چهارشنبه, ۲۲ فروردین , ۱۴۰۳ Wednesday, 10 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41245 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2365×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • آب‌میوه بخرید و ماری‌جوانا هدیه بگیرید
    27 تیر 1396 - 23:34
    شناسه : 67698
    0

     کشیدن یا فروختن حشیش در خیابان‌های واشنگتن دی سی هنوز هم غیر قانونی است ولی ساکنان اجازه دارند که “بدون پرداخت (ولی نه فروش) تا یک اونس (۲۸ گرم) ماریجوانا را به فرد دیگری باحداقل سن ۲۱ سال منتقل کنند   هر یکشنبه، در تقاطع خیابانی شلوغ در محله آدامز مورگن در واشنگتن دی سی، […]

    پ
    پ

     کشیدن یا فروختن حشیش در خیابان‌های واشنگتن دی سی هنوز هم غیر قانونی است ولی ساکنان اجازه دارند که “بدون پرداخت (ولی نه فروش) تا یک اونس (۲۸ گرم) ماریجوانا را به فرد دیگری باحداقل سن ۲۱ سال منتقل کنند

     223018 - آب‌میوه بخرید و ماری‌جوانا هدیه بگیرید - آب‌میوه

    هر یکشنبه، در تقاطع خیابانی شلوغ در محله آدامز مورگن در واشنگتن دی سی، مردی با لباس کلاه‌دار بزرگی به عابران نزدیک می‌شود و کارت ویزیت به آنها می‌دهد. او از کسانی که کارت را قبول می‌کنند با پیغام “جا به شما خیر بدهد” تشکر می‌کند. (جا در مذهب راستافار نام خدا است).

    روی این کارت‌های ویزیت که هر یک مزین به برگ سبز ماریجوانا هستند نوشته شده: “تحویل رایگان استیکر همراه با هدیه”. اگر کسی جزییات بیشتری طلب کند، این مرد به استارباکس آن سوی خیابان می‌رود و بسته ارزانی از ۱۸ استیکر صورتک‌های خندان زرد، آبی و قرمز را نشان می‌دهد.

    فروشنده می‌گوید: “۶۰ دلار برای استیکرها”.

    مرد وقتی پول را می‌گیرد بسته استیکر را با پاکت کوچکی پر از ماریجوانا به مشتری می‌دهد. فروشنده می‌گوید: “علفش مجانی است” و برای هیچ کس هم مهم نیست. می‌گوید: “ممنون که از کسب و کار استیکر ما حمایت می‌کنید. جا به شما برکت بدهد.”

    این مرد همین شیوه را در خیابان‌هایی که در قبضه استارت‌آپ‌های آنلاین در پایتخت آمریکا هستند تکرار می‌کند. بازار اینجا رو به رشد است چرا که مصرف تفننی ماریجوانا از سال ۲۰۱۵ قانونی شده است.

    بر اساس قانون محلی، بزرگسالان بالای ۲۱ سال اجازه کشیدن حشیش را در اماکن خصوصی، تملک تا ۵۶.۷ گرم حشیش و پرورش حداکثر ۱۲ گیاه حشیش با حداکثر شش گیاه کامل گل‌دار را دارند.

    کشیدن یا فروختن حشیش در خیابان‌های واشنگتن دی سی هنوز هم غیرقانونی است ولی ساکنان اجازه دارند که “بدون پرداخت، تا یک اونس (۲۸ گرم) ماریجوانا را به فرد دیگری باحداقل سن ۲۱ سال منتقل کنند (نه اینکه بفروشند). “

    این وضعیت نقطه شروع شرکت‌هایی مانند های‌اسپید بود، آبمیوه فروشی آنلاینی که بطری‌های کوچک آب توت‌فرنگی یا لیمو را به مبلغ ۵۵ دلار (به اضافه بسته رایگانی پر از گل ماری‌جوانا با بوی تند و رنگ‌های متنوعی از زرد تا بنفش) تحویل می‌دهند.

    دیوید اومه که دو سال پیش این تجارت را آغاز کرده است و تازه کارش را به بوستون ماساچوست گسترش داده، بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری در نوامبر که ماری‌جوانا قانونی شد. او می‌گوید: “ما شرکت تحویل آبمیوه هستیم.”

    مدیر اجرایی های‌اسپید در خبرنامه‌ هفتگی خود که برای صدها مشتری می‌فرستد وضعیت فعلی را این گونه توضیح می‌دهد: “هدیه دادن ماریجوانا قانونی است”.

    بازار هدیه حشیش، از فناوری‌های نو هم استفاده می‌کند و محدود به استیکر و آبمیوه نیست. این بازار یک اپلیکیشن موبایل هم دارد که سخنرانی‌های ۵ دقیقه‌ای را با این شعار می‌فروشد که “عالی باشید.”

    مشتریان “سخنرانی” را می‌خرند، صاحب شرکت با ماشین به خانه‌اش می‌رود، سخنرانی مختصری درباره خودیاری می‌کند و بعد از سخنرانی هدیه ماریجوانا را تحویل می‌دهد.

    اپ‌ها و وب‌سایت‌های دیگر تی‌شرت، پوسترهای با مناظر طبیعی یا عکسی از جورج واشنگتن، مجسمه‌های کوچک یا بلیت جشنواره می‌فروشند و همه با “هدیه” همراه‌اند.

    ‘منطقه خاکستری’

    صاحب‌نظران به بی‌بی‌سی گفتند که این بازار از یک “ابهام” در قوانین واشنگتن درباره ماریجوانا استفاده می‌کند.

    بر خلاف ایالت‌هایی مثل ارگون یا کلرادو که فروش حشیش تفننی مجاز است، واشنگتن سیستمی دوگانه دارد که مصرف و هدیه دادن حشیش مجاز است ولی تجارتش نه.

    این منطق هدیه – که معمولا همراه محصولاتی است که زیادی گران هستند- باعث بحث و جنجال شده و برخی آن را کاری “لب مرز قانون” یا “حیله غیرقانونی” می‌دانند.

    این استارت‌آپ‌ها بدون محدودیت در واشنگتن کار می‌کنند (بجز مناطق فدرال مثل ساختمان‌ها و پارک‌های عمومی) و محصولات را در خانه مشتریان یا محل کار تحویل می‌دهند.

    اما کسانی بوده‌اند که از حد گذشته و زیاده‌روی کرده‌اند و در نتیجه دستگیر شده‌اند مثل صاحب سرویس کوش‌گادز که به گفته پلیس با خودروهای لوکس، برچسب‌های برگ ماریجوانا دور شهر پخش می‌کرد و ماری‌جوانا و محصولات مرتبط می‌فروخت./ بی بی سی

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.