چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 14 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • در آستانه روز خبرنگار توضیح دهید که در 4 سال گذشته برای این قشر زحمتکش چه کرده اید!؟
    02 مرداد 1396 - 15:52
    شناسه : 70155
    0

    بر هیچ کس نقش و اهمیت پررنگ خبرنگار و رسانه در پیشبرد اهداف و برنامه های کلی کشور پوشیده نیست ؛ اگر تلاش ها و زحمات بی دریغ این قشر زحمتکش در راستای فعالیت های خبری و رسانه ایی نبود، شاید عملکرد بسیاری از مسئولان و نمایندگان و مدیران کشوری و استانی هرگز به گوش […]

    پ
    پ
    بر هیچ کس نقش و اهمیت پررنگ خبرنگار و رسانه در پیشبرد اهداف و برنامه های کلی کشور پوشیده نیست ؛ اگر تلاش ها و زحمات بی دریغ این قشر زحمتکش در راستای فعالیت های خبری و رسانه ایی نبود، شاید عملکرد بسیاری از مسئولان و نمایندگان و مدیران کشوری و استانی هرگز به گوش مردم نمی رسید و چه بسا اینکه شاید خیلی از همین مدیران و نمایندگان به واسطه عدم اطلاع رسانی عملکردشان در این جایگاهی که الان هستند نبودند.
     733602 - در آستانه روز خبرنگار توضیح دهید که در 4 سال گذشته برای این قشر زحمتکش چه کرده اید!؟ -
    ولی آیا به اندازه همه این فعالیت هایی که این قشر زحمتکش انجام میدهند مورد حمایت نیز قرار می گیرند؟
    برای حمایت از قشر خبرنگار یک مجموعه ای به نام خانه مطبوعات شکل گرفته تا در همین راستا فعالیت کند و برطبق اساسنامه ایی که شرح وظایف خانه مطبوعات گیلان را اعلام میکند؛ ((کمک به ارتقای سطح کمی و کیفی مطبوعات محلی که خود متضمن تقویت نقش مطبوعات کشور و افزایش استانداردهای کار خبری و اطلاع رسانی کشور است، صرفا از طریق حفظ حقوق و منافع مشروع و قانونی، بهبود وضع اقتصادی، اجتماعی، توسعه دانش فنی و امنیت شغلی ـ حرفه‌ای اصحاب جراید و شناسایی امکانات بالقوه و بهره گیری از افکار،‌ اندیشه ، تجارب و اراده جمعی اصحاب مطبوعات و فعالان این عرصه میسر خواهد بود))
    اما …
    حقیقتا خانه مطبوعات گیلان نماینده چند درصد از خبرنگاران و فعالان عرصه خبر و رسانه استان است؟!
    در چندماه گذشته از برخی خبرنگاران و رسانه ها شکایت های صورت گرفت که این امر برای اهل قلم و اهل فرهنگ استان اتفاق تلخی بوده و هست.
    سخنی با دوستان خانه مطبوعات ؛

    خانه مطبوعات گیلان چه حمایت های حقوقی و قضایی از خبرنگاران و رسانه ها انجام داده است؟ آیا اقدامی درجهت رفع سوتفاهماتی که پیش آماده بود انجام داده است؟

    بیمه تکمیلی ؛ وام تامین مسکن ؛ پیگیری امنیت شغلی و امنیت قضایی خبرنگاران به کجا رسید؟
    سخن پایانی ؛
    خانه مطبوعات گیلان باید به معنای واقعی زبان و خانه خبرنگاران و اهل قلم باشد و اگر بیانیه ای هم قرار است صادر شود برای دفاع از حق و حقوق این قشر مظلوم باشد نه ..!
    تابناک اضافه می کند ؛ نقدهای صورت گرفته به عملکرد خانه مطبوعات گیلان مشفقانه بوده و امید است دوستان و همکاران رسانه ای ما در خانه مطبوعات استان درصدد بهبود اوضاع معیشتی و امنیت قضایی رسانه ها گامی استوار بردارند.
    منبع: تابناک

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.