چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41424 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد دیدگاهها : 2371×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • انتقاد از طرح خروج زنان از کشور بدون اذن همسر
    05 مرداد 1396 - 17:01
    شناسه : 71249
    0

    مینو اصلانی رئیس بسیج جامعه زنان با بیان اینکه موضوع مجوز خروج زن بدون اذن شوهر و خروج دختران از کشور در دستورکار مجلس و معاونت امور زنان ریاست جمهوری در حال پیگیری است، گفت: حذف هر کدام از این قوانین باعث سست شدن پایه‌های خانواده می‌شود. به گزارش «بامردم»، وی ادامه داد: مجوز خروج […]

    پ
    پ

    مینو اصلانی رئیس بسیج جامعه زنان با بیان اینکه موضوع مجوز خروج زن بدون اذن شوهر و خروج دختران از کشور در دستورکار مجلس و معاونت امور زنان ریاست جمهوری در حال پیگیری است، گفت: حذف هر کدام از این قوانین باعث سست شدن پایه‌های خانواده می‌شود.

    اصلانی رئیس بسیج جامعه زنان - انتقاد از طرح خروج زنان از کشور بدون اذن همسر -

    به گزارش «بامردم»، وی ادامه داد: مجوز خروج از کشور بدون اذن همسر که یکی از قوانین موجود کشور ما است، از شرع مقدس گرفته شده و برای تحکیم پایه‌های زندگی لازم است.

    رئیس بسیج جامعه زنان با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی به دنبال تعدیل و استثنا زدن به این قانون است، اظهار داشت: اینکه گفته می‌شود این قانون برای خروج محققین و پژوهشگرانی که قصد کسب علم دارند دست‌وپاگیر است، اشتباه است.

    اصلانی تصریح کرد: خانواده در قوانین کشور ما اصل است و همه باید تلاش کنند نظام خانواده پایدار باشد. اگر قرار است فرهنگ‌سازی شود باید برای تعامل میان خانواده‌ها فرهنگ‌سازی کنیم.

    به گفته وی ایجاد مودت و رحمت و رابطه عاشقانه و محبت‌آمیز در میان زوجین و خانواده‌ها، باعث می‌شود برای پیشرفت به هم کمک کنند، نه‌اینکه روحیه زور و اجبار را که اختیارات مردم را هم سد می‌کند در جامعه رواج دهیم.

    رئیس بسیج جامعه زنان ادامه داد:‌ در حال حاضر نیز زنان فرهیخته ما بدون تصویب چنین قوانینی در مجامع علمی می‌درخشند و همسرانشان نیز مشوق آنها هستند.

    اصلانی در خصوص حذف قوانینی مربوط به خروج دختران از کشور نیز اظهار داشت: نمونه‌های بسیاری از خروج دختران جوان بدون اذن پدر نشان می‌دهد که این مسئله آسیب‌های بسیاری را به دنبال دارد.

    وی افزود:‌ عموم دختران هم راضی به این مسئله نیستند و عده‌ای هم کاسه داغ‌تر از آش شده‌اند.

    رئیس بسیج جامعه زنان گفت: بهتر است مجلس به فکر حذف قوانینی که به صلاح مردم تصویب شده است، نباشد؛ چراکه این قوانین مبتنی بر اخلاق و رفتارهای جمعی است و حذف‌شان قطعاً با واکنش‌هایی از سوی مردم و متدینین مواجه خواهد بود.

    هفت صبح

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.