یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 Sunday, 28 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41469 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • مقصر درگیری در مجلس کیست؟
    19 خرداد 1395 - 10:44
    شناسه : 6811
    0

    به گزارش بامردم، دیروز نمایندگان در نامه‌ای خطاب به آیت‌ا… خامنه‌ای نوشتند که از رهنمودهای شما سپاسگزاریم! این خبر اندکی بعد توسط رسانه‌های جریان خاص به سرعت در فضای مجازی منتشر شد. اما تنها چند دقیقه بعد از انتشار این خبر، رویدادی رخ‌ داد که به طور کامل بر خلاف رهنمودهای رهبر معظم انقلاب بود. […]

    پ
    پ
    595066_144
    به گزارش بامردم، دیروز نمایندگان در نامه‌ای خطاب به آیت‌ا… خامنه‌ای نوشتند که از رهنمودهای شما سپاسگزاریم! این خبر اندکی بعد توسط رسانه‌های جریان خاص به سرعت در فضای مجازی منتشر شد. اما تنها چند دقیقه بعد از انتشار این خبر، رویدادی رخ‌ داد که به طور کامل بر خلاف رهنمودهای رهبر معظم انقلاب بود. ماجرا از این قرار بود که تصاویری از صحن علنی مجلس منتشر شد که در آن، خلیل آقایی، قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی یقه چاک می‌کند و در حال فریاد کشیدن است که نمایندگان با دلداری دادن وی، معاون پارلمانی وزیر را ساکت می‌کنند. در نگاهی سطحی به عکس، تصور می‌شد که قائم‌مقام وزیر کشوری با این عظمت، یقه خود را پاره کرده و مانند جاهلان کلاه‌شاپو به سر، قصد دارد طرف مقابل خود را که عزت‌ا… یوسفیان ملا هست را قطعه‌قطعه‌ کند! اندکی بعد برخی مدعی شدند که نماینده مردم آمل وی را مورد حمله قرار داده و یقه وی را پاره کرده‌‌است. برای اطلاع از حقیقت‌ماجرا به سراغ خلیل آقایی، قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی رفتیم. وی‌نیز ماجرای درگیری دیروز را برای «قانون» تعریف‌کرد. معاون پارلمانی وزارت جهاد کشاورزی دلیل درگیری را درخواست غیرقانونی یوسفیان ملا نماینده مردم آمل در مجلس خواند. خلیل آقایی گفت : اگر کمی به عکس و فیلم های منتشرشده دقت کنید ، متوجه می‌شوید که بنده پیراهنم را پاره نکردم.وی در توضیح ماجرا خاطرنشان کرد:  آقای یوسفیان ملا دوشنبه دردیداری که با وزیر داشتند درخواستی غیر قانونی طرح کردند و پرخاشگرانه از وزارت جهاد کشاورزی خارج شدند.

    کلمات رکیک در خانه‌ ملت

    آقایی ادامه داد: یوسفیان ملا حدود 6 7 ماه در حال پیگری آن موضوع است که به نتیجه نرسیدند و امروز نیز سرانجام با توهین و کلمات رکیک به من فحاشی کردند. من به ایشان یادآوری کردم که امروز روز اول ماه مبارک رمضان است، بنابراین ادب و اخلاق اسلامی را رعایت کنید و خدا را بالای سر ناظر بدانید این اقدامات برازنده شما و مردم شریف آمل نیست و کاری که انجام می دهیم باید براساس قانون باشد اما رفتار شما غیر قانونی است. ضمن اینکه آقای وزیر این موضوع را بررسی می کنند.وی ادامه داد: ایشان دوباره شروع به فحاشی کردند و می‌گفتند قانون بنده هستم شما چه کاره هستید و در این حین یقه من را کشید و دکمه های پیراهن  من پاره شد اگر با دقت به عکس نگاه کنید با نوک انگشت پیراهنم را گرفتم بلند شدم،ایشان کنار بنده نشسته بود وقتی یقه بنده را گرفت و پاره کرد.

    باج نمی‌دهیم

    قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد:ایشان رفت و بنده هم بلند شدم و خطاب به ایشان گفتم آقای یوسفیان ملا  مجلس همه چیز را ضبط می کند یعنی هر کس نمی‌تواند از خودش حرف بزند  و تصاویر گویا است.زمانی که بلند شدم با فریاد به یوسفیان ملا گفتم شما فحاشی و توهین می کنید و باج می خواهید اما ما باج نمی دهیم.

    بگم‌بگم‌های مجلسی!

