شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41377 تعداد نوشته های امروز : 12 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • زنان گیلانی نمایانگر ایثار و تلاش هستند
    21 خرداد 1395 - 17:00
    شناسه : 7069
    0

    ریحانه احمدی دهکاء مدرس دانشگاه نوشت: حضور بانوان گیلانی در تمامی حوزه های اقتصادی، اجتماعی و کشاورزی اگر بیش از سایر زنان ایران در دوره های تاریخ کشور نباشد کمتر هم نخواهد بود و شاهد این ادعا شکوفایی اقتصادی، کشاورزی و علمی در این استان شمالی کشور است. به گزارش بامردم، این سرزمین مادران و […]

    پ
    پ
    ریحانه احمدی دهکاء مدرس دانشگاه نوشت: حضور بانوان گیلانی در تمامی حوزه های اقتصادی، اجتماعی و کشاورزی اگر بیش از سایر زنان ایران در دوره های تاریخ کشور نباشد کمتر هم نخواهد بود و شاهد این ادعا شکوفایی اقتصادی، کشاورزی و علمی در این استان شمالی کشور است.
    ریحانهاحمدیدهکاء

    به گزارش بامردم، این سرزمین مادران و زنانی دارد که از دامان آنها سرداران شهید همچون خوش سیرت ،املاکی ،قلی پور و علمای نبوغ تشیع مانند آیت الله بهجت فومنی پرورش یافته است .
    بیش از ۵٠درصد کار کشاورزی و شالیکاری این استان بر روی دوش زنان این منطقه است آنگاه که بدون هیچ گونه امنیت شغلی و بیمه پاهایشان تا زانو در گِل و کمرهایشان از طلوع تا غروب آفتاب خمیده است .
    آیا بهتر نیست هنگامی که در مباحث خود شیرزنان گیلانی را متهم به بی حجابی و … می کنیم و آنها را با زنان اروپایی مقایسه می کنیم در حوزه های دیگر نیز از حداقل هایی که زنان روستایی و شهری اروپا برای معیشت و بیمه خود دارند هم برای زنان ولایتمدار این استان در نظر بگیریم.

    با رشد آگاهی در بین ملتهای مسلمان و گرایش به اسلام و شکست استراتژی سردمداران پـروژه جـهـان شـمـولی و نـگرانی جدی قدرت های بزرگ از قدرت اسلام در منطقه خاورمیانه ، به نـاچـار استراتژی آنها از رویکرد تک بعدی نظامی به رویکرد تواءمان نظامی ـ فرهنگی طراحی و به مرحله اجرا گذاشته شد و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری امروزه دشمن در مسیر استیلای فرهنگی گام برداشته است ولی آیا این بی حجابی که می توان در واژه ای واقع گرایانه تر از بدحجابی نام برد فقط مختص بانوان گیلان است .
    هنوز می توان ایثار را از مادران این سرزمین آموخت، همین مادران فرزندانی را تربیت و نثار کشور کردند که یکی از هزاران آنها میرزا کوچک خان جنگلی و یکی دیگر از هزاران مهندس علی انصاری است این مدافعان دیروز در کنار مدافعان حرم امروز تربیت و پرورش یافته همین بانوان گیلانی هستند که هنوز پرچم نهضت انقلاب را زمین نگذاشته اند و محکم ایستاده اند.و فرزندانشان را برای دفاع از بانویی که نهضت اسلام را فریاد زد از زیر قرآن رد می کنند و راهی دفاع از حرمش می کنند .

    این بانوان قوی تر از مردان حتی از سلامتی خود برای چرخش چرخ های عظیم اقتصادی کشور از هیچ کوشش و گذشتی برای  کشورشان دریغ ندارند،

    لطفا وقتی می خواهید از بانوان گیلانی صحبت  کنید، به احترامشان خبردار به ایستید و از حقیقت بزرگی، غیرت و همت والایشان حرف بر زبان برانید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.