×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

سومین جلسه شورای برنامه و توسعه استان در سال ۹۶ به ریاست استاندار و دبیری رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان و با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی عضو و فرمانداران در سالن شهید انصاری استانداری گیلان تشکیل شد.

شورای برنامه ریزی توسعه استان - نباید فقط مرکز استان را دید بلکه باید با نگاه عادلانه به شهرستان‌های گیلان در جهت تقسیم عادلانه تلاش کنیم -

به گزارش روابط‌عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان، در ابتدا رئیس سازمان در سخنانی به بیان دستورات جلسه پرداخت و گفت: گزارش عملکرد اعتبارات تملک دارایی در سال ۹۵، پیشنهاد توزیع این اعتبارات در سال ۹۶ و بررسی تقاضای جهاد کشاورزی دستورات جلسه امروز است.

کیوان محمّدی با اشاره به قانون احکام دائمی برنامه ششم توسعه کشور مصوب مجلس شورای اسلامی در خصوص توزیع اعتبارات تملک دارایی افزود: بر اساس ماده ۳۱ این قانون، شاخص توزیع اعتبارات می‌بایست بر اساس جمعیت و محرومیت صورت گیرد. فرمانداران و مدیران دستگاه‌ها نیز بر اساس فصول و برنامه‌ها، خدمات خودشان را ارائه می‌دهند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان با بیان اینکه اعتبار تملک دارایی استان در سال گذشته ۳۵۸ میلیارد تومان بود ادامه داد: این رقم در سال جاری به ۵۰۷ میلیارد تومان افزایش یافته است. امیدواریم تخصیص اعتبار به مانند سال گذشته روند افزایشی داشته باشد، تا بتوانیم حداکثر امکانات را برای مردم عزیز فراهم کنیم. ضمن آنکه اعتبارات ملّی مانند پروژه راه آهن جزو این اعتبارات نیست و اگر بخواهیم آنها را هم به این اعتبارات اضافه کنیم بودجه استان وضعیت مطلوبی نسبت به سال‌های گذشته داشته است.

وی ادامه داد: نکته‌ای قابل ذکر در خصوص برخی شهرستان‌ها مانند آستانه‌اشرفیه و رشت آن است که از ۱۰شاخص، ۷ شاخص پایین‌تر از میانگین کشوری است. ولی از بودجه محرومیت ۳ در‌صد درآمدهای حاصل از فروش نفت نمی‌توانند بهره ببرند. لذا از مرکز خواستیم این موضوع پیگیری شود تا شهرستان‌هایی مانند رشت، بندرانزلی و آستانه‌اشرفیه نیز بتوانند از این اعتبارات بهره‌مند شوند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان اضافه کرد: همکاران سازمان، توزیع بودجه را به گونه‌ای برای سال جاری طراحی کردند که اعتبارات هیچ شهرستانی نسبت به سال گذشته کاهش پیدا نکند.

محمّدی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در خصوص تخصیص اعتبار، مدیران دستگاه‌های استان باید این موضوع را با فرمانداران هماهنگ کنند در پاسخ به سوألات مطروحه توسط برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران گفت: شهرستان رشت، ۳۸ درصد جمعیت استان را در خود جای داده است که این جمعیت در طول روز قطعاً افزایش پیدا می‌یابد. در بسیاری از از سال‌ها نیز بودجه رشت بین ۱۶ تا ۲۰ درصد بود. ولی فقط نباید مرکز استان را دید بلکه باید با نگاه عادلانه به شهرستانهای گیلان در جهت تقسیم برابر تلاش نماییم.

40 - نباید فقط مرکز استان را دید بلکه باید با نگاه عادلانه به شهرستان‌های گیلان در جهت تقسیم عادلانه تلاش کنیم -

وی با تأکید بر اینکه مساحت، جمعیت، محرومیت، شاخص توزیع اعتبارات است عنوان کرد: شاخص‌هایی مانند اقلیم، برودت، گردش‌پذیری و… عملاً در شاخص محرومیت دیده شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی گفت: خواستار آنیم که سازمان‌ها و اداراتی که به آنها بودجه تخصیص داده می‌شود در این جلسات گزارش هزینه شده را ارائه دهند. باید گزارش دهند که این امر باعث بازدهی یا درآمد زایی گردیده است. سازمانی که درآمد زایی دارد با سازمانی مانند هواشناسی که در آمد زایی ندارد متفاوت است.

محمّدی در خصوص موضوع سازمان جهاد کشاورزی استان هم گفت: لازم است این سازمان با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان در خصوص پروژه‌های مختلف جلسه‌ای برگزار نماید تا مشکلات موجود به خصوص در پروژه‌هایی که از سال‌های گذشته هنوز برجای مانده، بررسی و تصمیم‌گیری شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.