×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

82099394-70771890

بامردم به نقل از خبرگزاری ها: آیین بیست و هفتمین سالگرد بزرگداشت امام خمینی(س) رهبر کبیر انقلاب و بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با حضور آحاد مردم و عاشقان و علاقه مندان به امام خمینی (س) آغاز شد.

سید حسن خمینی:

انقلاب اسلامی موجب ایجاد مودت و برادری در جامعه ایران شد

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی صبح امروز در مراسم بیست‌و هفتمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) با بیان اینکه ما نباید فراموش کنیم که سال‌های قبل انقلاب جامعه ما چندپاره بود اظهار کرد: امام (ره)، یارانش و مردم شریف ایران، انقلابی را در افق بزرگ در مودت، دوستی و برادری ایجاد کردند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در سالروز ارتحال امام (ره) سخن گفتن از هرچیزی جز امام (ره) باطل است، افزود:‌ انقلاب اسلامی ما دو ویژگی مهم یعنی مردمی بودن و خدایی بودن را دارد.

یادگار امام با اشاره به اینکه باید تعریف کنیم که انقلاب خدایی به چه معنا است، گفت:‌ انقلاب خدایی، انقلابی است که ارزش‌های الهی بر آن حاکم است. این ارزش‌ها همان دستورات خداوند است که باید در جامعه حاکم شود.

سید حسن خمینی در بخش دیگری از اظهارات خود خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی یک حقیقت ناب الهی را برای مردمان به ودیعه آورده است. اینکه می‌گوییم انقلاب الهی است یعنی انقلاب اسلامی از ویژگی‌های بزرگی برخوردار است که عبارتند از هدایت، عزت، مودت و دوستی مردمان.

وی تصریح کرد: یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی، به وجود آوردن عزت برای جامعه ما و جهان اسلام است. عزت امروز جامعه ما و امت اسلامی به برکت انقلاب اسلامی و راه خدایی است. ویژگی دیگر این انقلاب ایجاد مودت و مهربانی میان توده‌های مردم است.

یادگار امام هم‌چنین در ادامه اظهار کرد: اگر در جامعه دیدیم الفت، محبت و دوستی وجود دارد بدانیم که انقلاب ما خدایی و الهی است و رهبر او مردی که این انقلاب را پایه ریزی کرد، یک مرد الهی و پایه گذار یک تحول الهی در جامعه است.

وی وحدت را از دیگر عوامل خدایی بودن انقلاب عنوان کرد و افزود: حتما جامعه الهی جامعه‌ای است که آمیخته با وحدت باشد و در قرآن هم سراغ داریم که خداوند وقتی می‌خواهد با مومنین صحبت کند مردم را به عنوان یک جمع و واحد در نظر گرفته و حرف می‌زند.

وی خاطر نشان کرد: فراموش نکنیم اگر انقلاب‌مان الهی است آمیخته با مودت و محبت است و خداوند دل‌ها را به هم جذب می‌کند لذا برای اینکه انقلاب خدایی بماند محبت و مودت را در جان‌ها نگاه داریم و نسبت به هم شور و نشاط داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب ما مردمی است، گفت:‌ یکی از ویژگی‌های انقلاب همراه بودن با مردم است و اینکه مردم دل‌های‌شان به هم گره می‌خورد. خداوند را شاکریم که بعد از امام (ره) خداوند به نخبگان این توفیق را داد که بتوانند خلف شایسته‌ای را انتخاب کنند که پس از او نیز جامعه با آرامش راه خودش را ادامه دهد.

یادگار امام در پایان از تمامی مسئولان که در مراسم ارتحال امام (ره) حضور داشتند سپاسگزاری کرد و گفت:‌ امیدوارم خداوند به همه خدمتگذاران نظام و رهبری معظم توفیق بیشتری عنایت کند.

اختلال در سخنرانی سید حسن خمینی

بر اساس تصاویری که از شبکه خبر سیمای جمهوری اسلامی دریافت می شود ، عده ای که در اطراف مرقد بنیانگذار انقلاب اسلامی و رو به تریبون مستقر شده اند، علاوه بر ایجاد سر و صدا اقدام به تکان دادن چفیه هایی در هوا می کنند که باعث ایجاد بی نظمی و هیاهو شده است .
این اقدام که در سال های گذشته نیز به نوعی تکرار شده است ، موجب تعجب حاضرین بخصوص کسانی شده است که به تریبون نزدیک تر نشسته اند. این افراد که اغلب از مسئولین کشوری و لشگری هستند در مواردی درگوشی حرف می زنند که گمان می رود واکنشی به سر و صدای ایجاد شده باشد .
سر و صدای این افراد در پایان سخنرانی سید حسن خمینی کمتر شنیده می شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.