، غلامرضا شرفی منتخبین آبادان، رحیم زارع از آباده، داداچی از آستارا، محمدحسین قربانی از آستانه اشرفیه، عزت الله یوسفیان از آمل، عزیزی از ابهر، علی اکبر کریمی از اراک، سیدمهدی مقدسی از اراک، سدیف بدری از اردبیل، محمد فیضی از اردبیل، صادق طباطبایی نژاد از اردستان، تابش از اردکان، علی کاظمی از اردل و فارسان، نادر قاضی پور از ارومیه، روح الله حضرت پور از ارومیه، هادی بهادری از ارومیه به اتفاق آرا تایید گردید. محمدرضا تابش نماینده اردکان رئیس این شعبه بود.

    پس از قرائت اسامی، لاریجانی به عنوان رئیس مجلس از آنها خواست که قیام کنند.

    سپس عبادی سخنگوی شعبه دوم پشت تریبون رفت و اسامی نمایندگان تایید اعتبارنامه را به این شرح قرائت کرد:

    اکبر رنجبرزاده از اسدآباد، هادی قوامی از اسفراین، فلاحت پیشه از اسلام آباد غرب، احمد سالک و حمیدرضا فولادگر و  حیدرعلی عابدی و ناهید تاج الدین از اصفهان ، حسین افضلی از اقلید، محمدخدابخشی از الیگودرز، فریدون حسنوند از اندیمشک، جواد کاظمی نسب از اهواز، همایون یوسفی از اهواز، علی ساری از اهواز، هدایت الله خادمی از ایذه و باغملک؛ محمد امینی فرد از ایرانشهر، سلام امینی و جلال میرزایی از ایلام.

    حین قرائت اسامی نمایندگان اصفهان، نامی از مینو خالقی منتخب سوم که اعتبارنامه اش محل اختلاف میان وزارت کشور و شورای نگهبان بود؛ برده نشد.

    گفتنی است کاظم جلالی نماینده تهران رئیس این شعبه بود.

    لاریجانی از این افراد نیز خواست که قیام کنند و تصویب اعتبارنامه آنها را اعلام کرد و نمایندگان صلوات فرستادند.

    در ادامه بررسی اعتبارنامه نمایندگان مجلس دهم، گزارش شعبه ۳ بررسی اعتبارنامه ها در صحن علنی مورد بررسی قرار گرفت.

    براساس گزارش ذوالقدر سخنگوی شعبه ۳ این نمایندگان اعتبارنامه هایشان به تایید شعبه رسید. اسامی این افراد از این قرار است: علی نجفی خوشروی، حسین نیاز آذری از بابل، ولی الله نانوای کلاری از بابلسر و فریدون کنار، علی بختیاری از بافق،علی اکبری از بجنورد، مانه و سملقان و جاجرم، علاءالدین بروجردی و عباس گودرزی از بروجرد، خانم خدیجه ربیعی از بروجن، محمد وحدتی از بستان آباد،حبیب الله نیکزادی پناه از بم، حسن خسته بند از بندر انزلی، ضیاءالله اعزازی از بناب، محمدآشوری تازیانی و حسین هاشمی و احمد مرادی از بندرعباس، علی گلمرادی نماینده ماهشهر و روح الله بابایی از بوئین زهرا و آوج.

    همچنین اسامی نمایندگانی که اعتبارنامه شان از سوی شعبه چهارم به تصویب رسبد، به این شرح قرائت شد: سید کمال‌الدین شهریاری، عبدالحمید خضری از بوشهر، گناوه و دیلم، محمد قسیم عثمانی از بوکان، غلام محمد زارعی از بویر احمد و دنا، محمدعلی پورمختار از بهار و کبودرآهنگ، حبیب الله کشت زر از بهبهان، علی محمد شاعری از بهشهر و نکا، حمدالله کریمی از بیجار، سیدمحمدباقر عبادی از بیرجند و درمیان، شکور پورحسین از پارس آباد و پیله سوار، محمد قمی از پاکدشت، شهاب نادری از پاوه، جوانرود و روانسر، سیدحمیدرضا کاظمی از پل دختر، رسول خضری از پیرانشهر، بهمن طاهرخانی از تاکستان، جلیل رحیمی جهان آبادی از تربت جام، سعید باستانی از تربت حیدریه، کمال دهقانی فیروزآبادی از تفت و میبد، شمس الله شریعت نژاد از تنکابن، رامسر و عباس آباد، محمد حسینی از تفرش و اشتیان.

