جمعه, 7 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41448 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • بیانیه احمدی نژاد درباره اعتصاب غذای بقایی در زندان +جزئیات
    25 تیر 1396 - 22:45
    شناسه : 66773
    0

    احمدی نژاد از جزییات اعتصاب عذای بقایی در زندان گفت  رسانه های نزدیک به احمدی نژاد اطلاعیه ای از رئیس جمهور سابق منتشر کردند که در آن اورده شده : احمدی نژاد از اعتصاب غذای  حمید بقایی در زندان ابراز نگرانی کرده است . اما سخنگوی قوه قضاییه نسبت به این نامه واکنش نشان داد […]

    پ
    پ

    احمدی نژاد از جزییات اعتصاب عذای بقایی در زندان گفت

    نژاد - بیانیه احمدی نژاد درباره اعتصاب غذای بقایی در زندان +جزئیات - احمدی نژاد

     رسانه های نزدیک به احمدی نژاد اطلاعیه ای از رئیس جمهور سابق منتشر کردند که در آن اورده شده : احمدی نژاد از اعتصاب غذای  حمید بقایی در زندان ابراز نگرانی کرده است .
    اما سخنگوی قوه قضاییه نسبت به این نامه واکنش نشان داد و خاطر نشان کرد :

    آقای احمدی نژاد در فرازی از نامه‌اشان آورده‌اند که اتهام وی(بقایی) این بوده که مصوبه دولت را در مورد ۳۰۰ میلیون پاداش که به تعدادی از افراد دولت اسبق داده شده، اجرا کرده است. این کاملاً خلاف است و بهیچوجه ایشان در این مورد که مصوبه دولت سابق را در توزیع ۳۰۰ میلیون تومان پاداش اجرا کرده، مورد اتهام نیست. ایشان(بقایی)دو و یا سه اتهام دارد که مطرح شده است و در رابطه با تصرف غیرمجاز، تبانی در معاملات دولتی، اختلاس و مسائل مالیِ این چنینی بوده است.
    حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای تصریح کرد: حتی در زمانی که در روز‌های اول از این فرد تحقیق می‌شد، مورد دیگری مطرح شد و یکی از کسانی که از آن مجموعه بازداشت شده بود، گفت:چیزی در حدود ۲ میلیون یورو وجه نقد نزد متهم بود تا در اختیار جای دیگر قرار دهد که بصورت رسمی در هیچ جا ثبت و ضبط نشده است؛ بنابراین اینها مواردی است که در این پرونده مطرح شده است.
    معاون اول قوه قضاییه گفت: این که چرا حکم جلب داده شده است، بر اساس گزارش دادستان تهران و بازپرس مربوطه، آنها قصد تکمیل پرونده را داشتند؛ بنابراین نیاز بود که آن فرد را دعوت و یا احضار کنند که در تاریخ ۲۴ اسفند ۹۵ وی را احضار کردند و طبق گفته مأمور ابلاغ، آن شخص در آدرس مذکور شناسایی نشده است که قرار شده از مأمور ابلاغ در این زمینه تحقیق کنیم که آیا آدرس شناسایی نشده و یا آن فرد در آن آدرس شناسایی نشده است.
    سخنگوی دستگاه قضا گفت: بار‌ها اتفاق افتاده که مأمور ابلاغ رفته و آدرس دقیق بوده؛ اما می‌گویند فلان کس در این جا ساکن نیست و یا ممکن است منزل به نام آن طرف نباشد، این فرد(بقایی) دو وکیل در زمان تحقیقات داشته است و زمانی که می‌خواست آزاد شود، وکلای او کفیل وی شده‌اند. معمولاً از وکیل، کفالت قبول نمی‌کنند که در این رابطه ارفاق شده است.
    حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای افزود: یکی از وکلا که کفیل این فرد بوده، در دادسرا حضور داشته و از وی خواسته می‌شود که به آن فرد(بقایی) ابلاغ کند که ظرف یک ماه به دادسرا بیاید؛ اما وکیل می‌گوید: برای من احضاریه رسمی بفرستید و با این که بازپرس می‌گوید صورتجلسه می‌کنم و الآن به شما اعلام می‌کنم، حاضر به امضای صورتجلسه نمی‌شود. این وکیل برای دادستان نامه نوشته و به این موضوع اعتراض کرده و بیان کرده تا بصورت رسمی ابلاغیه نفرستند، نامه را امضا نمی‌کنم. در نوبت دیگر هم وکیلِ کفیل مطلع شده که آن فرد(بقایی) را می‌خواهند، اما به هر تقدیر وی نمی‌آید و در نهایت جلب می‌شود.
    معاون اول قوه قضاییه افزود: بیان کردند که بهیچوجه اجازه نداده‌اند از بیرون برای ایشان غذا تهیه کنند که این امر خلاف قانون نیست، اما طبق گزارش رسمی وزارت اطلاعات و ضابطین، بار‌ها و بار‌ها با دستور ایشان از بیرون و با هزینه خود دستگاه، برای وی(بقایی) غذا تهیه شده است و در بسیاری از موارد هزینه آن را هنوز نگرفته‌اند و طلبکار هستند.
    سخنگوی دستگاه قضا بیان کرد: این فرد، مکرر در مکرر با خانواده‌اش در تماس بوده و این که گفته‌اند از نور استفاده نکرده است، صحیح نیست. فرد مذکور(بقایی) در سوئیتی بوده که آن سوئیت یخچال و تلویزیون و نور کافی داشته و از امکانات برخوردار بوده است.
    حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای گفت: در مقطعی بازپرس می‌نویسد که این فرد به بند عمومی منتقل شود که وی با دستخط خودش نوشته است که در این سوئیت راحت هستم و اگر منعی ندارد، در همینجا بمانم. در نهایت مطالبی در آن نامه آمده که در جای خود حتماً باید پاسخ داده شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.