شنبه, 8 اردیبهشت 1403 Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41467 تعداد نوشته های امروز : 14 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • بساط قلیان و تنباکو از اول مهرماه برچیده می‌شود؟
    21 خرداد 1395 - 17:45
    شناسه : 7075
    1

    ظاهرا حساسیت ها نسبت به قلیان های میوه ای شدیدا برانگیخته شده است. به گزارش بامردم، در دهمین جلسه ستاد شورای کنترل و مبارزه با دخانیات تصمیمات جدی‌ گرفته شده که حتی ممکن است کار قلیانی‌ها را تمام کند. آنها می‌نویسند: «با خبری که از دهمین جلسه ستاد شورای کنترل و مبارزه با دخانیات به […]

    پ
    پ

    قلیان

    ظاهرا حساسیت ها نسبت به قلیان های میوه ای شدیدا برانگیخته شده است.

    به گزارش بامردم، در دهمین جلسه ستاد شورای کنترل و مبارزه با دخانیات تصمیمات جدی‌ گرفته شده که حتی ممکن است کار قلیانی‌ها را تمام کند. آنها می‌نویسند:
    «با خبری که از دهمین جلسه ستاد شورای کنترل و مبارزه با دخانیات به بیرون درز کرد،به نظر می رسد که قرار است بسیار سختگیرانه تر از گذشته نهادهای ذیربط و متولی وارد میدان شوند.
    انتشار خبر فوق بعد از نشست ستاد مبارزه و کنترل دخانیات،موید اتخاذ تدابیر و تمهیداتی جدی برای تنگ تر کردن عرصه برای عرضه قلیان های میوه ای است.
    خسرو صادق نیت، رئیس اداره سلامت و محیط کار وزارتخانه بهداشت،درمان و آموزش پزشکی پس از اشاره به برخی از مصوبات ستاد مذکور، با اعلام خبر ممنوعیت استفاده از توتون و از اسانس و طعم با ملزم کردن وزارت صنایع از اول مهر ماه سال جاری به نوعی هشدار و اولتیماتومی به فعالان این حوزه داد.
    او نخستین فردی بود که در شهریور ماه سال گذشته به وجود روان گردان در تنباکوهای میوه ای اشاره کرد و معتقد است:با وجود نگرانی هایی که در خصوص مصرف سیگار وجود دارد اما عمق نگرانی‌ها در خصوص استعمال قلیان بسیار بیشتر است و در همین ارتباط،تغییر اساسنامه قهوه خانه داران و عدم ارائه جواز جدید را در دستور کار قرار دارد.
    صادق نیت می گوید: در بررسی های انجام شده،محرز شد که تنباکوهای عرصه شده معطر،حاوی ۸۰ درصد مواد شیمیایی بوده اند ودرواقع تنها ۲۰ درصد از آن حاوی تنباکو بوده است.
    وی می افزاید:مواد استفاده شده در این تنباکوها،درجه سه بوده و مشتقات مواد روان گردان،حشره کش ها،قارچ ها،حلال های آروماتیک،بنزین،جیوه و سرب از نمونه ترکیبات به کار رفته شده در تنباکوهای میوه ای است.»
    این شایعه وقتی قوت می‌گیرد که بدانیم در روزهای گذشته بیش از یکصد مرکز غیر مجاز عرضه کننده مواد دخانی پلمپ و ۱۵۰ مرکز نیز به دادسرا معرفی شده اند. جریمه های ۲۰۰ هزار تومانی تا ۲۲ میلیون تومانی نیز بخشی دیگر از محدودیت ها و موارد تنبیهی است که با هدف مقابله با این معضل اعمال شده است.

    خبرنگاران جوان

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.