    در اجرای ماده ۳۰ آیین نامه داخلی مجلس گزارش شعبه ۵درباره اعتبارنامه نمایندگان در صحن مجلس قرائت شد که براساس آن  اعتبارنامه نمایندگان ذیل تایید شد؛مسعود پزشکیان، احمد علیرضابیگی، محمدمهدی مفتح،محمدرضا رضایی‌کوچی،یحیی کمالی‌پور،عبدالغفور ایران‌نژاد، محمد دهقانی‌نقندر،علی کُرد،احمد بیگدلی، محمد بیرانوندی، محمدرضا ملکشاهی‌راد،عبدالله سامری، بشیر خالقی،محمدابراهیم رضاییدر ادامه جلسه علنی امروز اعتبارنامه‌های ارجاعی منتخبان مردم تهران به شعبه شماره ۶ در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

    اعتبارنامه منتخبان ذیل به شعبه شماره ۶ مجلس دهم ارجاع شده بودکه به تصویب رسید: سیده‌فاطمه حسینی، عبدالرضا هاشم‌زایی، فاطمه سعیدی، علیرضا محجوب، طیبه سیاوشی‌شاه‌عنایتی، محمدرضا بادامچی، داوود محمدی، ابوالفضل سروش، محمدرضا نجفی، غلامرضا حیدری، فریده اولادقباد، کاظم جلالی،محمدجواد فتحی، محمدعلی وکیلی، الیاس حضرتی، محمدرضا عارف، احمد مازی،مصطفی کواکبیان، علیرضا رحیمی،مهدیی شیخ، پروانه سلحشوری، فاطمه ذوالقدر، محمود صادقی، علی مطهری، بهروز نعمتی، پروانه مافی، محسن علیجانی‌زمانی، علی نوبخت‌حقیقی، سیدفرید موسوی، سهیلا جلودارزاده

    تمامی اعتبارنامه‌های ارجاعی منتخبان ملت به شعبه شماره ۷ نیز در صحن علنی مجلس به تصویب منتخبان ملت رسید. اسامی ذکر شده در این گزارش به این شرح است: سیدمحمدجواد ابطحی، محمود نگهبان‌سلامی، سیدتقی کبیری، رضا انصاری، ابوالفضل حسن‌بیکی،عبدالله حاتمیان، عباس پاپی‌زاده‌بالنگان،قاسم ساعدی،محمدباقر سعادت،سیدکمال‌الدین شهریاری،علی رستمیان‌سبزه­‌خانی، قاسم میرزایی‌نیکو، مجید کیان­پور،شادمهر کاظم­‌زاده،اقبال محمدیان،علیرضا ابراهیمی،حسن نوروزی،حسن لطفی.

    همچنین تمامی اعتبارنامه‌های ارجاعی منتخبان ملت به شعبه شماره ۸ در صحن علنی مجلس به تصویب رسید که به این شرح است؛غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبای، جبار کوچکی‌نژاد ارم‌ساداتی،محمدصادق حسنی‌جوریابی، احمد انارکی‌محمدی،منوچهر جمالی‌سوسفی،اسدالله عباسی،حبیب‌الله دهمرده،احمدعلی کیخا،علیم یارمحمدی،حسینعلی شهریاری،حسین امیری‌خامکانی،فریدون احمدی،علی وقفچی،محمد دامادی،علی‌اصغر یوسف‌نژاد،محمود بهمنی،محمدرضا منصوری،رمضانعلی سبحانی‌فر،حسین مقصودی.

    خبرآنلاین

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.