سه‌شنبه, 11 اردیبهشت 1403 Tuesday, 30 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41501 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • امکان‌سنجی ساخت دبی سنج کلمپسی جریان گاز در شرکت گاز استان گیلان
    31 تیر 1396 - 10:50
    شناسه : 69149
    0

    در هفته گذشته سومین جلسه شورای پژوهش در سال 96 به ریاست مهندس ظهیری مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان و با حضور دکتر بیات از اعضای هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف و همکاران ایشان در سالن کنفرانس مدیریت عامل برگزار گردید. در این جلسه مهندس ظهیری پس از ارائه گزارش توسط مجری پروژه، آن را […]

    پ
    پ

    در هفته گذشته سومین جلسه شورای پژوهش در سال 96 به ریاست مهندس ظهیری مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان و با حضور دکتر بیات از اعضای هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف و همکاران ایشان در سالن کنفرانس مدیریت عامل برگزار گردید.

    742752 - امکان‌سنجی ساخت دبی سنج کلمپسی جریان گاز در شرکت گاز استان گیلان - امکان
    در این جلسه مهندس ظهیری پس از ارائه گزارش توسط مجری پروژه، آن را یک فعالیت پژوهشی خوب توصیف نمود که در صورت تحقق و ساخت آن، کاربرد بسیار زیادی در بخش اندازه گیری جریان گاز خواهد داشت و می تواند تحولی در اندازه گیری جریان گاز و محاسبه گازهای محاسبه نشده (lost gas) ایجاد نماید.
    در ابتدای جلسه آقای دکتر بیات مجری پروژه پژوهشی با عنوان “امکان‌سنجی دبی‌سنج کلمپسی آلتراسونیک پرتابل جریان گاز در محدوده فشار پایین” و همکاران ایشان گزارش فاز نهائی پروژه را ارایه نمودند.
    در ادامه در خصوص مسائلی از قبیل بررسی روش‌های مختلف جریان‌سنجی آلتراسونیک، مطالعات اوّلیه فعّالیت‌های صورت پذیرفته تاکنون در راستای اهداف طرح در داخل و خارج از کشور، بررسی استاندارهای موجود برای سنجش دبی گاز به کمک جریان‌‌‌سنج‌های آلتراسونیک، کالیبراسیون جریان‌سنج‌های آلتراسونیک، بررسی ساختار و ملزومات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری جریان‌سنج آلتراسونیک(جمع‌بندی و بلوک دیاگرام کلی و طراحی نهایی سیستم جریان‌سنج آلتراسونیک کلمپ‌آن گازی)، تشریح گلوگاهها و چالش‌های موجود در مسیر اجرای پروژه(ساخت جریان‌سنج آلتراسونیک کلمپ آن گازی فشار پایین) و ارائه راهکارهای پیشنهادی در رفع گلوگاهها بحث و بررسی شد.
    پس از آن درخصوص جوانب مختلف پروژه پرسش و پاسخ صورت پذیرفت و اعضای شورای پژوهش به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.
    در پایان مجری پروژه با اشاره به وجود گلوگاهها و چالش‌های ساخت نمونه اولیه، در مورد رفع این مشکلات ابراز امیدواری نمود.
    لازم به توضیح است تکنولوژی بکارگیری دبی‌سنج آلتراسونیک کلمپسی به دلیل نیاز به فناوری برتر در زمینه پیزوالکتریک و ترنسدیوسر در محدوده فشار پایین در دنیا بسیار محدود بوده و در رنج فشار گاز خانگی وجود ندارد. لذا نتایج این پروژه بسیار مهم، کاربردی و tech-high بوده و مطالعات و شبیه‌سازی جامع و کامل در این سطح در داخل کشور برای اولین بار انجام شده است.
    @gasguilan

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.