×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

تغییر-مدیر

بامردم/ گروه سیاسی: آنچه امروزه بر همه‌ی التهاب های موجود در جامعه ایرانی دامن می زند ادامه روند بیهوده ای است که برخی ” تازه نمایندگان مجلس ” با تغییرات مدیران بومی، منطقه ای و حتی ملی، فضای گرفتار جامعه را متاثر می نمایند. تغییرات در سطح انواع مدیران ریز و درشت که تاکنون دهها وبلکه صدها بار چنین اتفاقی در هر منطقه ای از کشورمان رخ داده است اما همانگونه که شاهدیم در بسیاری از بخش ها هیچ شق القمری رخ نداده و تیغ تیز نابسامانی ها همچنان گرده مردم را می خراشد.

اما سوال امروز جامعه ایرانی این است که قانون شکنی توسط برخی قانون گذاران چه معنایی دارد و چه کسی باید مقابل حرکات دیکتاتور مابانه برخی افراد را بگیرد که در ردای یک قانون گذار، قانون را مقابل همه شهروندان له می کنند؟ سوال این است آیا نماینده مجلس می تواند به این شکل آشکار اعتماد به نفس قوه مجریه کشور را سلب نماید و به خاطر پس دادن بدهکاری های انتخاباتی خود و فرار از یوغ وام دار بودن به برخی ها، تغییرات مهره های اجرایی را رقم بزند و در حقیقت دوام و قوام خود در آتیه را امضا نماید؟

اکنون سوال مردم در آستانه دهه پنجم انقلاب شکوهمند اسلامی ایران این است که آیا امروزه مشکل شماره یک کشور در بخش هایی مانند اقتصاد، سیاست، امور اجتماعی، فرهنگی، آموزش و پرورش، آموزش عالی، بانک هایی که در اختیار توسعه همه جانبه کشور نیستند و غیره، تغییر مدیران است و اگر چنین است پس چرا با تغییرات پی در پی چهل سال اخیر اکنون با خرابه ای از مشکلات اقتصادی و اجتماعی روبه روایم؟

قانون گذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون وظایفی است که قانون اساسی کشورمان بر عهده کسی گذاشته است که او را نماینده مجلس می نامیم و مردم با هزار امید و آرزو وی را روانه یکی از مهمترین مراکز تصمیم گیری کشور نموده اند تا برای خود و کشورشان دردی را دوا نماید اما مشاهده می گردد برخی از همین افراد به مجرد انتخاب شدن چنان جو رعب و وحشتی در حوزه انتخابییه خود ایجاد می نمایند گویی همان کسانی نبودند که تا دیروز با دست به دامن شدن مردم، دنبال رای و نظر آنان بودند و به کسی تبدیل می شوند که با ایستادن در مقابل مردم و مدیران دوره گذشته، چنان در این اوضاع غرق می شوند که فلسفه وجودیشان یادشان می رود و با همین اداها سه سال عمر نمایندگی شان تمام می شود و در سال چهارم باز در خانه های مردم دنبال رای هستند و آنچه می ماند دنیای مشکلات مردم است که همچنان دست نخورده باقی مانده است.

به نظر می رسد تغییر مدیران آنهم توسط کسانی که در حدود وظایف قانونیشان چنین موضوعی تعریف نشده، ظلم آشکار همیشگی به حقوق مردم است چون وقتی مدیر دستگاه اجرایی توسط ناظری به نام نماینده مجلس انتخاب گردید یعنی عملا قدرت نظارت از وی سلب می گردد و نتیجه همان چیزی می شود که امروزه در بسیاری از بخش ها شاهد آنیم.

قدر مسلم آنست با تغییر چهره نمایندگان مجلس هیچ مشکلی از مشکلات مردم حل نخواهد گردید مگر آنکه مجلس در معنای واقعی خود با ریل گذاری علمی اهم مشکلات ملی و منطقه ای به نگارش قوانینی مترقی بپردازد، به حذف قوانین بیهوده و موازی همت گمارد و در بخش دیگر با نظارت های صالحانه و پاکیزه برای اجرای دقیق قوانین استاندارد و مترقی کوشش نماید. بنابراین قطعا در این میان دگرگونی افراد به عنوان مدیران محلی و حتی ملی، اولویت نخست کشور به حساب نمی آید و اینکه افراد حتی در حد یک آبدراچی هم دربه در چنین تغییرات خودخواهانه ای شوند جرمی است که در کشور ما در حال رخ دادن است. جایی که لازمست جامعه مقابل این فرصت سوزی های بی پایان بیاستد و همه بدانیم که در روزهای بلوغ بین المللی انقلاب عزیز اسلامی، جا دارد به این موضوعات بیش از پیش پرداخته شود و سیگنال های جامعه نسبت به امور فوق حساسیت بیشتری نشان دهند.

” خود را وام دار هیچ شخص و گروهی ندانید ” این سخن گران سنگ رهبر فرزانه نظام جمهوری اسلامی ایران است که که معظم له همواره در اولین سخنرانیشان خطالب به منتخبین مردم برای آغاز ادوار مجلس به آن اشاره می نمایند اما امروزه شاهد تغییرات بی دلیل تنها به سود افرادی هستیم که در شبهای انتخابات …

در پایان انتظار می رود همچنان در این بخش ” یک بام و دو هوا ” رفتار نکنیم و نمایندگان مجلس شورای اسلامی بدانند که اگر قرار است کشوری با قوانین آنان اداره شود و در افقی مانند ۱۴۰۴ به قدرت منطقه ای تبدیل شویم در درجه اول خود باید قانون را محترم بدانند نه اینکه در نیمه های شب مدیری را عزل و کسی را نصب نمایند، بدون آن که دستگاه اجرایی منفعل مربوطه کوچکترین اطلاعی از این امر داشته باشد و همه بدانیم در چنین فضای مسمومی تنها به مشکلات مردم و کشور اضافه می گردد و این خیانت آشکار به روند بهبود امور است.


پایگاه خبری تحلیلی با مردم :انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.