×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

موزه هنرهای معاصر تهران هم واگذار می شودبه گزارش «با مردم»، به نقل از روابط عمومی انجمن هنرمندان نقاش ایران ، اعلام خبر واگذاری موزه هنرهای معاصر تهران به بنیاد رودکی، موج جدیدی از نگرانی در جامعه هنرهای تجسمی کشور ایجاد کرد. پیرو انتشار این خبر در سایت معماری نیوز به تاریخ ۱۹ اسفند ۱۳۹۴، هیات مدیره انجمن هنرمندان نقاش ایران با صدور اطلاعیه ای نسبت به این واگذاری هشدار داد و اعلام کرد که در صورت صحت خبر، خواستار روشن شدن وضعیت موزه هنرهای معاصر از سوی مسولین فرهنگی و هنری کشور است.


در این اطلاعیه آمده است:
“انتشار خبری مبنی بر واگذاری موزه هنرهای معاصر تهران به بخش خصوصی، باعث ایجاد سوالات و نگرانی هایی در جامعه شده است. چندی است اخباری درباره سرنوشت و وضعیت نگهداری آثار موزه منتشر می شود که اذهان جامعه هنری را آشفته کرده است. چنانکه پیشتر نیز در بیانیه های انجمن به آنها اشاره شده است. اما این بار واگذاری موزه به نهادی خصوصی، دغدغه هایی جدی را به وجود آورده است که پاسخگویی فوری مسئولین دولتی را می طلبد.
متاسفانه در بیشتر موارد، اخذ تصمیمات مهم در حیطه فرهنگی و هنری پشت درهای بسته و بدون همراهی و همفکری نخبگان فرهنگی و مشارکت انجمن ها و مجامع هنری صورت گرفته و هنرمندان از تصمیمات سرنوشت ساز، مهم و تاثیرگذار فرهنگی بی اطلاع بوده اند.
کثرت نمونه های واگذاری ناموفق در بحث خصوصی سازی طبق اصل ۴۴ و تکرار سناریوهای منجر به آسیب های جبران ناپذیر در این خصوص، ما را بر آن می دارد تا از معاونت محترم هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ریاست محترم موزه هنرهای معاصر بخواهیم، در صورت صحت خبر، علت این تصمیم عجیب را رسما اعلام کنند.
از سوی دیگر اعلام موجودی گنجینه ارزشمند موزه و تهیه صورت کاملی از آن که سرمایه ملی است، مدت زیادی است که مورد درخواست انجمن هنرمندان نقاش ایران، هنرمندان و دلسوزان هنرهای تجسمی کشور بوده است.
انجمن هنرمندان نقاش ایران هشدار می دهد که واگذاری موزه و سکوت مسئولین در این مورد، عواقب ناگواری در جریان هنرهای تجسمی کشور به وجود خواهد آورد و باعث تضییع حقوق ملت ایران و همچنین نابودی سرمایه ملی و میراث گرانبهای هنر خواهد شد. چنانچه این خبر صحت داشته باشد، ما خواستار رسیدگی مستقیم وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی به این موضوع هستیم.”
انتهای خبر/

متن کامل خبر معماری نیوز را می توانید در لینک زیر ببینید:
http://memarinews.com/vdcg3x9x.ak97y4prra.html

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.