    معاون پارلمانی وزارت جهاد کشاورزی در پاسخ به این سوال که برخی به نقل از آقای یوسفیان ملا مدعی‌ شدند که قرار است واردات برنج آزاد شود ودلیل اصلی درگیری این بود‌ه‌است، گفت: نه، دلیل دعوا این نبود و اگر ایشان مصاحبه نمی کرد و موضوع را تحریف نمی کرد با شما مصاحبه نمی کردم اما به دلیل اینکه  شان نمایندگان و مجلس دروغگویی نیست با شما گفت و گو می کنم که واقعیت مشخص شود. موضوع اصلا واردات برنج نبوده است. خود ایشان آگاه هستند که موضوع چه بود و درخواست ایشان به صورت کتبی موجود است و هر زمانی که نیاز شود درخواست ایشان را که غیر قانونی بوده،  منتشر می کنم. موضوع ما اصلا واردات برنج نبود و حتی در فصل کشت هم ممنوع بوده و الان هم ممنوع است. وی با تاکید بر اینکه «در دوره مجلس ششم و  در این سه سالی هم که معاون پارلمانی است، چنین اتفاقی رخ نداده بود» ادامه داد: یادتان هست  که در فینال جام جهانی بین  تیم های فرانسه و ایتالیا، ناگهان زین الدین زیدان به یکی از بازیکنان حریف حمله کرد و سپس اخراج شد، بعد به او گفتند چرا اینکار راکردید گفت ایشان به مادرم فحش داد و من هم زدم.آقای یوسفیان ملا هم به بنده فحش داد نه یک‌بار بلکه ده بار! با این حال من هر بار مراعات کردم تا اینکه دیگر به نزاع منجر شد. این مقام مسئول درباره خبر احتمال برکناری‌اش نیز گفت: مسئولیت‌ها یک روز می‌آید و یک روز هم می‌رود ولی تا امروز که خبری از برکناری بنده‌نیست.

    حرف بدی زده نشده!

    از سوی دیگر عزت‌ا… یوسفیان ملا، نماینده مردم آمل درباره درگیری‌اش‌ با معاون پارلمانی وزارت جهاد می‌گوید: وزارت جهاد کشاورزی برنج وارد کرده بود و ما نمایندگان شمال به وزیر نامه‌ای نوشته بودیم تا از واردات برنج جلوگیری شود؛ آقای «خلیل آقایی، قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی «عصبانی شد و یقه‌اش را نیز خودش باز کرد.او ادامه داد: ایشان کار زشتی کرد و حرف بدی نیز در این جریان زده نشد.

    ورود هیات رئیسه

    فریدون حسنوند از نمایندگان مجلس دهم که در صحنه درگیری حاضر بود نیز به «قانون» توضیحات کافی را ارایه نداد و تنها با اشاره به اینکه باید آرامش مجلس حفظ شود گفت:موضوع نزاع امروز مجلس درهیات رئیسه بررسی می شود و بهتر است تا به آن دامن زده نشود.

    مقصر کیست؟

    مشخص نیست مقصر اصلی کیست! شورای نظارت بر اعمال نمایندگان، شورای نگهبان، هیات‌ رئیسه مجلس یا مسئولان و مردمی که این افراد را انتخاب کرده‌اند ولی نکته مهمی که در این بین بیش از پیش باید به آن توجه شود، آرامشی است که جامعه به آن نیازمند است و نباید به همین راحتی توسط عده‌ای به تشویش کشیده‌شود.

    در آخر

    فرمایشات رهبر معظم‌ انقلاب باید سرلوحه اقدامات مسئولان قرار گیرد،پس چرا اینچنین است!؟در سال‌های گذشته جریان‌های سیاسی مدعی ولایتمداری تا چه حد به بیانات ایشان، گوش فراداده‌اند؟! چرا باید تنها رهنمودهای ایشان که در زمینه مخالفت با برخی رویکردهای سیاست‌ خارجی و آمریکاست به کلیدواژه و ذکر شبانه روزی برخی تبدیل شود ولی نکات مهم آیت‌ا… خامنه‌ای در زمینه سیاست‌ داخلی و مراعات اخلاق اسلامی به فراموشی سپرده شود!؟ مگر آیت‌ا… خامنه‌‌ای نفرمودند که اختلاف نظر‌ها به یقه‌گیری منتهی نشود؟چرا نمایندگان و مسئولان این نکات را فراموش می‌کنند؟! آیا شورای محترم نگهبان این بی‌توجهی بارز برخی به دستورات معظم‌له را مصداق عدم التزام عملی به ولایت فقیه نمی‌داند؟! آیا نباید در تائید صلاحیت افراد غیر از چند بررسی خاص، سلامت روح و روان افراد نیز مورد توجه قرار گیرد؟! از سویی آنهایی که دائم به دنبال تغییر در مجلس می‌گشتند و تلاش می‌کردند با جایگزینی یک رئیس،‌ این تغییرات را به رخ بکشند، بدانند که این روزها مردم به دنبال آن هستند که دیگر کوچک‌زاده‌ها  و رسایی‌ها در مجلس خودنمایی نکنند و نمایندگان و مسئولان به جای یقه‌گیری، اشتغال، اقتصاد و هزاران معضل و مشکل مردم این مرز و بوم را حل کنند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.