چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41424 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد دیدگاهها : 2371×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • ثبت ۲۹۵ تقاضای دریافت تسهیلات واحدهای تولیدی در گیلان
    20 خرداد 1395 - 10:49
    شناسه : 6876
    0

    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از ثبت ۲۹۵ تقاضای دریافت تسهیلات واحدهای تولیدی در راستای ایجاد رونق در صنایع کوچک و متوسط در این استان خبر داد. به گزارش بامردم، علی منتظری عصر امروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی گیلان با اشاره به اجرای قانون رفع موانع تولید در استان اظهار کرد: امسال ۶۱ […]

    پ
    پ

    علی منتظری (3)

    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از ثبت ۲۹۵ تقاضای دریافت تسهیلات واحدهای تولیدی در راستای ایجاد رونق در صنایع کوچک و متوسط در این استان خبر داد.

    به گزارش بامردم، علی منتظری عصر امروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی گیلان با اشاره به اجرای قانون رفع موانع تولید در استان اظهار کرد: امسال ۶۱ مصوبه به منظور رفع مشکل واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی در گیلان صادر شده است.

    وی به ۴۵۲ مصوبه کارگروه رفع موانع تولید گیلان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: تاکنون ۵۱۳ مصوبه در جلسه‌های تخصصی کارگروه مذکور صادر شده و ۴۱ درصد از مصوبات اجرایی شده است.

    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه فعالیت کارگروه ایجاد رونق در صنایع کوچک و متوسط از اردیبهشت ماه امسال در استان آغاز شده است، تصریح کرد: تاکنون ۲۹۵ مورد تقاضای تسهیلات در سایت بهین‌یاب به ثبت رسیده ضمن اینکه ثبت‌نام متقاضیان دریافت تسهیلات برای فعالیت دوباره، افزایش تولید و اشتغال در حال انجام است.

    منتظری، ۲۸۳ مورد از متقاضیان تسهیلات مذکور را واحدهای صنعتی خواند و بیان کرد: ۱۲ واحد کشاورزی متقاضی دریافت تسهیلات هستند.

    وی، ۲۵۴ مورد از ثبت‌نام متقاضیان دریافت تسهیلات در بخش صنعت را مربوط به تقاضای دریافت سرمایه در گردش عنوان کرد و گفت: ۲۹ مورد مربوط به تکمیل طرح‌های صنعتی در حال احداث است.

    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به تشکیل کارگروه‌های چهارجانبه به منظور تشخیص صلاحیت دریافت تسهیلات متقاضیان، خاطرنشان کرد: تاکنون ۳۷ مورد تقاضای دریافت تسهیلات به بانک صنعت، معدن و معدن و بانک ملی ابلاغ شده و در حال بررسی کارشناسی است.

    منتظری یادآور شد: مشکل ۱۵ واحد صنعتی، معدن و تولیدی با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی و مدیران عامل بانک‌های گیلان بررسی شده و مصوبات لازم برای برطرف کردن مشکلات آنها اتخاذ شده است.

    * اختصاص ۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی گیلان

    استاندار گیلان نیز در جلسه مذکور به ثبت تقاضای واحدهای صنعتی برای دریافت تسهیلات ویژه فعالیت دوباره، تکمیل طرح، افزایش تولید و اشتغال در سایت بهین‌یاب اشاره کرد و گفت: ۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای پروژه‌های اولویت‌دار اقتصاد مقاومتی به استان اختصاص داده شده است.

    محمدعلی نجفی اضافه کرد: واحدهایی که دارای ۵۰ تا ۱۰۰ نفر نیروی اشتغال باشند به ترتیب در گروه صنایع کوچک و متوسط قرار می‌گیرند و می‌توانند از تسهیلات مذکور استفاده کنند.

    وی با بیان اینکه واحدهای نیمه تمام بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی باید بتوانند از تسهیلات مذکور تا پایان امسال بهره‌مند شوند، تصریح کرد: پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی آماده بهره‌برداری از جمله اهداف ثبت‌نام در سایت بهین‌یاب است.

    استاندار گیلان از معرفی واحدهای متقاضی تسهیلات به بانک‌های عامل از هفته آینده خبر داد و بیان کرد: ثبت‌نام واحدهای کشاورزی در بخش مذکور کم‌رنگ است و باید امسال شاهد تحول حضور این بخش باشیم.

    نجفی با تأکید بر توجه به توسعه صادرات گیلان، خاطرنشان کرد: ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی برای صادرات کالای ایرانی اختصاص داده شده است.

    وی، اتخاذ تصمیم مذکور را در جلسه هیأت امنای صندوق توسعه ملی به ریاست رئیس جمهور در روز گذشته اعلام کرد و یادآور شد: مشارکت و همدلی مدیران دستگاه‌های اجرایی و سیستم بانکی برای برطرف کردن مشکل بخش تولید حائز اهمیت است.

    استاندار گیلان، خواستار کسب بهترین بهره برای افزایش سهم صادراتی گیلان در شرایط کنونی شد و اظهار کرد: تولیدکننده نباید وقت خود را صرف درگیری با مسائل اداری کنند.

    نجفی با بیان اینکه مسؤولان موظف هستند مشکل تولیدکنندگان را برطرف کنند، متذکر شد: شرایطی باید ایجاد کنیم تا تولیدکننده و صنعتگر تنها به فکر ایجاد اشتغال، رونق تولید و رسیدگی به مسائل کارگران باشد.

    فارس

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.