پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41445 تعداد نوشته های امروز : 12 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • نگاه ما به آبادانی روستاهای شهرستان سیاهکل است
    20 تیر 1396 - 18:59
    شناسه : 65285
    0

    فرماندار سیاهکل در خصوص مدیریت آبهای سطحی و کشاورزی خاطرنشان کرد:نگاه ما به آبادانی روستاهای این شهرستان است و در خصوص بحث آب و گاز رسانی این مناطق پیگیر هستیم. به گزارش «بامردم»،مهندس رضا اسلامی در جمع مردم روستای پیرکوه شهرستان سیاهکل،با اشاره به موقعیت جغرافیایی این دهستان، اظهار کرد: این منطقه یک نقطه صعب […]

    پ
    پ

    اسلامی فرماندار سیاهکل 5 - نگاه ما به آبادانی روستاهای شهرستان سیاهکل است - اسلامی

    فرماندار سیاهکل در خصوص مدیریت آبهای سطحی و کشاورزی خاطرنشان کرد:نگاه ما به آبادانی روستاهای این شهرستان است و در خصوص بحث آب و گاز رسانی این مناطق پیگیر هستیم.

    به گزارش «بامردم»،مهندس رضا اسلامی در جمع مردم روستای پیرکوه شهرستان سیاهکل،با اشاره به موقعیت جغرافیایی این دهستان، اظهار کرد: این منطقه یک نقطه صعب العبور و با برودت هوا است. با این حال هنوز عده ای در این روستا زندگی می کنند و تولید را زنده نگه داشته اند.

    وی عنوان کرد:وظیفه ما به عنوان مدیران شهرستان این است که معضلات را به هر نحوی مرتفع کنیم لذا با همت مدیران و نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلانی موضوع آب این روستا در حال پیگیری است.

    فرماندار سیاهکل با بیان اینکه احداث سد بزرگ دیلمان در حال مطالعه است،تصریح کرد:در ماه های آتی پس از مشخص شدن مطالعات و برآوردها برای ماده 215 که یک سند بالادستی و نیازمند مصوبه مجلس است، کار ادامه پیدا خواهد کرد.

    این مقام مسئول اضافه کرد:یک هزار و 270 میلیمتر در استان گیلان نزولات آسمانی داریم لذا صیانت از آبهای سطحی یک وظیفه شرعی و عقلانی است و مردمی که در ارتفاعات زندگی کرده اند ارزش یک قطره آب را می دانند. تمام هم و غم دولت این است که آبهای سطحی را صیانت و آب را بهینه استفاده کند، زیرا استفاده درست و بهینه از آب نیازمند فرهنگ بالایی است و این مورد الحمدلله در این منطقه دیده شده است.

    وی با اشاره به مشکلات جاده های این منطقه گفت:جاده ای که در حد قابل قبول شهرستان سیاهکل باشد در سطح شهرستان نداریم. درست است که 570 کیلومتر راه داریم، اما جزو راه های روستایی محسوب می شوند و زیرسازی مناسبی ندارند و کارخانه و معادن متعددی که در این منطقه هستند راه ها را از حالت نگهداری خارج کرده و البته پیمانکاران موظفند وقتی که از منطقه انتفاع می برند خسارت ها را نیز به نوعی جبران کنند و لذا پیگیر این امر هستیم.

    اسلامی در بحث برق رسانی به معابر روستاها نیز با اشاره به قول مساعد مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان، عنوان کرد: برای همه معابر روستایی لامپ تخصیص پیدا کرده و پیمانکاران در فازهای مختلف به ترتیب در حین انجام کار هستند و بخشداران از طریق دهیاری ها این موارد را پیگیری کنند.

    فرماندار سیاهکل در خصوص اقدامات بهداشتی و درمانی در روستاهای صعب العبور متذکر شد: با توجه به اینکه این مناطق در اثر بارش برف با مشکلات زیادی روبرو می شوند، یکی از کارهایی که صورت گرفت شناسایی مادران باردار در این روستاها و انتقال آنها به مراکز درمانی در ماه های آخر بارداری بود، زیرا در حال حاضر دیگر دنیا نمی پذیرد که مادری در اثر زایمان و وضع حمل به دلیل نبود امکانات فوت کند.

    وی در خصوص مدیریت آبهای سطحی و کشاورزی خاطرنشان کرد: نگاه ما به آبادانی روستاهای این شهرستان است و در خصوص بحث آب و گاز رسانی این مناطق پیگیر هستیم لذا اخیرا با حضور مدیرعامل آب منطقه ای گیلان قول مساعد برای مجوز آب در مناطق مختلف بخش دیلمان و  پیرکوه را گرفتیم.

    اسلامی اظهار کرد: وجود کارخانه سیمان با تمام مشکلات و خرابی جاده ها که در بر دارد، اما از یک منظر دیگر نیز می توان گفت برای این منطقه یک بحث استراتژیک است و ان شاء الله با مساعدت کارخانه سیمان وضعیت راهها بهبود می یابد و بار ترافیکی توزیع خواهد شد.

    ایسنا

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.