جمعه, 21 اردیبهشت 1403 Friday, 10 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41636 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2381×
سرمایه‌گذاری یک‌هزار میلیارد تومانی نروژ در شیلات گیلان
  • 18 خرداد 1395 ساعت: 16:35
  • شناسه : 6761
    0

    نماینده سرمایه‌گذاران شرکت‌های نروژی از سرمایه‌گذاری یک‌هزار میلیارد تومانی در زمینه‌های تولید شناورهای کوچک شیلاتی و قفس‌های پرورش ماهی در گیلان خبر داد. به گزارش بامردم، سرمایه‌گذاران شرکت‌های نروژی به منظور سرمایه‌گذاری در بخش شیلاتی و آبزی‌پروری ظهر امروز وارد گیلان شدند. نماینده سرمایه‌گذاران شرکت‌های نروژی در دیدار با جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی گیلان […]

    پ
    پ

    نماینده سرمایه‌گذاران شرکت‌های نروژی از سرمایه‌گذاری یک‌هزار میلیارد تومانی در زمینه‌های تولید شناورهای کوچک شیلاتی و قفس‌های پرورش ماهی در گیلان خبر داد.

    به گزارش بامردم، سرمایه‌گذاران شرکت‌های نروژی به منظور سرمایه‌گذاری در بخش شیلاتی و آبزی‌پروری ظهر امروز وارد گیلان شدند.

    نماینده سرمایه‌گذاران شرکت‌های نروژی در دیدار با جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی گیلان با اشاره به اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد قابلیت‌های بسیاری در بخش شیلات استان وجود دارد اظهار کرد: امیدواریم در صورت توافق با همکاری بخش خصوصی بتوانیم تا سقف یک‌هزار میلیارد تومان در زمینه‌های تولید شناورهای کوچک شیلاتی، قفس‌های پرورش ماهی با تکنولوژی جدید، پرورش ماهی در قفس و آبزی‌پروری ماهیان سردآبی و گرمآبی در گیلان سرمایه‌گذاری کنیم.

    استاندار گیلان نیز در دیدار مذکور با اعلام آمادگی برای استفاده از تجربه کشور نروژ در آبزی‌پروری در استان گفت: امسال نصب هشت قفس پرورش ماهی با سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد تومانی در ساحل «انبارسر» بندر کیاشهر آغاز شده است.

    محمدعلی نجفی ظرفیت قفس‌های پرورش ماهی مذکور را ۵۰۰ تن کپور ماهی عنوان کرد و افزود: امسال در مجموع برای ۹ سرمایه‌گذار مجوزهای لازم به‌ویژه زیست‌محیطی صادر شده و پروانه تاسیس دریافت کردند.

    وی از تولید شش تا ۱۲ هزار تن ماهیان پرورشی در صورت جذب تسهیلات تا پایان امسال در گیلان خبر داد و بیان کرد: گام‌های بزرگی در بخش پرورش ماهی در قفس در استان برداشته شده است.

    استاندار گیلان، یکی از مهم‌ترین پروژه‌های سفر رئیس جمهور به گیلان را پرورش ماهی در قفس خواند و تصریح کرد: موضوع مذکور نشان‌دهنده توانمندی استان در پرورش ماهی در قفس است.

    نجفی با تأکید براینکه مشکلی برای اخذ مجوزهای لازم و همکاری با دستگاه‌های اجرایی در زمینه پروژه‌های شیلاتی در گیلان وجود ندارد، خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم سرمایه‌گذاران خارجی به‌ویژه سرمایه‌گذاران کشور نروژ در صورت رعایت قوانین و مقررات کشور می‌توانند در حوزه‌های مختلف شیلاتی مانند ساخت شناورهای کوچک و تولید قفس‌های جدید ورود کرده و از حمایت‌های قانونی در عرصه‌های مختلف این حوزه بهره‌مند شوند.

    وی به عزم بالای مدیران گیلان در جذب سرمایه‌گذاران و انتقال دانش فنی آنها اشاره کرد و گفت: امیدواریم با حضور سرمایه‌گذاران نروژی در گیلان بتوانیم ضمن انتقال دانش فنی و امکانات آنها از تلاش‌های موفق در ساخت قفس و پرورش ماهی در قفس بهره‌مند شویم.

    استاندار گیلان، همکاری مشترک در بهره‌وری بهینه به منظور تولید ماهیان سردآبی، گرمآبی و دیگر گونه‌های آبزی‌پروری توسط شرکت‌های نروژی را مطلوب ارزیابی کرد و یادآور شد: شرکت‌های نروژی در زمینه تولید بچه ماهیان مناسب به‌ویژه در عرصه تکثیر ماهیان سردآبی می‌توانند عملکرد موفقی داشته باشند.

    13950318000703 PhotoA - سرمایه‌گذاری یک‌هزار میلیارد تومانی نروژ در شیلات گیلان - baamardom

    فارس

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.